Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Woww!! 9? Lekker hoor! Had nog wel even de hoop gister te kunnen vissen met me nieuwe hengel maar helaas
Tight lines!!

Mike

Quote from: Nootjez on May 11, 2014, 21:04:54
Vandaag in de hevige wind 9 karpers kunnen vangen!
Dit was de mooiste

De Kool zeker  :o ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gerrit72


Mooie vangsten mannen!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nootjez

Quote from: Mike on May 12, 2014, 07:58:23


De Kool zeker  :o ?

Nee, eigen vijver
Vooral zo goed gevangen dankzij de wind denk ik, ze waren veel minder kieskeurig.

marc

de sure ,camping bissen bij velen goed gekend.
tussen de buien door toch regelmatig vis ,zowel droog of nimph.
zit veel meer kleine vis dan verleden jaar, daardoor ook moeilijker om een grote forel te vangen .
ben er nog tot woensdag dus nog tijd om een paar uitschieters te strikken  ;)

de kleine belg

HappyFisherman

En dat gaat ook vast wel lukken Marc!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Vanavond de eerste keer met me CTS gevist. En me eerste visje gevangen. Ben heel blij met de hengel. Hij gooit als een juweeltje!
Tight lines!!

Gerrit72


Een knappe set Merijn!
Mooi dat ie bevalt  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Dank je! Ben er ook erg blij mee. Reel moet nog wel een keer vervangen worden door wat anders maar dat komt wel..
Tight lines!!

Roel

Na het binden van snoekstreamers werd het dan ook eindelijk tijd voor het kleine prutswerk. Met een mooi phaesant tail voorbeeld van Youtube erbij, ben ik aan de slag gegaan. Poeh, dat valt nog best tegen zeg! Wel erg leuk om te doen!

Dit zijn de eerste eigenbrouwsels voor de vliegenhengel ( oei, van dichtbij zijn ze slordiger dan op normale kijkafstand  ;D )


Gisteravond was het dan eindelijk tijd om ze eens te proberen! Het weer zat niet mee, maar ik liet me niet kennen. De goudkleurige variant was niet echt in trek, behalve bij de overhangende struiken aan de overkant van het water........
Na een tijd met dit goudkopje in de weer geweest zijn, besloot ik om er een rize nymph aan te knopen. Deze ving vrijwel direct, dus aan de vis lag het niet!
Dus snel het olijfkleurige goudkopje eraan gedaan en werpen met die hap.
En ja hoor, al snel hing de eerste vis aan mijn eigen bindwerk!
Niets zo leuk als dit!

Niet indrukwekkend, maar wel een belangrijk visje voor mij!


Tjonge jonge, wat een mooie manier van vissen zeg. Ik ben vanmiddag nog met de pen op karper wezen vissen met mais en met de andere hengel met worm op ruisvoorn. De ruisvoorns waren los, maar............... Het enige wat door mijn hoofd ging: waarom heb ik de vliegenhengel toch niet mee genomen! Ondertussen was het een waar slagveld aan het wateroppervlak. Onder deze omstandigheden was de eerste vis op een droge vlieg toch echt mogelijk geweest. Ik kijk nu al uit naar de volgende vliegsessie!

Roel

Gerrit72



Roel,

Goed bezig! Leuk man;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Tight lines!!

wouter veuger

Netjes Roel,en ik vind die nimfjes er prima uitzien hoor,zeker voor de eerste keer! ::goodjob::

Vanmiddag was ik wat eerder thuis van m'n werk,en aangezien mijn schoonmoeder met de kleine op stap was borrelde ineens iets bij me op: VISSEN!!

Gauw m'n #3 tje uit het rek,vest aan en gaan met die banaan,een mooi plasje in de buurt waar ik meestal wel wat ruisertjes vang van bescheiden formaat moest het worden.

Ik zag behoorlijk wat karper zwemmen,en al snel had ik ook een schooltje ruisvoorn gevonden,ik had er al een stuk of 5 gevangen toen het indicatortje weer wegschoot,maar wat was dat nu,het hengeltje ging wel erg krom en ik was inde veronderstelling dat ik een flinke brasem of een klein karpertje had gehaakt.

De vis bleef ook diep,zodat ik het niet goed kon zien,tot ik plots een gouden gloed met rode vinnen zag,dit is een grote ruisvoorn....
Gelukkig kon ik de vis vrij  vlot met de hand landen,sowwww wat een dikke voorn.
Ik realiseerde me nu ook dat ik in de haast jammerlijk genoeg mijn fototoestel vergeten was,en ik heb ook nog een telefoon uit het stenen tijdperk,dus geen foto.

Meetlint zat wel in m'n vest,en deze pracht ruisvoorn bleek 38 cm te zijn,goh wat een prachtvis zeg!

Alsof het nog niet genoeg was,ving ik de eerste beste worp erna nog zo'n dikkerd,deze was 34 cm,ongelooflijk genoeg op een watertje waar ik normaliter,alleen maar voorn tussen de 10 en 20 cm vang,zo zie je maar...

Helaas dus geen plaatje,maar mensen dit was genieten hoor.

Rene V.

Gefeliciteerd Wouter :)38 cm ruisvoorn is echt groot en sterk op een #3. ::goodjob::

Groet Rene V.

Gerrit59

Dat zijn knappe vissen Wouter!
Gelukkig dat je weer in goede doen bent en dat ik weer van die vangstverhalen van  je lees!

Gerrit

Gerrit72


Gefeliciteerd Wouter!
Machtig mooie vissen;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

bedankt heren! was (en ben nog steeds) diep onder de indruk van die voorns,ook al was het wel even billen knijpen aan een 10/00 puntje...


HappyFisherman

Ik stap nu in't wagentje om lekker bij te kleuren op Baggelhuizen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Have fun! Laat je nog even weten hoe het geweest is? Ik ga morgen samen met een vriend eens kijken :)

Roel

Zo Wouter, dat is nog eens een formaat zeg! Super!

Ik heb ook weer een primeur (makkelijk als je net begonnen bent). Ik had gistermiddag een uurtje, dus vond ik het tijd om eens met een droge vlieg te gaan zwiepen. Tot nu toe alleen nymphjes gebruikt, want dat voelde het meest vertrouwd.  Ik had laatst via Marktplaats een aantal vliegen en nymphen gekocht en daar zaten twee kleine droge vliegjes bij zwart en wit. Er vloog op dit moment niet veel rond, maar de laatste keer waren het zwarte vliegjes, dus de zwarte ging eraan. Oei, dat viel tegen zeg! Niet te zien op het water.......
Dan de wit/grijze er maar aan: dat is een stuk beter. En het duurde niet lang voordat de eerste ruiser zich meldde. Wow, dit is toch even een andere manier van vissen zeg, zo op zicht.
Al snel was het tijd om de jongens van school te halen. Maar geïnspireerd door deze mooie manier van vissen, moest ik natuurlijk ook zelf een droge vlieg gaan binden! Gelukkig vermaakten de jongens zich prima, dus de bindspullen konden tevoorschijn gehaald worden. Ik wilde het wit/grijze vliegje namaken, dus ging op zoek naar materiaal om te gebruiken........ Dat viel niet mee. Materiaal om te hackelen had ik wel (is daar volgens mij niet voor bedoeld), net als een wit veertje voor de staart. De rest eigenlijk niet......
Gelukkig verzamelt onze oudste zoon (6) al jaren alle veren die hij op straat ziet liggen. Hups, het zakje leegkiepen op tafel en: een mooie grijze duivenveer! Deze voldoen prima als vleugeltjes! Voor de body plunderde ik de naaimand. Hier vond ik mooi ruw grijs garen. Leuke manier zeg: alles bij elkaar scharrelen waarvan je denkt dat het gebruikt kan worden.

Al snel had ik mijn eerste droge vlieg in elkaar geknutseld.


's Avonds vol goede moed naar de waterkant. Het is een supermooie stille plek en de ondergaande zon en de stilte maken het plaatje compleet. Als je hier niet tot rust komt, dan lukt dat nergens....
De avond werd nog mooier, want de ruisvoorns wilden mijn vliegje maar wat graag proeven! De één na de ander deed een poging om hem te verschalken. Dit is toch wel even wat anders dan het vissen met een nymph. Wat een missers zeg, maar wat een actie! Gelukkig had ik 's middags nog een gesprek gehad met een andere vliegvisser (die daar wandelde) over de aanpak bij het vissen met droge vlieg. Zijn tip om een kortere leader te gebruiken bleek een goede.
Ik heb me weer kostelijk vermaakt en actie genoeg gehad. 1 op de 3 (2?) worpen leverde actie op.
Dit keer zaten er een stuk 10 ruisvoorns bij rond de 20 cm.

Dit was 1 van de grotere exemplaren


De vissen hebben mijn vliegje inmiddels enorm verminkt en hij ziet er haveloos uit, maar toch bleef hij maar vangen. Waarom heb ik zo'n moeite gedaan om hem netjes te binden?  :P

Ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik vliegvissen de ultieme viservaring vind of wel?
Vanaf nu Marktplaats maar eens in de gaten houden voor een mooie #3 voor dit werk........

Roel

Plantje

Mooie visserij hè Roel? Daar kan toch niets tegenop?!?

merijn1982

Gaaf roel!! Doet me aan vroeger denken. Zijn mooie belevingen!! Mooi om op je eigengemaakte vliegen vis te vangen he?! En natuurlijk ben je nu verslaafd aan het vliegvissen. Wij zijn het allemaal niet voor niks:-)
Tight lines!!

HappyFisherman

Baggelhuizen was zoeken, maar eenmaal gevonden was't gekkenhuis...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

Nootjez

Morgen de Wranghe onveilig maken met 6 (belgische) clubgenoten!

wordt een droomweertje, met hopelijk ditto vangsten.