Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hilco de Visser

ja dat zal best maar, verklikker vind ik zo gewoon dobbervissen .......................

kan je je nimfje net zo goed onder je vaste stok met dobber hangen ..................

Kruijff

Quote from: maurice on July 05, 2014, 13:18:22
Zal wel ja, weet dat Ed er voorig jaar ook een had, een dikke 45er.
En daar waren veel Duitsers niet blij mee.
(Vooral de bezitters van het water aangezien er een uitzetverbod geld voor regenboog)

Dit jaar zelf een geweldige mooie vis gevangen in de eifel.
Een. Is die al tig jaar niet meer word uitgezet.

Dat klopt iid! Ik was er echt super blij mee! Jammer voor de duitsers zullen we maar zeggen :)
Gr Ed

goswit

Doema    ik snap het je moet tenslotte wat voor vrienden over hebben , maar van Jan begrijp ik het ook . Was voor die rivier een hele grote vis ,dus is de kans klein dat jij een 52 + zal vangen niet groot Jan zal dan graag een foto nemen ,of niet ? ;D

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

markpiet

Eergisteren even geweest. Lekker een plekje gezocht waar de wetering het Braassemermeer instroomt. Met een klein streamertje op de baars. Bij de eerste worp gelijk al een minisnoekje achter de wooly bugger aan. maar helaas deze wou niet toehappen. hetzelfde gold ook voor de volgende baarzen. Het werd dus tijd voor een andere techniek. Nu een grizzle matuka streamer op 20 cm achter een red tag nymph. Nou dat werkte prima. Die baarzen kunnen het gewoon niet hebben als een ander wat gaat eten. Direct dook er een eerste baars op de red tag. enkele worpen later een mooie doublet. En uiteindelijk een grote school achter het setje aan waarvan de grootste direct het streamertje pakte. Een mooi exemplaar van 34 cm.



[attachment deleted by admin]
groeten van Mark
><((((0>

Beertje

Quote from: Hilco de Visser on July 06, 2014, 16:29:18
ja dat zal best maar, verklikker vind ik zo gewoon dobbervissen .......................

kan je je nimfje net zo goed onder je vaste stok met dobber hangen ..................

Je hebt principes of  niet Hilco, zo is't maar net . :) Ik vis ook liever zonder .Maar er zijn omstandigheden dat je er eigenlijk niet zonder kunt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Vanmiddag maar weer eens (met de motor ipv met de fiets) wat verder van huis wezen vissen. Bij Aarlanderveen, want daar had ik een paar maanden terug een vergunning voor gekocht. De plaatseliijke ringvaart heb ik maar links laten liggen, want die lag ten eerste bijna helemaal dicht met eendenkroost en ten tweede lag er een buizenstelsel nogal in de weg in een groot deel van het water.

Maar in een afgelegen poldersloot lekker staan vissen tussen de koeien en schapen. Alllemaal ruisvoor(tje)s op de een na laatste na: dat was zowaar een blankvoorn. En 1 brasem, vals gehaakt zoals gebruikelijk....

Groet,
Gert

drefter

Met mijn vis maat Bert (sexyloops) een dagje naar de ruigenhoek geweest  samen ruim 30 forelletjes weten te haken was een lekker dagje.



Gr Martin

Bert J.

Vrijdagavond een poosje op baars en roofblei geweest. Een heerlijk avondje. De roofblei was
een uurtje helemaal los. Regelmatig knalden ze op mijn baars-streamertje. De aanbeten
waren zo hard en ongecontroleerd, dat ze het kleine streamertje regelmatig misten. Ook twee
groten klapten mis. Toch acht baarsjes en vier kleinere roofbleien gevangen. Na een uurtje was
het gebeurd. Geen vis meer te bekennen. Nog even met grotere en andere kleur streamers
geprobeerd, maar ze waren vertrokken.








The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Heel mooi Bert! Op het juiste moment op de juiste plaats!

sjoerd

Mooi Bert, die roofbleien blijven leuk maar vaak lastig te verleiden.
Let eens op die in verhouding grote staart, die ze hebben, dar kunnen ze aardige klappen mee geven.
Zag of liever ik hoorde ook weer enkele kanjers op de IJssel jagen. Machtige kolken slaan ze dan, Soms in het midden van de rivier en dan ineens pal langs het kantje, waar nu immers het kleine grut zwemt.
Sjoerd
,

sjoerd



Ze waren erg lastig te verleiden van de week en ik kon dan alleen maar de kleinste vis, toch een 18 ponder,die ik zag liggen, verleiden. Wel mooi om te zien dat de vlieg die 20cm voor de bek afzonk, naar binnen werd gezogen waarna na de aanslag een zeer lange run volgde. Blijft leuk! :)

Sjoerd

Hilco de Visser

als je ze maar ziet ....................... ::goodjob::

sjoerd

#837
Quote from: Hilco de Visser on July 13, 2014, 17:41:52
als je ze maar ziet ....................... ::goodjob::

Kwestie van veel ervaring Hilco en uiteraard altijd goed opletten. Dan weet je waar je ze kunt vinden.Moet je natuurlijk wel water weten waar karpers zitten. Niet elk water bevat karper.Zelfs mijn vrouw attendeerde mij van de week tijdens een fietstochtje op een cruisende karper! Ik vind het wel leuk dat zij ze ook ontdekt. :)

Sjoerd


merijn1982

Mooie roofbleien bert!! En sjoerd: klasse karper! Erg mooie visserij op karper. .ben er aan verslaafd:-) heb het zaterdag morgen nkg weer even geprobeerd maar mocht er alleen 2 verspelen.. als ze ook eenmaal gaan is er amper houden aan en dan heb je wel eens een losser. Helaas!
Vanmiddag nog ff met de #2 op pad geweest. En ondanks dat het zoeken was toch nog wat ruisvoorns en wat baarsjes mogen vangen.een hele andere visserij als het karpervissen. Wat ik qua spotten sluipen aanwerpen en natuurlijk de aanbeet en dril veel spannender vind. Maar wat een genot om lekker relaxt met mijn ctsje te werpen en vorns te tikken:-)
Tight lines!!

Gerrit59

Wat een prachtige karper weer Sjoerd!
Elke keer weer genieten van je foto's!

Bert J.

Zeker weer een mooie karper, Sjoerd! Klasse!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on July 14, 2014, 10:52:27
Wat een prachtige karper weer Sjoerd!
Elke keer weer genieten van je foto's!

Ja ik zet ze er speciaal voor jou op Gerrit :) :) Enne ik heb nog wat aardige plaatjes in petto want we hebben afgelopen weken uitstekend gevangen! Dit jaar moet ik namelijk deze zomer in Nederland blijven ipv Scandinavie omdat we onze oudste zoon hebben aangeboden mee te helpen bij verhuizen naar koopwoning . 

gr Sjoerd

Gerrit59

Ik wacht in spanning af Sjoerd!
Enneh... soms zijn er nog andere dingen in het leven dan vliegvissen.
Je kinderen voorthelpen is er daar een van.
Succes!


sjoerd

Gisteravond even anderhalf uur gestreamerd op snoekbaars. Het was de eerste keer dit jaar en ik kon direct twee stekelridders haken.
De grootste een mooie 65 er. Het water was trouwens aardig gestegen in de Ijssel en ik baalde dat ik mijn lieslaarzen niet had aangedaan, want dan kun je beter over de stenen het water bereiken.


even een "selfie"gemaakt :)



gr.  Sjoerd

wouter veuger


Gerrit59

Zo zie je Sjoerd...
Elk nadeel heeft z'n voordeel: Soms hoeft in Nederland blijven geen straf te zijn!
Mooie IJssel snoekbaars.
Ik hoop dat je nog even doorgaat!

Gerrit

merijn1982

Mooie snoekbaarzen sjoerd! Een vis voor op mijn bucketlist:-)

zelf morgenmiddag lekker vrij dus ga met de #2 op pad
Tight lines!!

sjoerd

Nog enkele plaatjes van wat windes van afgelopen week, uit o.a. de Ijssel
Mooi op de droge vlieg!









Gr Sjoerd

Plantje

Vanuit een bellyboat Sjoerd? Mooi hoor!

Bert J.

Moooi! Prachtige plaat die onderste.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift