familie baarsstreamertjes!

Started by wouter veuger, September 22, 2013, 16:41:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

vorige week had ik via AM wat nieuw synthetisch bindmateriaal binnen gekregen (watersilk,lvergelijkbaar met congohair,maar iets zachter)alsmede de nieuwe bindhaken,en had hier even wat baarsstreamertjes mee geknutseld.


en ze vingen ook nog :):
,in een uurtje tijd ving ik er nog wat baarzen mee,kon goed merken dat de herfst zn intrede had gedaan,want ze waren niet meer in grote getalen aanwezig op het ondiepe(re) water.
zullen wel de laatste baarzen van het seizoen zijn geweest,want het is nu immers snoektijd...)

Plantje

Mooi gevangen!

Maar waar gaan die baarzen heen dan in de herfst?

wouter veuger

ik vis op baars meestal op grotere plassen,en kan daar wel merken dat ze begin herfst meer naar het diepere water gaan.

uiteraard zul je ze daar ook gewoon wel kunnen vangen,met een zinklijntje.

alleen kan ik de diepere stukken vanaf de kant niet bereiken,en ik heb geen boot (meer)

sjoerd

Ik zie dat je een staaldraadje gebruikt. Dat heb ik vanavond ook nog maar even een aan het streamertje aangepast staaldraadje gemaakt want...... gisteren meer dan 40 baarsjes rond de 18 cm gehaakt  maar ook nog eens vier snoekjes gevangen en twee snoeken die de lijn doorbeten!! Opvallend was dat de hele meute bij elkaar lag . Verschillende keren werd de streamer uit de oppervlakte gepakt, Mooi om te zien,
Maar morgen nieuwe dag, nieuwe kansen :) :)

Sjoerd

wouter veuger

@sjoerd: in eerste instantie viste ik zonder staaldraadje met mini streamers,maar toch ook een paar keer een snoekie gemist daardoor.

nu gebruik ik voor dit soort kleine streamertjes "flexonit" (moet je wel de onderlijntjes nog even zelf maken),das een ragfijn staaldraad van 15 lbs,heeft ook geen invloed op de actie van je streamertje en de baarzen bijten er niet minder door!

Jan_Smeijers

Leuke streamers Wouter, welke haak, haakmaat gebruik je voor deze streamers?
Gr. Jan


Ron

#6
Mooie gebonden  wouter  ::goodjob::

wouter veuger

@jan: ik heb hiervoor de nieuwe bindhaken van AM gebruikt in maatje 6 ,ik weet niet welk model het precies is,ze zullen binnen enkele weken op de site staan heb ik begrepen (ze zijn overigens ook zoutwaterbestendig)

Gerrit72



Mooi gedaan! Mooi die fel groene baarsstreamertjes!
Dat lijken me topvangertjes, vooral in de grotere maten voor de snoek.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

@gerrit: als je op helder water snoekt voldoen ze absoluut,,maar in de polders en vaarten waar ik snoek is het water meestal iets troebeler,en ben ik toch meer fan van bucktail/saddle hackles (ivm met de waterverplaatsing) en een gezonde dosis flash :P

baarsvissen doe ik meestal op grote plassen die ieder jaar helderder lijken te worden,dus daar doen de synthetische streamertjes het uitstekend!

bedankt voor de reacties allen,altijd leuk om te oren dat je creaties gewaardeerd worden! ::goodjob::

Jan_Smeijers

Quote from: wouter veuger on September 23, 2013, 12:42:37
@jan: ik heb hiervoor de nieuwe bindhaken van AM gebruikt in maatje 6 ,ik weet niet welk model het precies is,ze zullen binnen enkele weken op de site staan heb ik begrepen (ze zijn overigens ook zoutwaterbestendig)

Dank je, zal het in de gaten houden
Gr. Jan