Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

#1250
Mooie vissen Jan en Merijn.

Jan je kunt hem beter verkeerd hebben staan dan in de caravan laten liggen. :'( :'(
Gelukkig bevestigd door Roger.

Vandaag youri op gehaald van stage in haaksbergen zo nog lekker even kunnen vissen bij de watermolen.

Een paar mooie voorns en baarzen gevangen.
Youri 1 snoek van +/- 70cm gelost aan de kant.
Soms niet handig de hond mee die denkt van speeltje in het water.
Maar weer 2 leuke uurtjes gehad.

Laatste 2 dagen Kyll waren trouwens perfect Jan.
Hoog maar helder water, bewolkt en af en toe regen buien.
Super gevangen met ons 2tjes.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

BV


Peter68

Allemaal weer goed bezig lees ik. :)

merijn1982

Vanmorgen zou ik naar de clinic van de casting four wat in teken stond van het streamerwerpen ( halve kippen:-) )
Nou was ik weer veel te vroeg wakker en had ik alles gereed. Maar nog tijd over.. aangezien het hele huis nog lag te slapen dacht ik ga nog even een half uurtje proberen op een nieuwe stek. Iets voor achten en met het licht kwam ik aan. Snel de hengel opgetuigd en me zinklijn er op ( het is hier 5 meter diep ) en een zwart paarse streamer er op. Al snel heb ik wat worpen gemaakt en krijg ik me eerste aanbeetje. Duidelijk een staarthapper van misschien wel baars..
Nog geen vijf minuten later krijg ik dan toch die beuk op mijn hengel! Ik strip-strike en sla nog een keer extra aan. Het logge beuken voelt als een goed formaat vis die ook niet graag naar boven komt. Op dat moment besef ik me echter wel dat ik uit dufheid nooit heb gedacht aan het meenemen van me onthaakmat en alles om me heen steen is. Dus snel me theedoek die voor de vieze handjes is nat gemaakt zodat de vis even half kan worden neergelegd ( wil dit formaat niet alleen aan de kiewgreep tillen ) zodat hij/zij onthaakt kan worden en een snel kiekje kan maken.
Snel gaat de vis weer terug en na even vasthouden in het water slaat een krachtige staart weer naar de diepte! 81/82 cm was deze vis. Stevig en gezond maar met iets een bobbel/knik voor de rugvin


wat een begin van de dag! Na deze vis pal ik me spullen in en rijd richting kampen voor de clinic bij de oase. Het was daar gezellig druk met veel konderen die hun eerste worpjes maakte. Vele bekenden. Nieuwe gezichten of mensen die je van het forum of facebook kent en nu eens in het echt spreekt. Leuk!! Ohh ja.. en wie stond er naast me met streamers te werpen? Marco kraal van vistv:-) ook hij kwam eens een kijkje nemen en was erg enthousiast!

Na wat werpen en vooral bijpraten met wat mensen ben ik weer naar huis gegaan. Moest nog wat dingen doen maar voor ik het wist had ik nog wat tijd over en ben ik terug gegaan naar de stek van de ochtend ( nu wel met mat! ) de snoeken wilde niet bijten dus 8/9 in de auto en de #2 eruit en heb nog lekker baars staan vangen. Niet de grootsre maar wel leuk vissen met soms zelf een dubbele hookup!

Al met al een leuke visdag!
Tight lines!!

wouter veuger

Mooi verslag merijn,en een hele mooie snoek! ::goodjob::

Gerrit59

Weer een mooie vangst Merijn!
Ben vanmiddag ook nog wezen streameren, maar geen tik........

Gerrit72


Mooie vangst Merijn

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Nou, ik ben niet zo goed bezig geweest vandaag....
Waar ik me vorige week helemaal klem ving aan de blankvoorns met af en toe een mooie baars tussendoor (heb ik nog een filmpje van beloofd, ik weet het....) was vandaag nauwelijks vis te spotten en te vangen.
Dus ben maar doorgefietst naar een plek waar ik vaak langs ben geweest, maar nooit een hengeltje uit had gegooid. Ik ving al snel wat baarsjes, maar op een gegeven moment zat m'n vlieg en tippet verstrikt in de planten onder me - het was een vrij hoge kant. Dus hengel neergelegd en voorzichtig een stapje naar beneden. De boel losgemaakt en weer een stapje terug omhoog. KRAK!
g@dverdeg@dverdeg@dver.... m'h hengel! M'n lievelingshengeltje, de Orvis Ion #3, net boven het handvat finaal in tweeen!
Inderdaad, precies zo'n hengeltje als die ik van de week toch nog heb kunnen vinden voor m'n broer die, nadat hij even met die van mij had gevist, er ook zo eentje wilde hebben.
Gelukkig heeft Orvis goeie garantie, maar ja, die hengels zijn in principe niet meer leverbaar. Kijken hoe dit opgelost gaat worden.

Groet,
Gert

merijn1982

Meen je niet?? Wat zuur gert!! Hopelijk komt er een goede oplossing. Maar voorlopig zit je met een kapotte hengel:-(
Tight lines!!

FSCHAMP

Gert,

ik ken iemand, die de hengel kan herstellen, maar dan zal het gevoel iets anders zijn, want hij zet er een stukje in.  Dus, als je geen oplossing vind bij Orvis, kan ik je nog altijde dit aanbieden en de prijs is schappelijk.

Verder ben ik gisteren ook niet goed bezig geweest.  Ik rij zo'n 170 km (2h) naar Europoort om op zeebaars te vissen, daar aangekomen blijk ik mijn waadschoenen vergeten te zijn.  Dan maar vanop de oever proberen.  Ik ga met mijn wandelschoenen, die ook voorzien zijn van vibram zolen naar beneden en op een halve meter van het water ga ik gewoon onderuit. Gevolg een zeer pijnlijke rechterarm en een paar vliegen dozen in stukken.
Echter mijn hengel is nog volledig in takt, dat is het enige geluk dat ik had. Ook mijn visdag was plots afgelopen, daar het werpen als behalve ging.  Ik ben dan maar terug gereden naar BelgiĆ«. Hopelijk komt er nog een herkansing volgende week maandag.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vliegvisserdorian

Ik heb vanochtend weer even een streamer uitgelaten. Na een uurtje vissen had ik wel vis, maar wel een raar soort snoek ::wtf:: Een flinke brasem gehaakt in z'n rugvin.

3 worpen na deze slijmjurk knalde een snoek vol op m'n streamer, hij kwam bijna volledig het water uit toen hij op de streamer klapte  ;D gelukkig zat de snoek wel netjes voorin de bek gehaakt, maar desondanks bloede hij wel een beetje.

Resultaat: een hele magere snoek van +/- 90 centimeter.

(@bv inderdaad oranje gek ;D)

Zo en nu weer studeren  :(

FSCHAMP

Mooie vis Dorian, ook een mooie stukje water.

::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Mooie snoek Dorian!

@Gino:
Dank voor het aanbod. Reparatie zou ik ook wel hier in de buurt uit kunnen laten voeren - bij Peeters werkt een professionele hengelbouwer.
Maar de garantie van Orvis is zodanig, dat als de hengel niet gerepareerd kan worden, wordt vervangen door een nieuwe. Als diezelfde hengel niet meer leverbaar is krijg je er in principe eentje uit de huidige serie. En dat zou denk ik een Helios 2 zijn.
Denk niet dat ik daar wakker van lig  ;)

Maar jij had meer pech dan ik. Bij mij gebeurde het pas aan het eind van de visdag - was al half 7 of zo.....

Hoop dat je geen langdurige blessure eraan over houdt.

Groet,
Gert

Bert J.

Wat een pech, Gert en Gino. Goed bezig Dorian.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Quote from: FSCHAMP on October 19, 2014, 12:42:52
Ik ga met mijn wandelschoenen, die ook voorzien zijn van vibram zolen naar beneden en op een halve meter van het water ga ik gewoon onderuit.

Vibram is een merknaam - het hoeft niet per definitie zo te zijn dat onder je wandelschoenen zolen zitten met dezelfde samenstelling en eigenschappen als onder je waadschoenen. Dus je hoeft nog niet voor eeuwig het vertrouwen kwijt te zijn in je waadschoenen. Voor wat het waard is.... ;)

http://www.vibram.com/index.php/us/

vinfoto

Gisteren eerst naar de workshop van de casting four geweest. in de middag een lijntje uitgegooid in de haven van het vakantiepark en gelijk 2 baarsjes gevangen met een nymf ;)

eindelijk vis !!

vliegvisserdorian

Quote from: vinfoto on October 19, 2014, 15:04:57
Gisteren eerst naar de workshop van de casting four geweest. in de middag een lijntje uitgegooid in de haven van het vakantiepark en gelijk 2 baarsjes gevangen met een nymf ;)

eindelijk vis !!
Als een vis in het net is volgen er meer ;D

Ik had misschien ook maar naar die workshop moeten gaan gister, zeker het werpen met streamers als het een beetje waait gaat nog niet zo soepel bij mij... Maar eens in de gaten houden of er nog meer van dit soort clinics/workshops zijn.

Hilco de Visser

Quote from: vinfoto on October 19, 2014, 15:04:57
Gisteren eerst naar de workshop van de casting four geweest. in de middag een lijntje uitgegooid in de haven van het vakantiepark en gelijk 2 baarsjes gevangen met een nymf ;)

eindelijk vis !!

leuk man  ::goodjob::

Hilco de Visser

vandaag in de storm uurtje staan snoeken in het weiland.

1 losser en 1 hanger ...........

zat aan de buitenkant in de bek gehaakt.............daar hou ik van  ;D

FSCHAMP

Quote from: Gert on October 19, 2014, 14:21:26
Vibram is een merknaam - het hoeft niet per definitie zo te zijn dat onder je wandelschoenen zolen zitten met dezelfde samenstelling en eigenschappen als onder je waadschoenen. Dus je hoeft nog niet voor eeuwig het vertrouwen kwijt te zijn in je waadschoenen. Voor wat het waard is.... ;)

http://www.vibram.com/index.php/us/

Gert,

dit wist ik, maar ik dacht dat ze wel hetzelfde zouden werken.  Ik heb daarstraks de zolen van beide schoenen bekeken en zag een duidelijk verschil waarom de zolen van mijn wandelschoenen, niet werkte zoals de zolen van mijn waadschoen.  De zolen van mijn wandelschoenen hebben duidelijk een ander profiel met veel inkepingen terwijl de zolen van mijn waadschoenen bijna volledig vlak zijn. Deze laatste hebben ook een zuigend effect terwijl, mijn wandelschoenen dit niet hebben.
En ik ben zeker het vertrouwen niet kwijt in waadschoenen met vibram zolen, want ik heb recent nog de nieuwe G4 Boa waadschoenen gekocht van Simms, waar ik zeer te vreden over ben.
En de pijn is ondertussen zo goed als verdwenen, alleen mijn ego heeft nog een tik vanwege het niet kunnen vissen en het vallen.

@vinfoto : eindelijk ben je vertrokken en nu zullen er nog vele volgen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mooie snoek Dorian. ::duim::

Gistermiddag  een paar uurtjes weggeweest, er stond wel een beste puist wind trouwens wat op bepaalde momenten toch wel een probleem gaf de streamer weg te krijgen.
Niet alleen de wind was een probleem maar ook het verkeer dus bij iedere worp goed achterom kijken of er niets aan kwam.

Het resultaat mocht er zijn tw vier stuks in drie uurtjes tijd is denk ik niet verkeerd en voor mij een pr in aantal gevangen op een dag, afgelopen vrijdag was het al gesneuveld naar drie en nu nog een erbij.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Quote from: vinfoto on October 19, 2014, 15:04:57
Gisteren eerst naar de workshop van de casting four geweest. in de middag een lijntje uitgegooid in de haven van het vakantiepark en gelijk 2 baarsjes gevangen met een nymf ;)

eindelijk vis !!

Lekker!!! ::goodjob::

Gisteren met bb op de Wranghe 6 st beresterke forellen weten te "snaaien" met zinklijn en oranje FAB

Baarzen zijn nog steeds erg actief op de Wranghe, dus Vinfoto, als de forel "het niet doet" de 16e november, kan je altijd nog achter de Baarzen aan! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV