Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJ

Vanmiddag tussen 13.00 uur en 14.30 uur nog even geprobeerd wat aan de haak te slaan.

Het Noord Willemskanaal lag er mooi bij echter de wind had iets minder gemogen.

Met een droge vlieg de voorn opgezocht. Dat zoeken was nodig want het was erg rustig a h oppervlak.

Toch werd de vlieg drie x  gegrepen.....en tot drie keer toe was de vis mij te snel af.

Al met al toch nog even lekker anderhalf uur een lijntje kunnen werpen. Het was mooi weer dus het was hoe dan ook een win - win situatie.

BJ

merijn1982

Vanmorgen vroeg aan het drontermeer aanwezig voor een werpclinic van de vereniging. We zagen veel vis in het oppervlaktte dus hadden soms meer oog voor het water dan de gegeven instructie :-) helaas bleek al snel dat het geen windes waren en ook geen roofblei. Maar brasems met hele andere dingen aan hun hoofd;-)
Tegen de middag konden we na de clinic nog lekker vissen. Prima weer ervoor!! Helaas werd er weinig gevangen al was er her en daar wel vis te zien. Om half vier had ik na een welverdiend biertje ( vond ik zelf.. ) bij de Oase het mooi geweest. Misschien kan ik nkg wel even op karper vissen? Temperatuur was goed en had de #5 en de karpervliegen bij me. In harderwijk aangekomen snel nog ff langs een singeltje met een goed karperbestand. Carpbolletje eraan en polaroid op. Sluipen maar!!
Na een paar mislukte pogingen gooide ik een tweetal karpers aan die geen intesse toonde en langzaam wegdraaide. Mijn bolletje zakte inmiddels richting bodem. Toen er nog een karper aan kwam. Ik trok de bol in zijn baan en nu goed opletten. Die spannende seconde waarin het moet gebeuren.... ik zie me leader langzaam korter worden door het zinken en ineens schiet hij een stuk onder. Hangen!! Gelijk een explosie in het water en ik zorg dat ik snel de lijn op me reel krijg. Een leuk karpertje heeft de vlieg genomen. Prachtige visserij!! En deze maakt het niet vangen van daarvoor weer ruimschoots goed!

Tight lines!!

Roel

Mooie vangst Merijn!

Karper staat ook hoog op mijn "nog te vangen op de vlieghengel-lijstje"

Nootjez

Vandaag naar de Wranghe geweest.

Ik kon er slechts één vangen, in de namiddag wel een vijftal aanbeten gemist op de bung en 2 lossers.
Een van onze leden wist zijn eerste 2 forellen ooit te vangen op de vlieg.

Maar de beste was veruit onze voorzitter, die in de namiddag 6 forellen wist te vangen, met tussendoor nog een snoekbaars van 60 cm op een buzzertje...

Hilco de Visser

#554
is onze Mike  nationaal kampioen vliegvissen geworden?

of 1ste bij Richflyfishing Cup!!!

even onduidelijk

merijn1982

Dank je roel. Was het voor mij nog niet zo lang geleden ook hoor. Is pas me 2e op de vlieg. Was na de eerste al verslaafd!! Super leuk om te doen. Niet makkelijk maar wel heel leuk!!
Tight lines!!

Mike

Quote from: Hilco de Visser on May 17, 2014, 21:16:21
is onze Mike  nationaal kampioen vliegvissen geworden?

of 1ste bij Richflyfishing Cup!!!

even onduidelijk

Hey Wilco,

Ik ben geen nationaal kampioen geworden maar ik heb vandaag idd de Richflyfishing Cub gewonnen.
Richflyfishing Club is overigens een van de 6 kwalificatie wedstrijden van het NK en aangezien ik een paar weken geleden ook 1ste ben geworden op de NK kwalificatie wedstrijd op De Kool, heb ik wel de kans om nationaal kampioen te worden.
Zover is het echter nog lang niet en ik maak mij ook niet zozeer de illusie dat ik het NK ga winnen maar het is natuurlijk wel leuk dat ik de 1ste keer met het NK mee doe en 2 forelwedstrijden achterelkaar win.

Bovendien leverde het mij vandaag ook een hele mooie hengel op van de NK sponsor, Rich Flyfishing.
De Imago IPT IM 9'6 #7 , die stond een jaartje geleden nog voor €729–, in de schappen.
Is wel een hele mooie 1ste prijs.

Dank aan Richflyfishing!! ::goodjob::

Toch had het ook wel een klein beetje een zuur randje, wetende dat de Eemhof spoedig tot iets uit het verleden zal horen :(
Ik kwam er zelf bijna nooit maar het is toch een mooie plas..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

merijn1982

Dat zijn mooie resultaten mike!! Mag je trots op zijn. En die hengel is zeker een mooie prijs. Ga je plezier van hebben!!

Wat de eemhof betreft: het is een doodzonde!!  Is altijd mooi vissen daar. Mooie sterke vis. Altijd netjes en het is er zo lekker rustig! Natuur eromheen. Geen lood smijters en schreeuwers langs het water. Het is iets unieks wat verdwijnt:-(
Tight lines!!

Mike

Idd Merijn,

Het is idd heel erg jammer.
De rust en stilte die er normaal gezien heerst was gister helaas ver te zoeken.
Blijkbaar is er in de nabije omgeving een onderneming die helicoptervluchtjes organiseert en deze vonden het kennelijk erg leuk om naar 50 vliegvissers te kijken.
Bijna de hele dag vlogen er van die #&*$! helicopters boven ons hoofd, soms zelfs meer dan 1 tegelijk.
Soms waren ze dan heel even weg en dan hoor je alleen maar kikkers en vogels, echt heerlijk maar elke keer kwamen die pleuris dingen weer terug  >:(  om gek van te worden gewoon, echt super asociaal !

Mochten die asociale eikels van een piloten dit lezen,  ik hoop echt dat jullie vandaag of morgen je hoofd tussen de wieken krijgen  >:(

Maar het is idd heel jammer van de Eemhof.
Gister zat ik een tijd naar die grote rietkraag te kijken en dat zit echt helemaal vol met leven.
Het barst er werkelijk van de dikke groene kikkers, padjes en weet ik wat nog meer voor beessies.
Binnenkort gaat er zo een bulldozer overheen :-[
Maar ja..., that's life!... zullen we maar zeggen....
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Eindelijk kan ik ook weer wat toevoegen! Gisteren naar Baggelhuizen geweest en heerlijk een hele dag in de zon gevist! (Goed verbrand ook!) De deegvissers bleven maar forel na forel vangen, maar op de vlieg was het toch het mooiste. Met een Wooly Bugger één forel gelost verder alles op een simpele CDC droge vlieg gevangen. Het was niet heel gemakkelijker, maar het heeft me lekker bezig gehouden.

Jammere puntjes: de muziek van de fietscross baan. Die muziek was niet alleen waardeloos, maar hard en er werd behoorlijk wat herhaald! De deegvissers die schijnbaar niet gewoon bij elkaar kunnen zitten maar alles over de plas moeten schreeuwen. Maar kers op de taart van mindere punten: stel Rotterdamse studenten waar één en al "Kanker"-dit en "kanker"-dat uit kwam. Ik kan daar niet zo goed tegen...

William had helaas alleen maar voorntjes. Hopelijk weet hij woensdag na de cursus nog wat forellen te verschalken!

Zelf heb ik een stuk of 3 forellen in het netjes kunnen krijgen. En binnenkort ook maar eens een nieuw netje kopen, want hier zat een gat in kwam ik achter!


Eerste vis van de dag...


Mijn visdag was goed!


William voor het eerst op Baggelhuizen aan het vissen

Gerrit72


Merijn, Mike en Rudi, goed bezig geweest!

::goodjob::

En nog een goed Grieks restaurant in Assen kunnen vinden Rudi?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

edjuhhh

Ik vang de laatste tijd achter huis visjes die ik niet kan plaatsen.
Iemand een idee wat voor soort het is?

[attachment deleted by admin]
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

FSCHAMP

Het gaat om een riviergrondel (geuf) zoals wij ze in de België omschrijven in de omgangstaal. 
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Dank je gerrit72!

Wat een grappig visje! Lees steeds meer over grondelvangsten. Jammer dat ze niet zo groot worden:-)
Tight lines!!

FSCHAMP

Ze kunnen tot zo'n 20 cm groot worden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

Te mooi om te vangen....








;-)


Ook nog een snoekje zien liggen, en veel brasem gezien. Maar niks gevangen helaas.

Joost S.

Het was zo mooi weer, dacht ga nog even met mijn vijfje en een nymphje op pad, in de stad, voorns vangen. Helemaal niks, op weg naar huis nog even een paar meter water meegepakt.... En ja hoor.... Beet!

Maar wat had er zo een mega interesse in dat kleine nymphje?

Mijn allereerste snoekbaars op de vlieg! Heel blij mee, zoals je ziet, ;-).



Inderk

Quote from: Plantje on May 18, 2014, 10:44:10
Eindelijk kan ik ook weer wat toevoegen! Gisteren naar Baggelhuizen geweest en heerlijk een hele dag in de zon gevist! (Goed verbrand ook!) De deegvissers bleven maar forel na forel vangen, maar op de vlieg was het toch het mooiste. Met een Wooly Bugger één forel gelost verder alles op een simpele CDC droge vlieg gevangen. Het was niet heel gemakkelijker, maar het heeft me lekker bezig gehouden.

Jammere puntjes: de muziek van de fietscross baan. Die muziek was niet alleen waardeloos, maar hard en er werd behoorlijk wat herhaald! De deegvissers die schijnbaar niet gewoon bij elkaar kunnen zitten maar alles over de plas moeten schreeuwen. Maar kers op de taart van mindere punten: stel Rotterdamse studenten waar één en al "Kanker"-dit en "kanker"-dat uit kwam. Ik kan daar niet zo goed tegen...

William had helaas alleen maar voorntjes. Hopelijk weet hij woensdag na de cursus nog wat forellen te verschalken!

Zelf heb ik een stuk of 3 forellen in het netjes kunnen krijgen. En binnenkort ook maar eens een nieuw netje kopen, want hier zat een gat in kwam ik achter!


Eerste vis van de dag...


Mijn visdag was goed!


William voor het eerst op Baggelhuizen aan het vissen

Ik zal woensdagavond extra mijn best doen voor William!  8)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Bert J.

Mooie snoekbaars Natte vlieg!  ::goodjob:: ::goodjob::Gefeliciteerd.
Leuk verslag Rudy!


The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

merijn1982

Cool! Snoekbaars op de vlieg. En nog wel op een nimf:-) bijzondere vangst!!
Tight lines!!

Bert J.

Vanmorgen met Evert voor het eerst dit seizoen naar de Maasvlakte gereden.
De vangst was niet super, het weer wel! Toch beide onze eerste zeebaars van
2014 gevangen.
En wie troffen we aan de waterkant? Rene V! (die ook een zeebaarsje ving)
Het was leuk je te ontmoeten, Rene!

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

J.Klopper had er daar gisteren er ook 1, Bert,
en had Ren V ook al gesproken. :)

Vandaag sprak ik J. Kl, waarbij hij ook nog een roofblei wist te haken.  ;)

Zelf had ik ook nog wat:



M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Joost S.

Dankjewel heren.

Ik viste in het midden van de stad. Daar ligt een stukje water, op sommige plaatsen niet breder dan een meter of drie, tot maximaal 7 meter of zo.

Ik liep langs de kant, beetje te kantslepen zeg maar. En ik loop rustig stap voor stap door. En ineens zie ik aan "de overkant" nog een vliegvisser staan, haha ;-).

Had sowieso nog nooit iemand zien vissen daar, en zonder dat ik het in de gaten heb staat er een vliegvisser nog geen 5 meter van mij vandaan. Hij merkte mij ook ineens op, allebei lachen. Kan die man helemaal niet, maar vissers begrijpen elkaar al snel. Hij had enkele voorntjes op een droge red tag.

Als straks het roofvisseizoen opent daar eens met wat streamertjes te keer gaan. Want het stikt er van de snoekbaars heb ik het idee.

Zie er ook steeds karper zwemmen, maar vooralsnog vang ik alles, behalve karper. Die zwemmen mijn bolletje ongeinterresseerd voorbij.

Wel handig hoor, zo een stekje bij je om de hoek, voor in de avond even een uurtje vissen. En helemaal leuk dat er een collega stond.


-

Mooie vissen ook. Maar de zeebaars, poeh, wat een mooie vis zeg... Zou zomaar de mooiste vissoort van Nederland kunnen zijn. Schitterende vis.

Plantje

Quote from: Bert J. on May 18, 2014, 23:11:48
Leuk verslag Rudy!
Bedankt Bert! Werd ook onderhand tijd dat ik eens wat inhoudelijks over vliegvissen zou posten in plaats van alleen maar met forum geneuzel bezig te zijn!

Die zeebaars mag er ook wezen hoor. En ik zie het altijd zo: als je ook maar één vis vangt op een dag weet je in ieder geval dat je goed bezig bent en het juiste doet!

Fatsoenlijke roofblei staat ook nog op mijn lijstje...

Gerrit72


Natte vlieg, Bert J en Harlin, dat zijn de betere vissen! Mooi hoor.

Leuk dat forumleden/vliegvissers elkaar tegenkomen, als ik kijk hoeveel forumleden er in/rond Assen zijn, kan dat hier ook niet uitblijven. Gezellig even bijkletsen en ervaringen uitwisselen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.