Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Kijk,lekker uitwaaien en zulke prachtvissen,dat is wat je noemt een geslaagde middag ::goodjob::

sjoerd

Leuke Merijn, ik ben vanmiddag ook leuk bezig geweest in een haven, samen met Gerrit. We vingen veel baars , wel wat kleiner dan die van jou, tot zo'n 25 cm maar leuk om te vangen, verder nog een tiental voorns en twee roofbleien. Eén mini roofbleitje en een aardige van tegen de 40 cm die de nimf greep toen ik de lijn uit het water lifte voor de achterwaartse worp! De vis zat erg diep en je moest echt de bodem afzoeken. Statisch vissen was het beste. Mooi hoe die baarzen zo'n stilliggend nimfje pakken en zich langzaam laten zakken, waarneembaar door een heel langzaam ondergaand verklikkertje!!
Het was inderdaad erg lastig werpen met de straffe wind van rechts en dan je lange leader met twee nimfjes toch proberen zonder een boot of paal te haken netjes op de gewenste plek te krijgen. Ging redelijk goed want slechts één nimfje verspeeld. :) Een echt uitwaaimiddagje met redelijk veel actie.

Sjoerd

merijn1982

Thanks mannen!!  En gerrit sorry:-)

jullie hadden dus ook een goed vangst sjoerd! Heb zelf niet geprobeerd voorn te vangen. Sprak een witvisser die net was gestopt met vissen en  maar 30 voorns had in 5 uur. dus voor de hem was het erg mager!! Wel erg gaaf van die twee roofbleien! Zelf nog nooit gevangen maar zeker op mijn to do list van dit jaar:-)
Tight lines!!

Plantje

Grappig ook hoe je die roofbleien vangt. Zo heb ik ook mijn tot nog toe enige roofbleitje (van maar liefst 20-25 cm) gevangen: je nimfje komt niet daar terecht waar je hem wil hebben, je trekt even snel naar binnen om opnieuw in te werpen en een roofblei hapt toe.

eddy

gisteren een uurtje gesnoekt in de lokale polder.
op de eerste worp miste de snoek de streamer nog, poging 2 was het wel raak, een dikkerdje van zo'n 65cm.
Daarna helaas niks meer.

wouter veuger

Door de stormachtige wind de snoeklat maar laten staan dit weekend :o

Zowel gisteren als vandaag had ik 2 uurtjes vistijd,wat een luxe!
Gisteren leverde flink wat voorn op,rond de 35 stuks wel veel kleintjes ,maar ook nog een mooie ruisvoorn van rond de 30 cm als afsluiter,dat was een knappe vis.

Vandaag wat nieuwe stekkies opgezocht(in de luwte ;D) en dat leverde rond de 20 vissen op,hoofdzakelijk blankvoorn met een paar mooie erbij, maar ook 3 kolbleitjes en 2 mooie baarzen van rond de 25 cm (sorry gerrit ;))


Kortom,heerrrrlijk gevist!

Gerrit72


Geeft niks, er komt vanzelf een baars voorbij  :)

Mooie vangsten Wouter!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Gisteren eerst een werpclinic met de club gehad waarna we nog een paar uurtjes op forel hebben gevist. Vrijwel iedereen had wel een of meerdere visjes. Erg leuk!!!
Tight lines!!

Heintje Davids

#208
Vandaag toch ook maar weer eens de polder ingetrokken. Was eigenlijk alweer te lang geleden, maar ja... mooi weer visser he! En het is natuurlijk ook zeker 5 minuten rijden dus het vergt nogal wat voorbereiding  :).
Resultaat van iets meer dan een uurtje vissen, 3 stuks waarvan 1 mooie hele superdikke dame!



Mooie dikke dame



Het wapentuig van vandaag

BV

Een deel van die vis lijkt een beetje op mij :-X

Gert

Zo'n grote bek heb je toch niet Bart? ;D

Mooie vis en mooi wapentuig Heintje.

FSCHAMP

 ::agree:: Twee zeer mooie foto's en de uitstap was dus de moeite waard.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Hoe langer je naar die pens (zo mag je dat toch wel noemen!) kijkt hoe groter ie wordt. Lijkt wel gefotoshopt haha! Die zit al mooi vol met volgende generatie.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Wat een mooie dikke dame zeg!! Lekker ook 3 snoeken in een uurtje. Geslaagde trip!
Tight lines!!

Heintje Davids

Quote from: HappyFisherman on February 18, 2014, 17:59:55
Hoe langer je naar die pens (zo mag je dat toch wel noemen!) kijkt hoe groter ie wordt. Lijkt wel gefotoshopt haha! Die zit al mooi vol met volgende generatie.

Beest was werkelijk moddervet. Ze mat denk ik minstens zo'n 80 cm maar was door de dikke pens volkomen uit verhouding.

MarcelN

Lekkere Obesi-Pike Heintje ::goodjob::
Had nog een kleiner mannetje vanmiddag ook in de polder, het is verder taai hoor :'( en gister nog 1 vanuit de tuin, maar da's te makkelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=jGk7StwlIBE

Gerrit72


Marcel, mooie snoek! Leuk gefilmd en relaxed onthaakt.

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


En bij het terugscrollen zag ik pas die bak van Heintje!
Lekkere vette dame, mooi hoor  :)
Morgen hoop ik ook nog even te zwiepen, met zo'n big zou ik heeel blij zijn.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Prachtsnoek Heintje! ::agree::,Marcel ook weer goed bezig!

BV

Ik teken er voor om ze zo allemaal te mogen onthaken!

Plantje

Mooie release Marcel! Ze hoeven niet allemaal op de kant te liggen.

jaspervdbeek

Vandaag wat eerder klaar met werken, dus nog even een paar uurtjes met de vliegenlat op pad geweest. 

Het bleef heel erg lang stil, de snoeken lieten zich niet zien. Net toen ik op het punt stond er mee te kappen kwam m'n maatje Patrick in de verte aanlopen! Toch nog maar f door vissen dus en met resultaat!! Op de stek waar Patrick twee weken geleden zijn PR ving, kreeg hij weer een aanbeet op een oranje streamer.... was het weer die dikke?? We weten het niet... maaaaaarrrrr 10 minuten later besluit ik toch nog eens over die plek heen te gooien en net op het moment dat ik even opzij kijk ineens BAM!!! Lomp zwaar gewicht aan de andere kant van de lijn, m'n #8 krom tot in het handvat, jaaaaaaaaaaaa toch weer die dikke!!!! 102 cm, meteen een nieuw PR en dat ook nog eens op de vliegenlat, HEERLIJK!!!!

Madame weer netjes teruggezet, die zullen we de komende tijd maar eens met rust laten... genoeg valsgespeeld voorlopig ;-)



en dan krijg je een hengel in je bakkes geduwd :-)



dametje hoor!



Puur genieten!! Ook nog op een zelf gemaakte streamer dus kan niet beter

MarcelN

Moooi! ::goodjob:: Maar dat doen we toch 'allemaal' die streamers zelf maken, maakt niet uit hoe ze eruit zien hoor, ze bijten in alles wat beweegt!
Volgende keer de meetlat ernaast en op de foto ermee, het schijnt dat je hier wat kan winnen dan.....
Ik ga ook maar eens andere vijvers opzoeken, heb het wel weer gezien op de vaste stekken.
OMG een rvf foto :(

Gerrit59

Jasper,

Echt een prachtsnoek!
Mooi om die 'even' te vangen op een zelfgebouwde streamer!


MarcelN

Dan vind ik die van 'kleine'Lars mooier, is ook geen copy/paste, tot ziens