Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Joost S.

Vanochtend even een blancootje ingetikt helaas.

merijn1982

Begin van de middag nog ff op karper gevist. Het was niet heel wild.. veel spooky vis op het ene water. Andere water niet veel actieviteit. Kreeg wel wat beetjes maar erg voorzichtig. En als ze dan goed ermee wegzwommen sloeg ik een gat in de lucht:-(
zag op gegeven moment nog wel een zonneaanbidder ( ja hij scheen af en toe en dan was het ook gelijk warm!! ) ik gooide de vis die vrij ver lag aan maar eigenlijk iets te dichtbij. Moelijk met zonnende vis ook. Te dichtbij en ze schrikken. Te ver en ze merken heel niet je bol op.. maar de vis schrok niet en liet zich geleidelijk met de bol mee naar beneden zakken. Spannend!! Krijg een tikje op de waker en moet me inhouden niet te slaan. Nog een en nog een tikje. Dan begint hij te lopen en is het raak!! Weer een mooi schubje die vol vechtlust zat. Het is zo verslavend dit!!! Door het vele wier overal is er amper te snoeken. Maar zo helemaal niet erg!!

Tight lines!!

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jeroenV

#753
Gister avond een mooie kleine roofblei op de Cristal Bugger van A&M.






merijn1982

Tight lines!!

Mike

Hij lijkt een kieuwdeksel te missen... ???
Ik dacht dat dat alleen voorkwam bij kweekvis.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Inderdaad, hij lijkt een keer een knauw gehad te hebben van het één of het ander.

mrproper

Gisteren even een paar uurtjes op Baggelhuizen gevist.

Hoop stijgende forellen
1 gevangen op droge vlieg.
Hoop schaatsen rijders op het water waar ze achter aan zaten .

Inderk

#758
Even een klein uurtje bezig geweest.
de good old bruine palmer bracht weer succes! ( #16 )



"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Joost S.

#759
Tussen de voetbalpotjes nog even geweest. En man..... Hij hangt in de lucht hoor. Het was weer een thrilseekende blanco.

Ik lokaliseerde een fraai karperexemplaar, en gooide hem aan. Hij kwam, zag en en overzwom de afstand naar mijn bol.

Met zijn neus tegen het kunstaas stopte hij. En na een dertig seconden lang durende sur plas tussen de bol en de karper, besloot hij toch niks te doen.

Rustig zwom hij weg, goal voor de Cyprinus!

Gelukkig morgen weer een dag, dus heb alles nog zelf in de hand, ;-).

merijn1982

Ja joost ze kunnen soms zo lekker op het laatste moment toch niet pakken he?! Wel altijd erg spannend vind ik zelf! Weet overigens niet wel kleur bol je hebt maar oranje doet het erg goed bij mij op het moment!
Tight lines!!

Raymond

Na wat leuke successen afgelopen week vandaag weer eens een poging gewaagd om de barbelen wat te plagen. Na een minuutje of tien wat opgeschoven op een heel mooi stroompje, lekkere drift en anderhalve meter diep. En op het moment dat ik me dit aan het overdenken was, schoot het verklikkertje weg met als gevolg een kromme hengel tot in de kurk (#7!) en een gierende reel. Jammer genoeg maar heel even en na inspectie van de nimf bleek dat de haak helemaal uitgebogen was. Tja...  :(

Ach ja, het hoort er allemaal bij en we gaan gewoon door. Spektakel is het wel... :D
::wtf::

Sieger

Ze zitten er dus weer Raymond... Mooi!


Sieger

merijn1982

Klinkt goed raymond! Lijkt me mooie vis op de vlieg.

zelf gister nog ff op karper gevist. Helaas geblankt.. maar dat hoort er ook bij! Wel wat aanbeten gehad. Sommige voorzichtig. Sommige goed maar wist ik de haak niet te zetten. Wel weer een lekker avondje langs het water geslopen en genoten van een paar uurtjes spannend vissen!
Tight lines!!

Raymond

Het geeft wel weer wat vissen zo leuk maakt, Merijn. De weg naar het vangen toe is vaak leuker dan de uiteindelijke vangst.

Inderdaad Sieger, gelukkig begint een en ander weer goed te komen. Gisteren was het water ook acceptabel helder.
::wtf::

sjoerd

Quote from: Raymond on June 25, 2014, 22:48:23
. Jammer genoeg maar heel even en na inspectie van de nimf bleek dat de haak helemaal uitgebogen was. Tja...  :(

Ach ja, het hoort er allemaal bij en we gaan gewoon door. ... :D

Hmm, als je toch weet dat je op (oersterke) barbelen gaat vissen, gebruik je . m.i. toch ook voor die visserij aangepaste haken?

Wat ik maar wil zeggen  als ik op karpers ga vissen met de vlieg , gebruik ik ook niet de gebruikelijke haken maar ga dan ook voor het zwaardere werk.

Maar evenzogoed Raymond, vliegvissen op barbeel is wel een hele mooie visserij!!!


gr Sjoerd

sjoerd

Nog een paar Ijsselwindes weten te foppen. Het water is momenteel erg laag en erg helder,




Raymond

Zo zeg, Sjoerd, dat zijn een paar mooie kneiters!  ::goodjob:: En over de zwaarte van de haak valt inderdaad wel wat te zeggen... Ik zit ook te denken hoor... ;)
::wtf::

iamveenstra

Wat een prachtige vis is dat toch, Ik hoop dat ik deze ook nog een keer mag landen in mijn netje.
greetzz
Eer was was was, was was is...

jeroenV

Quote from: mrproper on June 23, 2014, 14:22:42
Gisteren even een paar uurtjes op Baggelhuizen gevist.

Hoop stijgende forellen
1 gevangen op droge vlieg.
Hoop schaatsen rijders op het water waar ze achter aan zaten .

De ander kant was wel gewoon goed :)


merijn1982

Mooie windes sjoerd!! En jeroen erg mooie roofblei! Allebei prachtige vissen op de vlieg
Tight lines!!

Hilco de Visser

als je de goede plekken maar weet................... :P

Tymen

Vanavond even twee uurtjes staan gooien. 1 kleintje kunne haken, veel grotere gezien, maar die hadden even geen zin in mijn streamer.








edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

gijsie20