Sinktip 7wt advies gevraagd

Started by Nigel, March 23, 2019, 12:28:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nigel

Hey Heren,

Ik wil graag aan de slag met een 7wt zinktip op oa reservoirs maar vooral ook op snoekbaars op rivierplassen.
Een diepte van een meter of 6 wil ik dan ook wel kunnen bereiken.

Is dit realistisch voor een sinktip (met drijvende volglijn of juist niet)?
En heeft iemand een goeie tip voor een zinklijn?

Mike

Ik zou je de draadjes van Airflo aanraden.
Voor wat jij van plan bent zou ik deze nemen..

[attachment id=1 msg=178379]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ben Tabak

Prima draadje.... Maar voor die diepte beter S7?

MartinT

Vanaf de kant Mike zijn advies. Zelf zou ik 2 lijntjes nemen nl. S3 en S7. Wil je maar 1 lijn dan deze S5.
Vanuit de Bellyboat ben ik voor de Snoekbaars weer overgestapt op full sink S7 (Sixth Sense). Ook omdat ik deze visserij vrijwel alleen op de rivier beoefen met de BB en dan wil je met stroming ook snel beneden zijn en blijven.



sjoerd

6 meter diep vissen.  Ik zou zeker gaan voor sixsense di7. Reken maar even uit hoelang het duurt voorje lijn op diepte is.  Zelfs di7 op Noorse Fjord  leek dan een langzaam zinkend lijntje. Zinksnelheid 7 inch per sec, zeg voor het gemak 17 cm per sec. Moet je dus iedere worp!!! meer dan een dikke halve minuut wachten voordat je op diepte bent met je vlieg.

Mike

#5
Quote from: Ben Tabak on March 23, 2019, 15:52:36
Prima draadje.... Maar voor die diepte beter S7?

Ja idd, ik dacht dat ik een plaatje postte van een DI7 maar ik zie dat t een DI5 is.
Voor dieptes van 6 m. zou ik idd een DI7 nemen.
Zelf gebruik ik zelden een DI7 maar ik vis dan ook haast nooit op een diepte van 6 m.
Als je maar af en toe zo diep vist en meer van plan bent om op 3 a 4 meter stilstaand water te vissen, zou ik een DI5 nemen. Zeker als je veel op reservoirs wil vissen.
Een DI7 is is wel een heel stuk erg zware lijn wat op de bodem ligt. Ik heb het idee dat je daardoor sommige aanbeten mist. Als je bv met kleine boobytjes vist moeten ze echt de vlieg goed pakken anders voel je t niet. En het zakt ook vrij snel door de planten enzo heen waardoor je snel rommel loopt te harken.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

wh82

Goede ervaringen met Vision Bottom Express

Bone F

Is het een rare gedachten kronkel als ik zeg dat je met een drijvende volglijn meer aanbeten mist omdat er sprake is van een S in je lijn door het drijvende deel. Als je een fullsink neemt, ik ben ook een fan van de Sixt Sence,  heb je, als je je hengel goed richt, maar 1 (C) bocht. Uiteraard niet te gebruiken met een stenige oever of stenen onder water anders sta je wel weer erg snel bij de winkelier. ;D Ik heb op dat gebied enige ervaring helaas......... >:(

Nigel

Ai dat is inderdaad vervelend. Gelukkig heb ik die ervaring zelf alleen met een zinklijn van a&m.
Nu twijfel ik dan toch weer over de fullsink lijn. Voor het reservervoir heb ik ook nog een intermediate.

Mijn eigen gedachtegang is een streamer eenmaal aan de bodem aan een fullsink ook echter over de bodem kruipt. Mij lijkt een streamer met een aardig drijfvermogen hier handig.
Bij een sinktip met floating volglijn heb ik het idee dat bij iedere strip de streamer wat van de bodem wordt opgetilt waardoor deze over de bodem huppelt. Hier lijkt mij een drijvende streamer dan minder noodzakelijk. Ik heb geen ervaring met sinktip lijnen dus dit is slechts mijn logica.

Mijn vorige di7 is inmiddels kapot. Ik heb hem ook al twee jaar maar de mantel raakte los van de core. Zijn er meer die daar ervarig mee hebben en weet iemand iets ter preventie daarvan?

Bone F

Zal een kwaliteitsprobleem zijn. De zinktiplijnen van A&M zijn bij mij niet favoriet omdat ze nogal dik zijn en veel minder snel zinken dan bv. de Sixt Sence lijnen. Ik knip ook wel eens een SS lijn in tweeën en smelt dan aan die ca. 15 meter een drijvende level volglijn, dan heb je 2 sinktip lijnen.

Ochi

Voor mij persoonlijk is de beste sinktiplijn die diep gaat en een beetje snel naar de bodem een Teeny TS.
Gebruik de TS 250,350 en 450 in snelstromend zoet water maar ook op zee.

Ze zijn er niet zoveel meer tegenwoordig, je vind ze nog wel op het internet en een enkele vliegviszaak.
Gooit heerlijk door de geweldige runninglijn en dunne zinkende tip van 30ft.

Greetz Ochi