Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gerrit72



Spannende plek en een mooie vis Wilco & mooie plaatjes BV
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser


wouter veuger

Mooie ruisers frank!

Wilco,mooie dikke winde,prachtvissen!

BV goed bezig,prachtomgeving en schitterende visserij ::agree::


Zelf gisteren uurtje wezen struinen,maar met die wind en regen was er weinig vis te spotten,na een uurtje maar naar huis gegaan en nog even het een en ander zitten binden.

Vanmorgen een herkansing,en hoewel het weer beter was bleef ik toch 2 uur visloos.
Uiteindelijk toch wat vis gevonden en nog rond de 20 visjes gevangen op de droge vlieg. :)

Toch weer genoten!

sjoerd

#628
Ja vandaag even het grote water bevist


erg pittige dag vandaag om een visje te vangen. Veelal donkere wolken en sterk afgekoeld water, Niet ideaal. Toch nog vier windes aan de droge vlieg weten te vangen waarvan drie 50 plussers. Schitterend mooi om ineens een hele grote bek boven water te zien komen waarin je vlieg , haakje 8 verdwijnt! Helaas geen karpers kunnen spotten. Wel ijsvogel, zeearenden, bisamrat die rustig in het riet zat te knagen, en nog wat meer vogels.


Wilco, mooi op die uiterwaarden, Gisteren , rondje Zwolle gefietst(met handschoenen aan! Hoe bedoel je voorjaar :)) en de ondergelopen weilanden langs de Vecht gezien al stonden ze daar niet echt in open verbinding met de rivier. Wel moest ik nog even remmen voor een jonge vos, die de berm uit huppelde pal voor mijn fiets. Ging net goed.

Sjoerd


Wilco

Vanavond ben ik weer geweest maar helaas zakt het water behoorlijk snel waardoor een mooie stek weer is verdwenen. Op een andere plek aan de overkant van waar ik gisteren stond een kleine winde gevangen op de droge vlieg en op zoek naar een andere plek wou ik een geultje oversteken........dacht ik maar deze was uitgespoeld en meer dan 2 meter diep geworden met als resultaat een nat stinked pak. Een nat pak rijker en een illusie armer maar ik blijf lachen. ;D ;D ;D ;D

HappyFisherman

Was ik nu dus maar meegegaan ipv Brugse Zot uitproberen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BJ

Gisteravond met de droge vlieg voorntjes getracht te vangen.
Het was er rustig aan de waterkant maar helaas ook aan het wateroppervlak.
Drie aanbeten en drie keer niet kunnen haken (klein grut denk ik)
Toch lekker van het weer en de rustige avond genoten.

BJ

Koen

Jup. 62 forelletjes mogen vangen. 60 op de nymph en de laatste twee op droog  ;D

Plantje

Potverdrie! Zag vandaag een deftige karper zwemmen! "Broodvlieg" iets te dichtbij laten landen. Dikke kolk en weg was ie! Later nog een keer voorbij zien komen, maar was te druk met mijn dochtertje. Bovendien te veel rotzooi in het water :(

BV

Quote from: Koen on May 31, 2014, 18:56:53
Jup. 62 forelletjes mogen vangen. 60 op de nymph en de laatste twee op droog  ;D

62??  Dat is al wat.
Mag ik vragen waar?

wouter veuger

Zojuist even een paar uurtjes in de polder lopen zwiepen met de streamer,ze waren er wel ,maar absoluut niet fanatiek jagend. Het was er ook eigenlijk geen weer voor.

3 volgertjes gehad en 1 aanbeet gemist.

Op een gegeven moment zag ik een snoekje liggen naast een rietkraag in kraakhelder water, 2 verschillende streamers meerdere keren voorbij laten huppelen,maar totaal geen interesse >:(

Ach cant win em all...,toch lekker gevist.

Joost S.

Ik ook voor het eerst echt een middagje lopen snoeken met mijn 8. Gooien is best nog even wennen, maar tien meter of zo, dat gaat best. Had de grootste streamer er aan.

En... Het is best een intensieve visserij. Ben moe en wat last van mijn rug. Moet nog even wennen en vaker gaan denk ik.

Maar helaas.... Geen teken van leven gezien. Vond het sowieso heel rustig aan het water. Totaal geen activiteit.


merijn1982

Vandaag nog ff op karper gevist. Twee mooie vissen gevangen. Dire aanbeten gemist en een enorme spiegel verspeeld:-( volgende keer beter!!





allebei op een wit zalmeitje. Prachtige visserij!
Tight lines!!

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Flyweight

Tijd voor een onthaakmat? Hoeft niet veel te kosten en scheelt een hele hoop voor de conditie waarin de vis teruggezet wordt ;)

Plantje

Ik snap niet helemaal waarom er bij karper ineens een onthaakmat nodig is. Maakt dat zo'n verschil?

Wel is het handig om volgende keer even de voorste vin even in te klappen voor je hem neerlegt.

j.klopper

vind ik ook ,gras is een redelijk goede ondergrond om een vis even op te leggen.

merijn1982

Heb een mat. Alleen vergeet m nog wel eens. Vliegvisspullen liggen binnen. Mat in de schuur. Dus bepakt en wel de deur uit en als je bij het water komt.. vergeten. Zit nog niet in me patroon aangezien alle andere keren met vliegvissen hij niet mee gaat. Maar ga me het wel aanwennen al vind ik gras ook geen slechte ondergrond.

borstvinnetje heb je gelijk in! Niet gezien.. even snel fotootje gemaakt en weer terug in het water:-)
Tight lines!!

Scaramouche

Mooi gebouwde karpers! En die vin, daar kun je vaak niet veel aan doen, ik leg ze ook altijd netjes neer, maar dan steken ze hem zelf weer naar voren. Zolang ze er niet met hun eigen gewicht op gaan liggen is er overigens nog niet veel aan de hand.

Is dat een 5# waar je ze op hebt gevangen?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Plantje

Okie! Duidelijk.

Ik had het ook maar bij VisTV gezien :)

Hilco de Visser

misschien helemaal stoppen met foto's op de kant maken ? en in het water al dan niet in het net onthaken?

heb je ook geen mat nodig  :P

Hilco de Visser

als je dan toch bewijs wilt laten zien, zet dan een action cam op je kop , kunnen we ook nog meegenieten van de aanbeet en de dril  ::agree::

iamveenstra

Ik snap niet helemaal waarom men zich druk maakt over de onthaakmat. Als er nu tegels gelegen hadden of iets dergelijks.
Maar als je gewoon met gras in de buurt vist kun je prima een goede plek opzoeken. En in het water onthaken, hoe goed ook voor een vis, neemt toch iets weg van je vangst. Ik vind het zelf gewoon gaaf om met een vis op de foto te gaan. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier op het forum de vis best hoog hebben en dus ook echt proberen om juist met de vissen om te gaan.
greetzz
Eer was was was, was was is...

merijn1982

Dank je! Idd op mijn #5. Kan prima op stadswater ( hij gaat wel lekker krom :-) )

tja.. ik vind het leuk om een fotootje te maken. Doe dat snel en zet de vis met zorg terug. Kan niet veel mis mee zijn geloof ik.
.
Tight lines!!