libelles

Started by markpiet, April 15, 2014, 23:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markpiet

Ik was geïnspireerd door een foto van een libel en ben gelijk achter de vice gekropen om zoiets na te maken.
Als beginnend binder ben ik wel tevreden over het resultaat. het idee voor de staart heb ik uit de database van oude bindpatronen van hier op het forum. De rest komt uit mijn eigen koppie. ik heb eerst een poging gedaan op haak maat 12. Maar dat was me toch iets teveel gepriegel. Het idee was eigenlijk om een waterjuffer te maken. Nu is het haak maat 6 geworden. Dat komt dus meer in de buurt van een libel.
Ik ben benieuwd of het ook een beetje te werpen is?


[attachment deleted by admin]
groeten van Mark
><((((0>

gijsie20

Ziet er goed uit. Wellicht dat de vleugels wat lang zijn? Of het te werpen is..geen idee..lijkt me wel dat je met een wat dikkere leadet/tippet moet vissen.. probeer het  ;D blijven ze wel goed drijven?

goswit

Goed begin Markpiet.

Maak de vleugels eens van organsa ( vitrage ) kijkt het veel beter en werpt ook beter '.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit72


Leuk gedaan Markpiet!
Ziet er creatief en vrolijk uit.
Ik ben zeer benieuwd naar de vangsten ermee.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Voor de vleugel zou ik kiezen voor plastic raffia.Dit geeft een effect dat lijkt op de harde, transparante, vleugels van een libelle.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Echt keurig gedaan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

Heintje Davids

Leuk Mark, creatief baasje!

markpiet

bedankt allemaal  voor de leuke reacties.
Waar en waarop ik ze ga inzetten dat weet ik eigenlijk nog niet. Ik vond het vooral leuk om ze te maken.
Ik besteed meer tijd aan het binden dan aan het vissen. Met 2 jonge kinderen en een vrouw die onregelmatig werkt is er niet veel tijd om wat verder weg te gaan. Het blijft dus vaak bij een verloren uurtje bij mij om de hoek in het slootje.
In de zomer zwemmen er wel wat kleine karpertjes. misschien dat ik die kan interesseren voor een libel. Ik wil dit jaar ook het Oostvoorne meer bezoeken. Wellicht dat ze daar ook effectief zijn.
Deze zomer ga ik ook nog op bezoek bij mijn zus in Noorwegen. Ik denk zo dat deze wel duidelijk zichtbaar zijn in de kolkende rivier daar.
Ik had ze even in een kan water gegooid en onbehandeld bleven ze toch goed drijven.
En van die vleugels. Ik ben ook benieuwd hoe die zich houden. Zo op het eerste gezicht lijken ze mij wel stevig. Maar ik vind het echt niet erg als een vis ze kapot bijt.
groeten van Mark
><((((0>

Beertje

@Markpiet, Dit vindt jij misschien ook wel een leuke libelle patroon.

http://dipteria31.free.fr/Le_spent_de_libellule.htm
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Ik ga ff zeiken mannen:

Libelles.... dit zijn de weekbladen voor (met name) dames...

Libellen... zijn de mooie vliegende insecten



(zag het in een ander topic ook al terug komen, vandaar toch even mijn reactie.....)


Sieger

Beertje

Je hebt volkomen gelijk Sieger. :o
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arno

hier in de buurt hebben  ze in de snackbar ook frikandels en bamibals en nasibals dus libelles vind ik niet zo vreemd.

Gr Arno

markpiet

Het waren libellen die ik zag in libelles. ;D
groeten van Mark
><((((0>