Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

FSCHAMP

Mike,

ik gebruik de onderste ook en ik heb ook nog een zeer oud slijpsteentje met een gleuf in, die gebruik ik ook om de buitenkant te slijpen terwijl het "vijltje" voor de binnenkant van de haakpunt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

Geweldig mooie vis  Bert, top.


Zelf nog ff 2 dagen op de Kyll gevist.
Heerlijk weer vandaag en goede vangsten gehad, zeg maar top.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

GJ gewoon eens meer een ervaren vliegvisser mee gaan, dan gaat het een stuk sneller! ::goodjob::

gr Sjoerd


Bert J.

#1203
Hidde, Mississippihaven is helaas verboden. Er staan witte borden met 'verboden terrein'.
En waarom dit prachtige stuk braakliggend terrein, waar wij niemand tot last zijn verboden is? Joost mag het weten. Volgens insiders is het puur vissertje pesten. Ze zijn ons liever kwijt dan rijk.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Peter68

Hoi gj gewoon volhouden en inderdaad eens afspreken met iemand die ervaren is.
Ik vliegvis nu een jaar of twintig en heb in het begin ook gedacht waarom lukt het niet.
Maar volhouden en veel luisteren naar andere vliegvissers heeft veel geholpen,echt succes
komt vanzelf heb alleen een beetje geduld.
Ik weet zeker dat er een keer een mooie vis voor je komt,maar ze zeggen niet voor niets vliegvissen
is de mooiste manier van vissen om zo weinig mogelijk te vangen.

Succes

vinfoto

Ik geef het ook nog niet op maar moet toch binnenkort echt iets gaan vangen... grrr

Hilco de Visser

Quote from: GJ on October 14, 2014, 18:27:16
Ik vis meestal met een nimf. Droog heb ik al wel eens wat gevangen. Een paar weken geleden toen het nog warmer was..Vandaag lukje het weer niet  :'( Ik weet dat het wel komt en ik blijf ook volhouden. Maar ik wil zoooooo graag een mooie vis vangen...
Wat de werphengel betreft, ik kan me niet voorstellen dat ik die nog ga gebruiken. Misschien wat voorbarig nu om de boel al weg te doen maar ik kan het me zomaar voorstellen.

al eens in de stadshaven gevist?     op google maps ziet dat er vangerig uit...............

mag je daar vissen ?  anders ga ik het een keer proberen daar

GJ

Welke stadshaven? die van Zaltbommel?

Hilco de Visser

Quote from: GJ on October 16, 2014, 06:44:09
Welke stadshaven? die van Zaltbommel?

ja , daar woon jij toch (volgens je profiel)

GJ

Klopt. Gemeente Zaltbommel :)
Ja daar mag je vissen van met grote vispas en mits je geen gevaar veroorzaakt. (Wat dat ook is...heeft de gemeente er niet bij vermeld)

wouter veuger

Quote from: GJ on October 16, 2014, 13:41:17
Klopt. Gemeente Zaltbommel :)
Ja daar mag je vissen van met grote vispas en mits je geen gevaar veroorzaakt. (Wat dat ook is...heeft de gemeente er niet bij vermeld)


Midden in een groepje mensen gaan staan en dan met een grote streamer gaan zwiepen ;D


GJ

Vissen met explosieven  8)

markpiet

Quote from: GJ on October 16, 2014, 15:56:48
Vissen met explosieven  8)
Dat kan best wel voor onveilige  situaties zorgen.
groeten van Mark
><((((0>

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

vinfoto

komend weekend maar weer een poging doen

[attachment deleted by admin]

Hidde

Ha fijn rene, ze zijn er nog, morgen met laag heb ik nog ff tijd..

Hilco de Visser

Quote from: GJ on October 16, 2014, 13:41:17
Klopt. Gemeente Zaltbommel :)
Ja daar mag je vissen van met grote vispas en mits je geen gevaar veroorzaakt. (Wat dat ook is...heeft de gemeente er niet bij vermeld)

even test gedaan :

na 10 minuten vissel al weg gestuurd het zou veroden ijn om in de haven te vissen te veel polen geweest die puinzooi maakten



Dan maar even bij de veer weg in de waal gevist met nimpf en streamer oof vanaf de krib
geen aanbeet gezien , wel regen en golven


Vervolgens nieuwbou wijkje  aan de Hertog karellaan .......geen snoek geen witvis enkel speldaas


de Tijningen plas was zo verstoord door het landen en opsteigen van de trauma helicopter op de Oeverwal  dat ik het daar niet geprobeerd heb

Zaltbommel weer verlaten   het ligt niet aan jou GJ   er is gewoon niet veel vis

Bij Enspijk nog even wat in de polder rond gewandeld, dat is veel meer mijn viswater :





kruising Klemweg Boutensteinse weg .

maar ook daar niets gevangen .

einde test  ;D

GJ

Grappig om "mijn" haven te zien :) Ik ben vandaag nog even gaan kijken of er een plekje in de haven was om te vissen. Volgens de gemeente mag het gewoon. Maar er zitten idd wel veel polen in de omgeving te vissen die er zo nu en dan een behoorlijke puinhoop van maken.
De waal heb ik ook wel eens overwogen. Iets verder achter de brug bij Zaltbommel wordt veel op barbeel gevist. Maar dat is weer een verhaal apart.
En in de omgeving vang ik inderdaad niets :( Sprak vandaag nog wat vissers die allemaal klagen dat het slecht is. Maar afgelopen zomer heb ik met mijn feeder best veel gevangen.
Ik kreeg vandaag de tip om een voerplek aan te leggen. Om zo de vis te lokken en gevoel op te bouwen als je beet hebt. Dit weekend ga ik het weer proberen. Ik weet nog niet waar.
Ik woon trouwens niet in Zaltbommel zelf maar in Nederhemert. Daar is veel water, veel polder en de afgedamde maas. Daar schijnt nog wel eens wat gevangen te worden. Ik ken een mooi plekje bij een camping van staatsbosbeheer. De camping staat nu leeg maar er ligt daar een pracht vlonder, woonboten en riet. Misschien moet ik het daar maar eens gaan proberen. ( https://www.google.nl/maps/@51.7557775,5.1552071,541m/data=!3m1!1e3 )
Plas achter mijn huis: ( https://www.google.nl/maps/@51.763172,5.1504489,1082m/data=!3m1!1e3 ) Maar deze is op sommige plaatsen erg diep. Hier heb ik wel mijn eerste visjes gevangen toen ik net begon :)

Hilco de Visser

je mag/kan vliegvissen nooit vergelijken met feeder vissen.

voeren is helemaal zinloos , plus dat het indruist tegen de filosofie van het vliegvissen .

vliegvissen is vissen op zicht   je zoekt de vis op of een goede plek  en hoopt dat je vlioeg voor zijn neus te gooien .

zomaar ergens ingooien en hopen dat er wat langs komt gaat niet werken .............

je moet ook gewoon de feeder ernaast houden voor af en toe  :-X

FSCHAMP

Mooie vis Rene,  en zeer mooie vliegen.  Ik ga van het weekend nog eens proberen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Plantje

Daar moet wel haast hier en daar wat te vangen zijn GJ!

En Hilco, laat je niet te snel wegsturen hoor! Eerst papieren zien en dan pas accepteren dat iets niet zou mogen!

Hilco de Visser

Quote from: Plantje on October 17, 2014, 05:58:25
Daar moet wel haast hier en daar wat te vangen zijn GJ!

En Hilco, laat je niet te snel wegsturen hoor! Eerst papieren zien en dan pas accepteren dat iets niet zou mogen!

bij alletwee de toegangs deuren staan bordjes  artikel 461   dus daarmede is de haven ontoegankelijk   voor onbevoegden op straffe van boete uit de eerte categorie
teweten 80 euro

GJ

Wat gek, in ht gemeente besluit staat dat het een openbaar water is...

Artikel 3:11 Vissen
Het is niet toegestaan te vissen in de haven, indien dit gevaar, schade of hinder voor de scheepvaart
met zich mee kan brengen.

Scaramouche

Dan mag je wel vissen in het water vanaf een boot maar niet vanaf de kade. En als de havenmeester van mening is dat je gevaar oplevert voor de boten die er liggen dan kan hij je ook wegsturen uit de haven als je in je bootje dobbert.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Uhhh, nee , eerst in je visdocumenten nakijken of je er wel mag vissen. Dan kun je tenminste gefundeerd bezwaar maken als iemand je het vissen ontzegd. Dat lijkt mij tenminste. Of netjes vragen wie die persoon is en in welke hoedanigheid hij je "weg wil hebben".
Met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn..... ;D

Sjoerd