Dik handvat dunner te schuren?

Started by Bekeerling, June 11, 2013, 09:11:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Hey mensen,

Ik heb twee hengels van Ron Thompson die me goed bevallen, nou vind ik alleen dat  de handvatten wat te dik zijn.
Zou ik dit  met schuurpapier op kunnen schuren om ze wat dunner te krijgen of sloop je dan je handvatten?
Is dit afhankelijk van de kurk kwaliteit wellicht?

Heintje Davids

Kan, heb het ook wel eens gedaan maar je kunt natuurlijk ook naar een goede hengelsportzaak gaan waar ze ook hengels afbouwen. Hebben ze het waarschijnlijk in een paar minuten voor elkaar en 't kan nooit veel kosten.

weerwolf

kan idd, ze zetten het deel in een draaibankje en schuren het af.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Ik heb het zelf ook wel een paar keer gedaan, om van een full wells een half wells handvat te maken.

Boormachine in de bankschroef geklemd, top van het hengeldeel omwikkeld met een doek en dat in de boorkop geklemd. Hengel laten steunen op een aantal punten (rugleuning van een paar stoelen in mijn geval, met een "v'tje" erin waar de hengel in lag, ook weer bedekt met een doek), alles wel exact op de juiste hoogte), en met een heel laag toerental eerst met een vijl, en later nabewerken met een schuurpapietje, de boel "afgedraaid".

Maar je moet het wel durven.... :o
Anders kun je inderdaad beter naar een professional.

Groet,
Gert

Bekeerling

Bedankt jongens! Ik heb net Tradional gebeld en die vertelden me dat het altijd mogelijk is om de handvatten dunner te laten maken :) Ik ga dat inderdaad maar niet zelf doen.

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans-oet-remunj

gewoon zelf doen met een boormachine. Met wat gevoel en rust gaat er niks mis.