Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hilly-billy

 :)
vandaag met mijn zoontje en zwager met de bus van overdinkel naar agelerbrug gegaan (almelo/nordhorn kanaal),
we kwamen daar aan eerst even rustig gekeken of er nog mooie spots waren enof we vis zagen.
De hele dag geen vis zien zwemmen, ben begonnen met een kleine redtag nimph met indicator omdat het niet diep is daar en de bodem vol begroeiing zit ben ik daar maar weer van afgestapt en heb er een klinkhamer aangeknoopt.
Of dat goed is weet ik niet maar dacht alleen ik neem een droge vlieg :D .
Moest bij de eerste paar worpen eerst weer warm draaien (vlieg kwam elke keer tegen de hengel) na een tijdje ging het ok, rustig tellen 21  22  toen ging het wel hahaha de lijn strekte mooi richting de overkant van het water rietkraag maar kon geen beweging zien van vis verschillende snelheden van strippen geprobeert af en toe ging de vlieg ook koppie onder en kwam die weer boven kwam door de korte rukjes niks werkte, mijn zoontje daarin tegen met de vaste stok haalde 2 baarsjes eruit dus toen dacht ik een school visje dus moet er meer zitten, spul weer om gebouwd weer een nimph eraan, nu alleen 1 tje die een beetje op een made leek voor mijn gevoel ingeworpen ffies laten liggen en dan langzaam binnenstrippen heeeel langzaam deed niks ik kon ook niet van de plaats omdat mijn zoon 8 is dus heb het maar zo gezien als een dagje aan het water werpen onder de knie krijgen, lkr daggie gehad zoontje blij ik blij en zwager vond het ook ok. toen maar weer met de bus terug naar overdinkel.

Hilco de Visser

#501
Quote from: ruud r. on May 04, 2014, 20:57:50
Is dit eigenlijk hét vangstmeldingen topic?


er is niet een specifiek vangst meldings topic maar vaak melden mensen het hier............

Maar als je een verslag van je visdag wil posten kan dat ook hoor .......


Gert

Quote from: hilly-billy on May 04, 2014, 21:02:43
ben begonnen met een kleine redtag nimph met indicator omdat het niet diep is daar en de bodem vol begroeiing zit ben ik daar maar weer van afgestapt en heb er een klinkhamer aangeknoopt.
Of dat goed is weet ik niet maar dacht alleen ik neem een droge vlieg :D .
(....)
verschillende snelheden van strippen geprobeert af en toe ging de vlieg ook koppie onder en kwam die weer boven kwam door de korte rukjes niks werkte
(...)
spul weer om gebouwd weer een nimph eraan, nu alleen 1 tje die een beetje op een made leek voor mijn gevoel ingeworpen ffies laten liggen en dan langzaam binnenstrippen heeeel langzaam deed niks

Jamer dat die red tag nimf het bij jou niet deed. Bij mij was dat eigenlijk de enige die WEL vis opleverde vandaag. Maar ja, zit ook 200km tussen of zo ;)

Het is niet gebruikelijk om een droge vlieg binnen te strippen. Maar het is ook niet verboden natuurlijk, en soms werkt het gewoon.

En bij mij werkte het met de nimf vooral met gevarieerd binnenstrippen. (Bijna) stil laten liggen, een kort rukje, een lange haal en zo was er ongeveer 1 op de 3 worpen een aanbeet. Ze bleven echter lang niet allemaal hangen want het was veel klein spul.

Blijven proberen he! 8)

Groet,
Gert


hilly-billy

blijf zkr proberen ben ook een noob op dit moment in deze hobby, ik lees heel veel en ben er vanavond ook achter gekomen dat er in enschede een twentse vliegvis vereniging zit, dus heb ze maar eens een mail gestuurd. even afwachten nog op reactie. alle info die ik hier op het forum lees neem ik mee naar de waterkant ook deze info van u.

Plantje

Gisteren verjaardagsfeestje gehad. Op enig moment zie ik ineens beneden aan de waterkant wat zwiepen: mijn pa had de hengel in de garage gevonden!

Eerst is ie met een droge vlieg bezig geweest, daarna heb ik er een pheasant tail voor hem aan geknoopt. Hij bleef maar volhouden, dat er geen vis zit, omdat hij ook niets zag stijgen. Dus ik zei:"Daarom heb ik er ook een nimf aan geknoopt", maar het mocht niet baten.

Later die avond zelf nog even met precies dezelfde setup een uurtje gevist, zodat ik hem nog een foto van een gevangen vis kon sturen. Helaas, op enkel aanbeetjes na geen vis binnen kunnen halen :(

Dick

Hallo Perry,

weet je zeker dat het een kroeskarper is, lijkt ook wel veel op een giebel, het beste verschil wat je kunt zien tussen een kroeskarper en een giebel zijn de baarddraden, die heeft een kroeskarper wel en een giebel niet, op de foto zie ik ze niet, ik denk dat het een giebel is. Maar de vangst is er niet minder bijzonder door.

Mvg Dick

Arie de Vries

Gisteren, Baggelhuizen, in de ochtenduren met diverse streamers in de weer, niks. Later viel de wind weg, was het bij tijden bladstil en hingen er wolken minuscule vliegjes boven de plas. De forel leek daarop te azen en was behoorlijk actief aan de oppervlakte. Verder gevist met een klinkhamer. Veel aanbeten, veel missers, twee lossers en drie gevangen. Rest de vraag, hoe kun je van de misslagen hangers maken? Met andere woorden, wat doe ik verkeerd?
Groet, Arie

j.klopper

heb ik ook vaak bij de windevisserij,ze trekken de vlieg alleen onder water maar pakken hem niet echt.
Als je twijfelt of ze hem nou echt in de bek hebben of alleen onder getrokken hebben,rustig binnenstrippen, dan kan het zijn dat ze al hangen en anders lok je door het binnenstrippen alsnog een aanbeet uit op de gezonken vlieg.

HappyFisherman

Of helemaal niet aanslaan en je lijn strak laten lopen... Trucje werkte voor Wilco vorig jaar ook ineens op Baggelhuizen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bas

 ::new::
Zaterdag bij de Ruigenhoek geweest. Eerst tijdje geprobeerd met glaslijn en zwart streamertje, geen aanbeet te krijgen. Langzaam, snel, korte rukjes, alles geprobeerd ::hulp:: Toen overgegaan naar kleine booby strak tegen de bodem, langzaam binnen strippen en toen kreeg ik gelukkig wel veel aanbeten. 's middags ook nog een aantal kunnen vangen met de droge vlieg, wat toch wel het leukst blijft!
Van een aantal forellen heb ik een filmpje proberen te maken, deze volgt nog. Toch een lekker dagje gehad met 16 forellen op de catch & release vijver!

Dick

zaterdag mer Arno naar de Berekuil geweest, paar uurtjes op een vlot gezeten, was erg taai, paar tikjes gehad, één goeie aanbeet maar de heb ik gemist en één gevangen, Arno had één baars voor de rest niets, ook weinig vis aan de opppervlakte, gevist met zinklijn met een booby

Gr Dick

Troutbuster

Vandaag nog niet maar ik ga wel zo!

Naar de "roemruchte" "Flats van Tholen"  ;D ;D ;D

Bericht volgt!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

Drie zeer mooie voorns gevangen zojuist. Op een rose nymphje. Het lukt me echter niet in mijn eentje een mooie foto te maken. Klungel een beetje aan, zonde, want je ziet de vis niet zo goed, maar dit was echt een plaatje van een voorn.



sjoerd

#513
[
Dick schreef:
weet je zeker dat het een kroeskarper is, lijkt ook wel veel op een giebel, het beste verschil wat je kunt zien tussen een kroeskarper en een giebel zijn de baarddraden, die heeft een kroeskarper wel en een giebel niet, op de foto zie ik ze niet, ik denk dat het een giebel is. Maar de vangst is er niet minder bijzonder door.)

Dick, volgens de veldgids Nederlandse zoetwatervissen heeft een kroeskarper GEEN bekdraden en een giebel ook niet. Hét verschil tussen Giebel en Kroeskarper is dat de kroeskarper een BOLLE en een Giebel een HOLLE rugvin heeft.
aantal schubben op zijlijn bij Kroeskarper 33-36 en bij Giebel 28-31.
Even snel tellen bij de foto van de vangst tel ik 30 of 31 schubben. Het KAN dus een Giebel zijn maar ik kan niet zien of de rugvin bol of hol is.

Sjoerd

Bert J.

Vanavond op een droge zwarte palmer een mooie winde van rond de veertig cm. gevangen.
Verder nog een kleine winde en een paar alvertjes. Helaas geen foto, winde was me iets te snel af.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

In het lang weekende naar het Zwarte Woud geweest, zie hier een klein verslagje Zwarte Woud en enkele foto's als voor smaakje.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

Net terug van een avond sessie Tholen.
Topuurtjes gehad. ;D ;D ;D

4 mooie windes van 35+, en wederom een grote verspeelt helaas!
een 6 tal kleinere van rond de 20 cm, en een schitterend getekende 30+ baars

Alles op de "Double Ball Ritz-D" maat 16

Op de droge vlieg helaas geen vis kunnen landen, wel aanbeten/takes en dan die grote.... Hhhhhh

Binnenkort revange!

Foto's ?? naaaa snel terug die vis en verder (is ook lastig fotograferen alleen en in kniediep  water en ik ben al niet zo'n fotograaf! :-[)

Gr

Jan


"Petri Heil"


Bas

Zaterdag gevist, even de gopro op mijn hoofd gezet om wat beelden vast te leggen


https://www.youtube.com/watch?v=Wuk_J0m7tWQ

Bert J.

Vanavond tussen de buien door even aan het nimfen geweest. Ik verbaas me er telkens weer over
dat de vis een red tag-nimfje #18 kan spotten in het troebele water. Twee redelijke blankvoorns gevangen.





The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

wouter veuger

Mooie platen Bert!

Zelf ook even geweest met de #3, 4 mooie ruisers gevangen op een nimfje,na een uurtje ben ik volledig doorweekt maar weer naar  huis gegaan :(.

gijsie20

#520
Ben afgelopen maandag een dagje naar Duitsland geweest, ja op 5 Mei  ::). Het was zeer moeizaam op de rivier waar we afgelopen najaar erg mooi vingen. Veel kleine vis zien azen, waarschijnlijk allemaal uitzettertjes gezien het formaat. Toch nog een mooie kunnen haken:

Het water was echt kristal helder. In ieder geval een prachtige dag gehad met mooi weer, en we gaan later in het seizoen zeker weer een keer terug.

gr

Nootjez

Vandaag in de hevige wind 9 karpers kunnen vangen!
Dit was de mooiste:


MarcelN

 ::goodjob:: ik had er ééntje, vlak onder de kant vanuit  de tuin, carpbolletje hobbelend over de bodem, zoeffff zei het verklikkertje, 65+fatso deed niet veel, geen runs en geen opname ondanks de cam erbij, ik vond het niet spannend ;)

FlueFisker

Wat is er met die bek aan de hand Nootjez?
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Nootjez

bek stond een beetje vervormd, misschien dat ik het op een andere foto duidelijker heb
Is de eerste keer dat de vis gevangen werd dus is zeker geen schade  ;)