Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Vanochtend ben eerst maar begonnen op een stek waar m'n maat vorige week een mooie snoek ving (aan de spinhengel welliswaar). Toen ik daar langs de kant liep zag ik een snoek van +/- 60cm wegschieten vanaf de kant, grote stofwolken achterlatend. De stek grondig afvissen daarna leverde geen resultaat. Dus toen maar op de fiets naar de volgende stek, halverwege zag ik in de sloot naast de weg een grote kolk (zo'n typische snoek kolk zegmaar), snel fiets geparkeerd om even te kijken, en jahoor daar zwom een snoekje richting het leliebed. Snel wat lijn van m'n reel halen, eerste worp perfect langs het leliebedje. Een strip en boem weg was de streamer. Geweldig om te zien in zulk helder water 8) Dus de eerste snoek van het seizoen is een feit.

(Het bloed dat je over de vis ziet lopen is van mijzelf, het was al weer (ruim) een half jaar geleden dat ik voor het laatst de kieuwgreep had gedaan en precies toen ik hem wilde pakken begon hij te spartelen en gingen m'n vingers dus langs een kieuwboog)

(Na wat schoonmaken valt de schade uiteindelijk reuze mee ::) maar zeker met wat water ziet het er al snel erger uit dan het is)

Gert

Ah joh, dan laat je toch gewoon de andere kant zien!



;D

FSCHAMP

 ::goodjob:: Gert  ;D ;D ;D
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vliegvisserdorian

Quote from: Gert on October 12, 2014, 13:44:34
Ah joh, dan laat je toch gewoon de andere kant zien!

-snip-

;D
;D ::goodjob::

Twan

Gisteren ff 2 a 3 uurtjes staan zwiepen op een stuk wat meestal wel één of meerdere snoeken oplevert, maar helaas geen aanbeet gezien gehad. Dus geblankt  :-[

Slechtvalk

Quote from: Gert on October 12, 2014, 13:44:34
Ah joh, dan laat je toch gewoon de andere kant zien!



;D

Life is nothing without some scars  :) What a bloody mess. Mooi Snoekje  ::agree::

wouter veuger

Vanmorgen begonnen met de vliegenlat,maar na 2 uurtjes nog geen jagend snoekje of iets anders wat op actieve snoek zou kunnen duiden gezien.

Was ook wel erg windstil en warm,ik liep me gewoon kapot te zweten in een enkel T-shirtje,en dat half oktober...
Ik had er geen vertrouwen meer in ,en ben maar langs huis gefietst,de snoekspullen omgewisseld voor de #3 en wat andere stekjes opgezocht,her en der toch nog aardig wat voorns gevangen.


merijn1982

Nog even met de cts op pad geweest. Was te mooi weer om te snoeken namelijk! Leuk staan vissen in het zonnetje met als uitschieter deze slijmjurk:

Tight lines!!

FSCHAMP

Mooie slijmjurk Merijn

::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Niet gevist maar wel even een nieuwe lens uitgeprobeerd. Twee van deze beauties gespot, wel op een dikke 30 meter afstand.



gr Sjoerd

BV

Die gekke ijsvogeltjes, altijd mooi en razendsnel.

De Weipoortsebollebuikensnoek had er zin in vanmorgen.
Net geen 80cm.


[attachment deleted by admin]

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco de Visser

ik zag vandaag iemand een brasem in de kiewgreep nemen ......................kan dat ? mag dat ?

HappyFisherman

Nou, als jij dat zelf gezien hebt dan kan het klaarblijkelijk ;D

En of het mag...? Moet diegene toch zelf lekker bepalen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

#1164
Snoeken kan je met de kieuwgreep pakken omdat ze daar veel ruimte voor hebben.
Andere vissen moet je niet met de kieuwgreep pakken, daar hebben ze niet genoeg ruimte voor en je beschadigd de vis daar mee.
De kieuwbogen moet je niet aan komen met je vingers.
Je ziet zo nu en dan wel eens plaatjes voorbij komen waarbij mensen met hun vingers onder de kieuwdeksels komen van forellen, zalmen en andere vissen.
Ik zou hier absoluut geen voorbeeld aan nemen, heel erg slecht voor de vis.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Klopt, ik zag Koen dat, in opdracht van Rob, op het OVM eens doen, schrok me rot :(

Bert J.

Gisteren nog een dagje zeebaars met Oscar. Geen visser te bekennen in de wijde omtrek. Het water was al laag en mooi helder toen we om 10.00 uur begonnen. Tweede worp een 45-er baars gevolgd door een beresterke 66-er op de vierde worp. Deze bleef vechten en nam keer op keer slip. Half uurtje gevist en mijn dag kon al niet meer stuk. Hier bleef het niet bij en na nog twee zeebaarzen kreeg ik er een mooie zeeforel op van 57 cm. PR! Niet normaal meer! Oscar begon gelukkig ook te vangen en ving vier zeebaarzen totaal. Ik ving er acht, plus nóg een zeeforel van 59 cm! Weer PR! Een memorabele najaar-sessie!















The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Twan

Quote from: Bert J. on October 13, 2014, 13:16:54
Gisteren nog een dagje zeebaars met Oscar. Geen visser te bekennen in de wijde omtrek. Het water was al laag en mooi helder toen we om 10.00 uur begonnen. Tweede worp een 45-er baars gevolgd door een beresterke 66-er op de vierde worp. Deze bleef vechten en nam keer op keer slip. Half uurtje gevist en mijn dag kon al niet meer stuk. Hier bleef het niet bij en na nog twee zeebaarzen kreeg ik er een mooie zeeforel op van 57 cm. PR! Niet normaal meer! Oscar begon gelukkig ook te vangen en ving vier zeebaarzen totaal. Ik ving er acht, plus nóg een zeeforel van 59 cm! Weer PR! Een memorabele najaar-sessie!

















Deze dag ga je niet vergeten  ::goodjob::

Plantje

Potdomme ook mooie zeeforellen Bert! Niet van die magere scharminkels!

Sieger

Prachtig Bert... met dat aantal ben je ook wel eens een hele week in Denemarken zoet geweest...  ;)


Sieger

Mike

Holy crap zeg ! Dat zijn de betere sessies ???  ::goodjob::
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Team

Geweldig, prachtig, en formidabel
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

Goeiedag, dat was een goeie dag!

BV

jawadde, die vergeet je niet rap.

wouter veuger

wauw!

heel gaaf bert en oscar,dat zijn visdagen die je nooit van je leven meer vergeet ::goodjob:: ::agree::