Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Holy trout wat een mooie vissen! Proficiat met die sessie, ik ga hier nog even een potje jaloers zitten te zijn!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.


HappyFisherman

Loon na werken Bert!

Vanmiddag wilde ik gaan snoeken, maar ben op een roofblei stek blijven hangen. Ze zaten er nog en heb er 2 gevangen op snoekstreamertjes :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Sodeknetter Bert,

Daar kun je nog eens voor van huis gaan.  ::top::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Quote from: HappyFisherman on October 13, 2014, 17:12:48


Vanmiddag wilde ik gaan snoeken, maar ben op een roofblei stek blijven hangen. Ze zaten er nog en heb er 2 gevangen op snoekstreamertjes :)

Mooi Bram, maaaaaaaaaaaaar ik dacht dat jij in Duitsland deze dagen  ???
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Auto kaputt...  ::wakeup::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Geweldig Bert!!
::goodjob::
Zeker de zeforellen!!

wij waren vorig weekend in Als DK en kwamen met 3'en in 3 lange dagen niet verder dan 3 groenlandertjes, een mooie bot en een Knorhaan ::)

Topdagje dus!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hidde

Mijn sessie was dus wat anders als die van bert j , geen stootje van 8 tot 16.00 , 8 streamers weg en 3 spots gevist, nog meer bekeken..
Maar het kan dus wel nog zeebaars vangen.. Dat geeft hoop, over zeeforel durf ik voorlopig nog niet te dromen.

Beertje

@Hidde, 8!!! streamers weg???  parkeer je ze op de bodem? of is je leader zo dun?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Hij zal ze verstopt hebben, typisch wat voor 'Hidde(n)'

Dick

geweldig heren en dik verdient, jullie hebben er alles voor gedaan super tof

FSCHAMP

#1186
Schitterend Bert, daar doe je het voor.  :) :)

::goodjob::

Ik lees en zie net de foto's van een clubgenoot dat hij ook twee zeeforellen gevangen heeft, eentje van 57 cm en eentje van 68 cm en twee zeebaarzen van 52 & 53 cm. Het moet dus een superweekend geweest zijn.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

#1187
Hai Bertje,
schitterend dagje gehad man! Mooie vissen en die bonus zeeforellen... heel mooi.
gr Sjoerd

Hidde

Idd , parkeer ze tussen de stenen ja,.. Kan er een mindergeweest zijn..
0.40 is toch redelijk als tip..

MarcelN

Misschien had je beter met bij de Dyckers dag kunnen gaan spotten, je ziet dat het nu vruchten afwerpt die stekken...

Bert J.

Wij zijn drie jaar geleden ook begonnen met de eerste Dyckersdag. Deze jongens hebben ons toen mee genomen naar bekende stekken, maar ook naar een stek die maar bij een handje vol vissers bekend is. Hier vangen we regelmatig mooie baarzen. Maar we hebben zelf ook niet stil gezeten. De tweede stek van gisteren hebben we ook zelf ontdekt. Hier zal best wel eens een visser komen, maar wij hebben er nog nooit iemand gezien. Deze stek levert bijna altijd wel zeebaars op en af en toe zeeforellen.
Toch wel bijzonder, Nederlandse zeeforel. Ze doen het goed in onze kustwateren, toch kom je ze niet elke dag tegen. Ik heb er nu vier gevangen en een paar volgers van gehad, maar twee van die joekels op één dag had ik niet kunnen bedenken. Maar mijn voorkeur gaat toch naar zeebaars. Wat een kracht!
Zondag heeft me vijf of zes streamers gekost. Negen van de tien keer trek ik hem wel los als ik vast zit, maar slijpen is dan een must. Zo scherp als voorheen wordt de haak nooit meer. Als ik het niet meer vertrouw, gooi ik er een nieuwe op. Ik gebruik ook 40.00 fluorcarbon.
Nee, deze dag ga ik niet snel vergeten.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit59

Machtig mooi Bert!
Dit soort ervaringen geven je ook de stimulans om door te gaan, zeker als het ook nog gaat om zelf ontdekte stekken.

sjoerd

Quote from: Bert J. on October 14, 2014, 01:18:12

Zondag heeft me vijf of zes streamers gekost. Negen van de tien keer trek ik hem wel los als ik vast zit, maar slijpen is dan een must. Zo scherp als voorheen wordt de haak nooit meer. Als ik het niet meer vertrouw, gooi ik er een nieuwe op. Ik gebruik ook 40.00 fluorcarbon.


Hetzelfde heb je ook met het snoekbaarsstreameren in de rivier  Bert. We zouden eens moeten nadenken over het binden van de streamer op een buisje(tubefly). Hoeven we alleen maar de botte haak te vervangen. Want de haak moet goed scherp zijn om beter in te haken!
Sjoerd

Mike

#1193
In het verleden heb ik een aantal verschillende hakenslijpers gebruikt.
Aangezien ik het een onmisbaar item ben gaan vinden en de kwaliteit nogal verschilt ben ik benieuwd welke hakenslijpers er door jullie gebruikt wordt.
Zelf ben ik erg content met deze 2 slijpertjes.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bert J.

Inderdaad Sjoerd, dat zou een oplossing kunnen zijn. Mits de streamer op een tube net zo rechtop loopt als een op de haak gebonden exemplaar. Dat zou aardig schelen. Nu gooi ik streamers weg die verder nog helemaal goed zijn, alleen omdat de haak bot is.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

De onderste van de twee gebruik ik ook Mike. Fijne hakenslijper.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

GJ

Gisteren op een buitengracht bij een kasteel staan vissen. Mooie sloot, overhangende bomen, riet, alles om veel vis te vangen  8) Ik zag wat visjes op een open stukje zwemmen dus vol goede moed 2 uur staan gooien. Resultaat: geen vis  ::denken::
Gisteravond een mooi stukje zitten lezen over het nut van niets vangen. Learn to catch fish...
Net heb ik mijn hengeltje staan schoonmaken. Lijn schoon gemaakt, beetje vet erop en ga zo opnieuw een poging wagen.
Ik ben blij dat ik dit allemaal niet wist toen ik mijn hengel kocht...Maar ik blijf het leuk vinden.
Hopelijk kan ik snel weer een foto delen van weer eens een vangst...

merijn1982

Jammer gj. Maar goed dat je volhoud!! Vis je trouwens met en droog vliegje of een nimf?? Droge vlieg is natuurlijk mooi. Maar met een nimf vang je in de regel sneller. Als je vis ziet in de oppervlakte probeer dan wel te zien hoe groot ze zijn. Vaak is het namelijk speldaas. Te klein om te vangen dus...en dan denk je misschien dat het aan jou ligt maar is de vis simpelweg te klein!
Misschien dat er wel een forellenvijver bij je in de buurt hebt zodat je het daar eens kan proberen. Vaak lult het wel wat aanbeten en een of meerdere visjes te vangen daar. Is leuk vissen en geeft je weer een flinke boost om door te gaan! Neem alleen je vliegenhengel mee zodat je niet in de verleiding komt toch met een werphengel te vissen omdat dit makkelijker lijkt. De aanhouder wint!!
Tight lines!!

Hidde

Weet er iemand of de missisipihaven nou wel of niet vrijgegeven is voor sportvisserij door havenbedrijf rotterdam.

GJ

Ik vis meestal met een nimf. Droog heb ik al wel eens wat gevangen. Een paar weken geleden toen het nog warmer was..Vandaag lukje het weer niet  :'( Ik weet dat het wel komt en ik blijf ook volhouden. Maar ik wil zoooooo graag een mooie vis vangen...
Wat de werphengel betreft, ik kan me niet voorstellen dat ik die nog ga gebruiken. Misschien wat voorbarig nu om de boel al weg te doen maar ik kan het me zomaar voorstellen.