OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Christof van den Berge

Wat een pracht beest!!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Hilco

was het niet veel te koud om die vis zo boven water te houden  ? dat is niet goed hoor  :P

Mike

Wat een mooie reacties weer op een klein beetje kritiek  ;D ;D

Het is ook wel heel zwart wit bij een enkelen.
Als je een beetje begaan bent met een vis moet je eigenlijk maar helemaal niet vissen
:o eigenaardige opvatting.. :o
Ben blij dat niet iedereen er zo over denkt.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ron-O

Aaaaaahhhhhhh, had die hengel nooit moeten verkopen KOEN ::hulp::, was mijn geluks hengeltje,  ::bravoo:: ::bravoo:: ::KOOL:: ::night::.

Koen wanneer gaan we??

Gr, Ron-O ;)

Ron-O

Rob, maak je niet druk om zulke opmerkingen, je weet toch dat ze overal voorkomen ::zucht::, dus ook hier op het forum ::scheet::.

Gr, Ron-O 8)

Jasper

OK, laten we dit even teruglezen en hiervan leren. Als je tenminste open staat voor leren.
Situatie; vinger in kieuwbogen, wat net zoiets is als een bezemsteel in onze longen prikken.

Iemand reageert daar als volgt op:
Quote from: Mike on December 16, 2012, 22:05:32
Dat is een hele mooie vis, maar kieuwgreep bij forellen is echt mega slecht, daar sloop je zo'n vis echt goed mee.
Je zit met je vingers direkt onder of zelfs tussen zn kieuwbogen, als die vis je lief is, echt niet met je vingers in zn kieuwen komen!!!

Antwoord visser 1:
Quote from: Rob van H. on December 16, 2012, 22:16:48de vis is NIET onnodig beschadigd,...
Ook hier is het spreekwoord "de beste stuurlui staan aan wal" weer van toepassing, een oordeel klaar hebben terwijl de situatie niet duidelijk is is ook zo makkelijk!!! ::blabla::

Antwoord visser 2:
Quote from: speycast on December 16, 2012, 22:29:33
denk dat ik maar weer kunstaas visser wordt lekker drie dreggen aan je kunstaas en geen gezeik van vliegvissers die altijd zo begaan zijn  met de vis dat ze eigelijk beter kunnen stoppen met vissen.
goh Mike zag ik jou nu laatst een vis een haak  in de lip slaan   dat is totaal niet goed voor de vis hoor.
gelukkig is het merendeel hier gewoon visser inplaats van azijnzeiker

Reactie hierop:
Quote from: Mike on December 17, 2012, 01:20:56
Wat een mooie reacties weer op een klein beetje kritiek  ;D ;D
Het is ook wel heel zwart wit bij een enkelen.
Als je een beetje begaan bent met een vis moet je eigenlijk maar helemaal niet vissen
:o eigenaardige opvatting.. :o
Ben blij dat niet iedereen er zo over denkt.

Antwoord visser 1:
Quote from: Rob van H. on December 17, 2012, 01:41:19
Ach ja, jou late reactie hierop zegt meer over jou als over de rest!!!  Jij en je vriendjes hebben natuurlijk alle wijsheid in pacht, en de rest van het " klootjesvolk" moet zich daar maar naar buigen anders vallen we buiten de boot!!!
Min advies: als iets je niet bevalt, reageer er dan niet op, kan je ook geen kritiek terug krijgen, en kan je daar niet tegen, lekker wegblijven van het forum!!!

Mijn conclusie van dit alles:
Als je niet tegen kritiek kan, plaats dan ook geen foto's op het forum. En ga dan zeker niet iemand aanvallen met termen als "azijnzeiker", "jij en je vriendjes" en regelrechte wensen richting die persoon om het forum te verlaten.
Ik begrijp dat jullie een leuke tijd daar hebben gehad op OVM jongens, maar je hoeft je echt niet zo aangevallen te voelen als iemand je een tip wil geven over het behandelen van je trofee. Je kunt er ook van leren.

Mike

Het is mij al vaker opgevallen dat wanneer iemand minimale kritische feedback geeft dat daar best heel heftig op gereageerd wordt.
De kritiek op de kritiek is vaak een paar tandjes heftiger.
Als je het terug leest dan zou je je inderdaad af kunnen vragen wie er de meeste moeite hebben met kritiek ;)

Ik geef enkel en alleen mijn mening, (wat mij ook ooit door iemand is uitgelegd) en ik wordt dan verzocht om maar helemaal te stoppen met vissen en niet meer op het forum te komen en er wordt zelfs gesproken over mij en mn vriendjes. ???

Helemaal gortig wordt het echter als er naar de rest gerefereerd wordt als klootjesvolk.......alsof ik de medeforumgangers zou zien als klootjesvolk??
Wanneer iemand dergelijke conclusies trekt uit zo'n minimale hoeveelheid kritiek heeft deze misschien wat gebrek aan zelfvertrouwen???

Any how,....ik wil zeker de sfeer op het forum niet verzieken dus laat ik mij bij deze excuseren voor mijn opmerking over de vingers in de kieuwen, het was zeker niet zo heftig bedoeld als het blijkbaar bij een enkeling overkomt, maar ik meende het wel  ;)

Fijne kerst en tightlines voor het komende jaar (als we er allemaal nog zijn na 21 december ;D ;D )



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gerrit72

#308
 ::hulp:: wat weer een agressie :(

Na kritiek kun je toch ook gewoon uitleg geven? En bij voorkeur zonder het op de man te spelen.
Als jij vindt dat een kieuw greep prima is, leg dan gewoon uit waarom je er zo over denkt.
Gezien het topic zijn de meningen erover verdeeld (prima toch, iedereen heeft recht op zn mening ;)).
Gelijk hebben en gelijk krijgen hoeft niet hetzelfde te zijn, als je dat niet kan accepteren, zit je op een
forum niet goed. Maar gelukkig is de grootste bek, toch die van de vis van Koen (mooi beest!).

:-* VREDE OP AARDE!  :-*
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

@ Jasper, azijnzeiker of azijnpisser mag hier hoor, in een ander topic werd daar ook niet moeilijk over gedaan.
::denken:: ::denken:: ::muur:: ::fluiten::

en wie zegt mij dat koen zijn vingers niet zo zijn?
ik kan in iedergeval niet waarnemen hoe en waar hij de vingertoppen heeft.

maar kan mijn iritatie wel voorstellen, zo heeft er ook een persoon constand op de foto`s van mij of Youri gereageerd.
maar zijn eigen foto`s waren wat dat betreft niet beter voor wat betreft de omgang met de vis.


@ Koen geweldig mooie vis, gefeliciteerd met deze monstervangst

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jasper

#310
Als dat azijnzeiker nou met een knipoog zou zijn, dan begrijp ik deze uitspraak van je. Lees anders nog even rustig het topic en leer een boel over actie-reactie en actie-onnodige reactie.

Quote from: maurice on December 17, 2012, 14:53:11
@ Jasper, azijnzeiker of azijnpisser mag hier hoor, in een ander topic werd daar ook niet moeilijk over gedaan.
::denken:: ::denken:: ::muur:: ::fluiten::


maurice

die andere was ook niet met knipoog.

vandaar deze reactie.



::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jasper

heb ik ook nooit gezegd, Rob.
Ieder zijn eigen mening.

Maar nogmaals, lees het forum nog even door, rustig. Verplaats je in de ander en leer ervan.

Franky Boy

Jongens,
Mannenbroeders,
Waar is te tijd gebleven dat de edele vliegvisserij alleen maar door de mannen van het type "hoe heurt het eigenlijk" werd bedreven?
;D ;)
GRAPJE !!!!
(Echt waar, was alleen maar een grapje...)
Opleiding, beroep of afkomst maakt me helemaal niets uit.
Is ook helemaal niet belangrijk.
Wat wel belangrijk is, is dat we moeten proberen rustig en op grond van argumenten te discussiƫren (ga ik ook wel eens de mist mee in... ;)) en niet gelijk zo fel moeten reageren als iemand (in jouw ogen) een belerend vingertje opheft.

marc

#314
Jasper & Mike,

reactie kan mss wel goed bedoeld geweest zijn ,maar onder andere bewoording mms beter overgekomen. op deze manier aangesproken worden vraagt om reactie toch,stel jezelf in de plaats. 
denk niet dat er velen zitten te wachten op een welles nietes spelletje.
kom zelf regelmatig vissen in NL en ken daardoor wel een heel deel van de forumleden persoonlijk.Rob en Koen vissen al vele jaren en zullen heus wel weten hoe ze een vis moeten behandelen.Elkaar met een beetje respect behandelen kost eigenlijk niks .
Koen ,ga vooral door en laat ons meegenieten van je uitstappen,mooi om op ovm zo'n bakbeest te mogen vangen .
grt marc

Team

Quote from: speycast on December 17, 2012, 15:59:13
respect is iets wat ik maar voor weinige heb
Badr Hari ook.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Bekeerling

Episch hoe Bladder Harry hier nu bijgehaald wordt  ;D

Koen

Ik had stiekum gehoopt dat niemand op zijn post zou reageren. Ik ben altijd zo voorzichtig mogelijk met vissen die ik vang, ook met deze. Ik weet dat kieuwen van levensbelang zijn voor ze en die heb ik dus ook vermeden, ik doe dit niet voor het eerst hoor.

Dus, iedereen kappen nou, en gewoon lekker vissen op het OVM :)

MarcelN

#318
Ach Koen, jij kunt er niks aan doen, je deed het in opdracht, stond ernaast en hoorde alles, zou het persoonlijk niet doen maar goed.....
Vandaag weer modder staan trappelen net als gister op die plek in de hoop dat ze er weer zouden gaan zoeken naar vreten......helaas, maar gister hielp het wel, al waren jullie er net even eerder nadat ik er heb staan woelen.
Maarre Rob.....'Perry' is gaan vliegen :-\ waar die is gebleven weet ik niet, mis hem wel...kost dat?(een paar) Anders ben ik er donderdag wel bij.(neem wel een gun mee ;D ) ivm Barb Hari

maurice

Perry vlieg was dat dan weer?
zelfde als de kaboem streamer?


ik wil een foto zien.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

haha ouwe dief, jij trekt heel die bak leeg bij Rob, ik had er maar 1 :(
'kzie je donderdag wel, gezellie.

Troutbuster

Quote from: maurice on December 17, 2012, 20:09:13
Perry vlieg was dat dan weer?
zelfde als de kaboem streamer?


ik wil een foto zien.

neee Maurice, de "Kaboenk Streamer"is heeeeeel iets anders en nu echt niet nodig!
De Perry Streamer is een topper (Zonker, maar dan op z'n Perry's ;))
De Gaasvlieg van Perry kennen velen van jullie niet, maar ik heb 'm al eens als "dropper" in mijn handen gedrukt gekregen! ;D ;D

Echt een killer!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Quote from: maurice on December 17, 2012, 20:09:13
Perry vlieg was dat dan weer?
zelfde als de kaboem streamer?


ik wil een foto zien.
Ja helaas geen foto, beetje dom idd, kon ik hem namaken, was een mooi strak bruin streamertje, zwom mooi met strak zonkerruggetje, heel mooi.
Ving er wel niks mee, maar had er wel vertrouwen in.

MarcelN

Quote from: speycast on December 17, 2012, 20:14:49
ja wie niet steelt of erft zal zal visloos blijven tot hij sterft hahahahahahahahahaha
Ooo dan zit ik gebakken dus ::goodjob::

maurice

Kan Perry binden dan??

de goudenrakker
::bbq:: ::proost:: ::proost::