Gewoon een windevlieg....

Started by A{b}r{a}xa{s}, February 05, 2012, 08:12:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Inderk heeft dit keer de vlieg van de maand gebonden.  ::duim::
Het is zoals hij het noemt 'gewoon een windevlieg'.
Een niet al te moeilijk, maar doeltreffende patroontje.
Klik hier voor de link....

Plantje

Wordt deze ook opgenomen in het topic "Vis en vlieg" bij de winde?

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Inderk

Dank je Bert.
Voor de winde moet je ook niet moeilijk doen, vooral omdat je weet dat je veel vliegen kunt verspelen door vastzitten op de bodem.
Hieronder zie je een voorbeeld van een gekende winde stek (m.n. bij de noordelingen bekend) daar heb ik al best veel gevangen, verspeeld en vliegen verloren.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Koen

mooi watertje. nog mooier als er forel zou zitten  ;D

hebben jullie ervaring met de Drentsche A?

Inderk

Quote from: Koen on February 05, 2012, 13:15:52
mooi watertje. nog mooier als er forel zou zitten  ;D

hebben jullie ervaring met de Drentsche A?
Ja, heb ervaring met de Drentsche Aa.
Maar je mag niet overal vissen in de Drentsche Aa of je moet lid zijn van de "club van 100"  Waar o.a. ik lid van ben.

Voor meer info zie op de link hieronder.
vliegvissen op Drentsche Aa
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Quote from: Inderk on February 05, 2012, 13:11:03
Dank je Bert.
Voor de winde moet je ook niet moeilijk doen, vooral omdat je weet dat je veel vliegen kunt verspelen door vastzitten op de bodem.
Hieronder zie je een voorbeeld van een gekende winde stek (m.n. bij de noordelingen bekend) daar heb ik al best veel gevangen, verspeeld en vliegen verloren.

Is dat dan ook de Drentsche Aa?

Bert J.

Quote from: Inderk on February 05, 2012, 13:11:03
Dank je Bert.
Voor de winde moet je ook niet moeilijk doen, vooral omdat je weet dat je veel vliegen kunt verspelen door vastzitten op de bodem.
Hieronder zie je een voorbeeld van een gekende winde stek (m.n. bij de noordelingen bekend) daar heb ik al best veel gevangen, verspeeld en vliegen verloren.

Ik heb een dvd-tje van de boys uit het noorden over windes vangen op dat mooie riviertje. Staan ook een paar leuke bindpatroontjes voor winde op.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

En de Hunze daar mag je dan wel weer gewoon vissen met de vispas volgens mij...

Inderk

Quote from: Bert J. on February 05, 2012, 16:49:59
Ik heb een dvd-tje van de boys uit het noorden over windes vangen op dat mooie riviertje. Staan ook een paar leuke bindpatroontjes voor winde op.
Die heb ik ook. Het zijn de jongens van de Hunzepalmer
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit72


Mooie vlieg en mooie foto's van de Hunze!. Zag vorige week een fuik in de Drentsche A. Bleek dat ze  (staatsbosbeheer) visonderzoek doen om te onderzoeken welke soorten er zijn en optrekken. Drenthe kent mooie vliegvisplekjes en goed te zien dat er door verschillende instanties aandacht wordt besteed aan de verbetering v/d leefomstandigheden voor vis in de watertjes :). Plukken wij straks ook de vruchten van!
The only difference between men and boys is the price of their toys.