Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Het is goed om bovenstaande verhalen te lezen. Wij hebben voor a.s. zaterdag een vlot gereserveerd op de berenkuil :D

merijn1982

Ik moet er ook snel een keer heen. Lekker dichtbij huis ook:-) hopelijk ergens de komende weken eem keer met de bb daar rondbanjeren
Tight lines!!

Dick

morgen nog even een vlot gereserveerd, nog één keer deze vakantie proberen, heb nog wat nieuwe vliegen gebonden, jullie horen moren wel hoe het is afgelopen

gr Dick

vliegvisserdorian

Ik heb vandaag geprobeerd een karpertje te pakken te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt. Op de eerste stek aangekomen lagen daar 5 dooie karpers en een karper die aan het doodgaan was. Dit was een vis die ik vorig jaar 100m verderop heb gevangen (de vis op de foto hieronder).

Later schoot er op een andere stek een karper van een pond of 15 los tijdens de dril...

vliegvisserdorian

#429
edit, oeps dubbelpost.

Dick

was rustig vanmorgen, was de enigste die op de grote vijver aan het vissen was, begin was moeilijk bladstil weer, en weinig leven aan de oppervlakte. Dus eerst diep gevist maar 1 vis in de eerste 2 uur gevangen. Toen kwam er een beetje wind opzetten, en het vlot lekker in een hoek laten drijven, dat was een goede keus, totaal 9 stuk gevangen, waarvan 1 toch zeker een meter of 10/12 aan backing mee nam. Niet normaal zo vechten dat beest, was ook wel een beste forel maar niet de grootste die ik afgelopen dagen gevangen heb.
Had eerst met natuurlijke kleuren geprobeert maar 1 op gevangen, uiteindelijk weer terug naar felle kleuren diverse geprobeert, en snel strippen, onregelmatig en langzaam maar uit eindelijk bleek een hot orange streamertje die ik onregelmatig maar met lange halen heb binnen gevist op c.a. 2,5 meter diep de oplossing. Verder wel veel volgers gehad die toch niet wilden bijten. Maar weer geen beekridder gevangen, dus moet dat moet nog een keer gebeuren.

MVG Dick

sjoerd

Hee Dorian, jammer van die dode karpers. Het schijnt een landelijk probleem te zijn met de karpers, die op een aantal plaatsen doodgaan t.g.v. een virus.
Erg jammer omdat ze nou eenmaal niet snel vervangen worden. Sommige wateren hebben(hadden  :-[) een bestand aan grote oude karpers en als daarvan een aantal doodgaan wordt de spoeling wel erg dun. Ik merk dat hier ook al in een bepaald water.

Sjoerd

MarcelN

@Sjoerd, wat is dat voor virus dan? Ik zie ze hier ook in de sloot drijven :o niet veel ,maar toch..ik heb dat ooit eerder meegemaakt met een riolering die overliep, toch weer die pis ;D

sjoerd

Hai Marcel, wat voor virus het precies is weet ik niet, maar wat ik wel weet dat er ieder voorjaar karpers daar aan doodgaan. Er hebben kortgeleden nog enkele berichten over de massale karpersterfte in de kranten gestaan. zie ook onderstaand filmpje,

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/102956/flevoland-mysterieuze-karpersterfte-in-vijvers


Sjoerd

Sieger

Op de site van Sportvisserij MidWest stond het volgende bericht...

http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/actueel/?page=detail&id=1668

Vrijdag, 04 April 2014

De zaken wat betreft de actuele karpersterfte op een rij:

Karpersterfte: de ins en outs
Wat en waar?
In de provincies Utrecht en Gelderland is een ziekte uitgebroken onder karpers in plassen en vijvers. In Leusden, Ede, Veenendaal, Terschuur en Barneveld zijn tientallen dode dieren in het water gevonden, zegt het waterschap Vallei en Veluwe. Het waterschap roept op om geen vissen van de ene naar de andere vijver over te zetten, want dan verspreidt de ziekte zich nog sneller.

Schadelijk voor mensen?
Het karper virus zelf is niet schadelijk voor mensen of warmbloedige dieren, of voor bijvoorbeeld honden die van het water drinken. De dode vissen moeten echter zo snel mogelijk geruimd worden, omdat het virus voor karpers erg besmettelijk is.
Het virus kan zich verspreiden over andere wateren door het uitzetten van karpers. Het waterschap adviseert dringend om niet met vissen te slepen van bijvoorbeeld de ene vijver naar de andere. Het virus kan dan snel nieuwe slachtoffers maken.

Wel of niet vissen?
Hengelsportvereniging Barneveld heeft een algeheel visverbod afgekondigd in de Grote Veenderplas. HSV 'De Rietvoorn' in Veenendaal heeft een karper visverbod afgekondigd.
Voor het overige viswater is geen verbod afgekondigd, aangezien het virus voor mensen niet schadelijk is.

Zelf ruimen, ja of nee?
Ruim de dode dieren niet zelf, maar geef de melding door aan Waterschap Vallei en Veluwe (055) 5 272 272. Raak de kadavers niet aan, geef ze niet mee aan het vuilnis en begraaf ze ook niet. Medewerkers van het waterschap en leden van hengelsportverenigingen ruimen de dode dieren. De komende week wordt dagelijks gecontroleerd en waar nodig geruimd.





Sieger

HappyFisherman

Pfff, niet vissen op die plas geeft 'ons' als vereniging weer een veilig gevoel. Als ze dan ook ff een algeheel verbod uitdoen aan alle beestjes, die gebruik maken van het water, dat ze echt niet ergens anders mogen poedelen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

Ik heb het gemeld bij de lokale visvereniging hier via hun website, toen ik net uit mn werk langs het water fietste lagen er weer twee "verse" dode vissen, waarvan 1 zeker rond 30pond zat. Zonde natuurlijk maar je doet er niets aan...

gijsie20

#437
Weer terug van 2 dagen vissen..stuk of 40 forellen van allerlei formaat van 10 cm tot 35+ en vanmiddag een kopvoorn van minimaal 60 cm die na een eerste maal volgen de tweede keer toch mn zwarte streamertje greep. Wel maf..een forel van 20 cm geeft meer sport dan zo'n grote kopvoorn  :o


Betere foto's heb ik niet kunnen maken, En ik stond een beetje in de modder  :)

Gerrit72



Dan maar wat minder sport...
Mooi hoor zo'n bak van een kopvoorn!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Joost S.

Er staat hier heel de week al zo een misselijk ijskoud windje. Lijkt lekker, maar toch is het best fris.

Bikkel als ik ben , lol, toch straks ff een lijntje uit werpen.

Maar als het windstil is, dan begint het aardig op vliegvissen te lijken, althans, dat denk ik zelf.

Alleen zo snel er wat wind op steekt, blijkt dat ik er nog maar weinig van kan. Dat maakt het veel moeilijker ineens vind ik.

(Straks met de acht op snoek zal dat wel iets beter gaan, maar met mijn vijfje is het toch op passen en wat klungelig)

wouter veuger

Mooie vangst Gijs,dikke kopvoorn zeg!

@natte vlieg: als je met een streamer staat te zwiepen,is het juist oppassen geblazen met veel wind hoor!, zo'n maat 6/0 haak in je oor gepierced wil je niet... :o

Rene V.

Quote from: Natte vlieg on April 13, 2014, 11:56:27
Er staat hier heel de week al zo een misselijk ijskoud windje. Lijkt lekker, maar toch is het best fris.

Bikkel als ik ben , lol, toch straks ff een lijntje uit werpen.

Maar als het windstil is, dan begint het aardig op vliegvissen te lijken, althans, dat denk ik zelf.

Alleen zo snel er wat wind op steekt, blijkt dat ik er nog maar weinig van kan. Dat maakt het veel moeilijker ineens vind ik.

(Straks met de acht op snoek zal dat wel iets beter gaan, maar met mijn vijfje is het toch op passen en wat klungelig)

Zou bijna zeggen,haak eraf,pluisje eraan en oefenen.Volg de lijn met je ogen,vooral de achterwaardse worp.Je zal zien dat het snel beter gaat ;)

Groet Rene V.

Ciniq

Gisteravond nog even twee uurtjes naar de Geul geweest.

Een dikke barbeel moeten lossen door lijnbreuk en een mooie forel besloot op de weg naar de auto toch te blijven hangen.



[attachment deleted by admin]

Troutbuster

Prachtige vis Pim ::goodjob::

Lijkt wel Zeeforel!!

Zondag as gaan we het weer proberen, het moet een keer lukken natuurlijk!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ciniq

Moet lukken toch Jan,

Gewoon blijven proberen..   Het stomme is, beide vissen kwamen uit een stuk wat Marc al de hele middag afgevist had.
Dus waar het hem nou in zit weet ik niet.

Ik zal wel meer geluk hebben gehad ga ik van uit.

Rene V.

Quote from: Ciniq on April 22, 2014, 09:00:41
Gisteravond nog even twee uurtjes naar de Geul geweest.

Een dikke barbeel moeten lossen door lijnbreuk en een mooie forel besloot op de weg naar de auto toch te blijven hangen.

Mooi forel,van harte ;Dd

Groet Rene V.

merijn1982

1e paasdag paar uurtjes gevist bij de eemhof. Al was ik soms drukker voor me vriendin ( meelwormen er aan doen, ingooien, nieuw haakje er aan, lijn uit de knoop halen en helpen drillen ) lekker gevist. Met roze streamertje aan de glaslijn en met korte felle rukjes binnenvissen leverde veel aanbeten op. Blijft mooi vissen daar!! Mooi formaat vissen. Punt gaaf en sterk! Zo jammer dat dit straks niet meer is:-(
Tight lines!!

Hilco de Visser

Utrecht is dichtbij ..............

Koen

niet, wilde na mijn werk nog ff, maar dikke onweer hier in Tsjechie :(

vliegvisserdorian

Ik was gister bij de eemhof, ik heb het onmogelijke gedaan. Geblankt  op de kleine vijver  8).

Vanalles geprobeerd, streamertjes klein en groot in alle kleuren van de regenboog, een scala aan nymphen, droge vliegen, buzzers. Ik kreeg ook wel regelmatig heel voorzichtige tikjes maar niets bleef echt "hangen" maar dat zal vooral met ervaring te maken hebben. Toen ik uiteindelijk overstapte op een gurgler heb ik in een half uurtje 15 vissen gehad die óf op het laatste moment ervoor weg draaiden óf heel die voorzichtig de staart pakten om vervolgens niet te blijven hangen. Er bleef er maar een hangen maar die loste ik door een breuk in mn tippet, 12/00 was blijkbaar niet dik genoeg.
Toen begon het te regenen en was alle activiteit aan de oppervlakte verdwenen, toen heb ik nog wat geprust met buzzertjes onder een indicator maar dat werdt niets. Dan maar een blob eraan, heel diep en heel langzaam, dit leverde 2 aanbeten op waarvan ik er 1 miste omdat ik net met een bakkie koffie in m'n hand stond  :-[. De tweede aanbeet loste ik halverwege tijdens de dril....
De laatste anderhalf uur heb ik met een buzzer onder een indicator staan vissen, een paar aanbeten gemist en 1 vis gelost tijdens de dril. Verder leverde de buzzer wel wat aanbeten op maar ze knalden vooral op m'n indicator  ::wtf:: .

De vissen die ik gevoeld heb waren aardig sterk en de vissen die ik gevangen heb zien worden waren aardig aan de maat (aalscholverproof zegmaar).
Khad gewoon mijn dag niet zo maar uitendelijk heb ik wel lekker staan vissen, hier in de sloot bij mijn huis vang ik net zo veel forel :)