Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJ

Ja, ik weet het inmiddels... Ik had er nog nooit een gevangen. Zit net het kennisdocument te lezen en daar maak ik uit op dat ze nogal zeldzaam zijn op sloten. En daar heb ik dit visje gevangen.

j.klopper

Quote from: GJ on December 14, 2014, 11:22:01
De diepste delen zijn 30+ meter diep heb ik mij laten vertellen. Dus ik denk dat ik dat maar moet laten wachten tot de zomer. Als alles weer aan de oppervlakte zit.
Of 30 meter onderlijn nemen....

Rossie69


sjoerd

game over voor deze "zwarte dood" oftewel uitgevist...............






Sjoerd

vliegvisserdorian

Is daar nog wat mee te binden Sjoerd?

sjoerd

Quote from: vliegvisserdorian on December 16, 2014, 23:30:12
Is daar nog wat mee te binden Sjoerd?

Nee, want de vissen schrikken ervan! ;D ;D

Bone F

Is het misschien een goed idee om dit topic te vernieuwen? 63 pagina's wordt wel een beetje onoverzichtelijk.

Gert

Quote from: Bone F on December 17, 2014, 10:56:06
Is het misschien een goed idee om dit topic te vernieuwen? 63 pagina's wordt wel een beetje onoverzichtelijk.

Goed plan, maar misschien nog ff wachten tot 1 januari?

sjoerd


Kringloopstreamer



deze streamer was vanmiddag verantwoordelijk voor enkele snoeken. Al waren er ook twee nazwemmers die er geen zin in hadden.
Leuk is dat het zwarte kunststofmateriaal afkomstig is van een kringloopzaakje waar ik een heel groot pakket van dit materiaal kocht voor 50 eurocent! Hoe bedoel je : Vliegvissen is duur. :D
Nou daar kunnen wel een 20 tal streamers uitgebonden worden.

Ook nog even de Ijssel geprobeerd voor snoekbaars maar die gaven niet thuis. Wel zag ik tot mijn grote vreugde dat er twee lange nevengeulen zijn gemaakt. Dat beloofd wat voor het milde jaargetijde!! ::goodjob::

Sjoerd

merijn1982

Mooie streamer en in een topkleurtje! En mooi dat het ook lekker goedkoop kan:-)
Tight lines!!

merijn1982

Me nieuwe reel moest natuurlijk getest worden. Dus vanmorgen vroeg nog even snel 2 uurtjes in de haven gevist voor ik andere verplichtingen had. Ik kwam aan met het licht worden en zag al activiteit aan de oppervlakte. Dus normale haven setup gemaakt alleen niet met verzwaarde maar gpudkopnimfen. Na wat worpen kwam zo het eerste voorntje van de morgen. al snel pakte ik er nog een paar maar toen werden de aanbeten minder. Dus even een loodhageltje voor de onderste nimf en op half water geprobeerd. Dit bracht al de wat grotere voorns de leuk sport gaven op me #2. Na een uurtje werd dit ook minder dus de boel elke worp even goed af laten zinken richting bodem en gelijk pakte ik weer grote voorns en af en toe een kolblei. Ik haalde er zelfs een keer twee te gelijk uit:-) Ondanks de vieze miezerregen toch lekker gevangen! En helemaal geen baars dit keer.. helaas was de tijd om maar ha snel weer ff:-) heb maar twee foto's. Maar regen en touchscreens werken niet goed samen:-(

de eerste met me nieuwe reel:-)


mooi formaat voorns
Tight lines!!

Hilco de Visser


merijn1982

Nog even wezen stormvissen vanmiddag. Na een uur regen hagel en veel wind maar weinig beet heb ik het opgegeven! 2 voorns en 5 baarsjes was niet genoeg om het weer te blijven trotseren
Tight lines!!

FSCHAMP

Ik ben maandag nog eens een dagje gaan snoeken
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser

ja er is gevist vandaag op Snoek met Erik de Noorman in een stadse omgeving;

Er hadden mensen gebeld " er staan 2 mannen heel vreemd te vissen ; ze gooien iets in het water en halen het er aan een touw er uit"
"streetfishing" met de vliegenhengel moet nog ingeburgerd raken vrees ik ;


edjuhhh

Erg leuk Hilco.
Mr Noorman had ook al een stukje geplaatst op Feestboek.
Volgende keer zeggen dat je je kip leert zwemmen  ;D .
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Hilco de Visser

Quote from: edjuhhh on December 20, 2014, 17:49:02
Erg leuk Hilco.
Mr Noorman had ook al een stukje geplaatst op Feestboek.
Volgende keer zeggen dat je je kip leert zwemmen  ;D .

ja, de politiemannen snapten het wel , de plaatselijke bevolking blijkbaar niet


gijsie20


Hilco de Visser


gijsie20

Heb daar op een paar meter vandaan gewoond tot deze zomer :) Herkende het aan de "kunstwerken". Nu in Amersfoort Vathorst..schijnt toch ook wel wat snoek te zwemmen in de grachten hier.

MarcelN

Alle grachten druppelen nu vol met snoek, vanmiddag rukte er 1 mijn onderste nimf eraf, kon gelijk naar huis, te kauwe klauwe om te knupen. >:(

merijn1982

Vandaag lekker dagje in de haven gevist. Vanaf dat ik aankwam was er aktie. Eerst zelf vis in de oppervlakte en op half water. Later gewoon op de bodem. Lekker met 2 actionnimfjes onder een wakertje. Ving vooral in de ochtend erg goed voorn! Grote sterke ( op de #2 ) voorns van formaat afgewisseld met een kleinere voorn en een verdwaalde baars. Aan het eind van de morgen kwam Oscar ook nog ff gezellig meevissen. S'middags nog weer even terug gegaan en ook Oscar kwam nog ff terug maar het was een stuk minder als de ochtend. Al met al een lekker dagje vissen!

actionnimf ( lijfje van het bruine glitterdraad van het setje glitterdraad van de action )



deze ving ik na het onthaken van een vis. Nimfen voor je voeten te water en hangen...



winde
Tight lines!!

GJ

Dat is inderdaad een mooi formaat voorn! Welke haven is dat?

wouter veuger

Mooie vissen hoor merijn!

Onderste lijkt me een winde?


FSCHAMP

 ::agree:: inderdaad mooie voorns
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>