Totall loss... platwaffels met honger.

Started by Willem, October 12, 2012, 19:48:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Vandaag was het zover. Een dagje achter de groenjassen aan met de vliegenlat. Wat EP streamers mee, mn nieuwe #7 TFO hengel en een schepnet voor als ik vanaf een hoge kant een snoek moet landen.

Al vanaf het begin had ik veel aanbeten. De eerste kwam na 4 worpen ongeveer,. De snoek mist, draait om en zuigt het streamertje voor m'n voeten naar binnen. Neemt wat lijn, en de vis schiet los...  De volgende vis meldde zich al gauw, uit het kantje klapt er een klein snoekje op het streamertje, maar blijft maar een seconde hangen. Volgende worp weer, en de worp erop eindelijk raak en de eerste vis mag even op de foto.


Na nog wat aanbeten (waaronder een dikke zeventiger die besloot aan te vallen nadat het streamertje boven was...) ga ik naar een bruggetje, waar je alleen vanaf de brug zelf kan werpen. Na twee worpen ontploft het water voor mn voeten en een vette tachtiger klapt op het streamertje. De vis neemt meteen een boel lijn, maar schiet richting een tak op de bodem. Ik moet de vis vol blokken, maar gelukkig verandert ze van richting. Sjeest als een gek mijn kant op en ik moet heel hard binnenstrippen om het bij te houden. De vis duikt meerdere malen de planten in. Dan moet ik mijn net uitklappen,maar dat lukte niet. Vastgeroest. Na een minuut of 2 klooien komt er een man even helpen met landen en fotograferen. Dit soort vissen doe je het om! 84cm power!


Nadat de vis is vrijgelaten ga ik weer verder aan de vaart. 4 worpen later hangt er weer een klein snoekje. Geinig!


Weer een paar worpen verder schoffelt er weer een leuke snoek van 65cm op de streamer. 2 mooie salto's kreeg ik op de koop toe. Lekker zo drillen met een #7.


Heu waar is m'n streamert?


Toen werd het echt te gek voor woorden. Want dit klapte op de streamer, en bleef nog hangen ook :o


Gekkenhuis was het. Echt gekkenhuis. Aanbeet na aanbeet, waaronder nog een mooie zeventiger. Die kwam hem voor mn voeten nog even halen, maar ik sloeg de streamer uit z'n bek. Prachtig om te zien in het kraakheldere water. Ook nog 2 kleintjes, en een stuk of 2 zestigers missen de streamer. Jammer, maar dat maakt de pret niet minder!

Gelukkig bleef deze zestiger wel hangen:


Wat een topdagje!!

Willem

Koen

tof, het wordt tijd dat ik ook es achter de platbekken aan ga, vorig jaar niks gevangen, maar ook niet echt hard geprobeerd :)

Jaspero

Mooi dagje! Hoop nog zo'n dag mee te maken!

hendri

ohhh lekker willem! hier ging het ook lekker, mn maatje nick had ook de ene aanbeet na de andere.

John

Lijkt mij een super dag Willem!! Mooi verhaal met mooie foto's ::top::

Marksman


Gerrit72



::goodjob:: Leuk verslag, mooi dat de snoeken goed los waren!
The only difference between men and boys is the price of their toys.


tukkerrutger


Plantje

Willem (had ik op het ander forum ook al gevraagd, maar daar is het wat te druk...) hoe heb je die streamer nog uit die snoek gekregen? Via de kieuwen?

Zeker wel mooi gevangen! En goed te zien dat je ook weer met de vliegenlat op pad bent gegaan! ;)

Willem

Ow, niet gezien nee.

Maar met een lange tang kreeg ik hem zo via de bek gewoon los, hij zat niet eens echt in het vlees maar gewoon om een kieuwboog.

Plantje