OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Windkracht 7 was al niet te doen afgelopen zomer HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

H.H. OVM gangers!!
Zijn er intussen al betere berichten over de eventuele vangsten op 't OVM te melden??
Roept u maar!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Franky Boy

Troutbuster,
zo te zien is er weinig animo om in het Oostvoornsemeer te vissen en/of wordt er bitter weinig gevangen.
Kan ik ook helemaal begrijpen.... (Brrrrr...)  8)

Herman

Ik dacht dat Hendri afgelopen zondag ook geweest is.....
Zal wel een spectaculair verslag worden dat t zo lang duurt!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

weet wel dat hun zijn geweest.
maar moesten ,weer terug met spoed.

Hendri had een aanbeet gehad,onweer hagel en was goed te doen.
Kampenaar en mij zijn niet gegaan,ivm met het voorspelde weer.
wat achteraf mee viel,maarwas blij dat ik niet gegaan ben.
Stront verkouden,dat ben we.


hendri

klopt, maar net al in een eerdere post mn verhaal gedaan van hoe het was geweest.
wat weer betrefd, ja alles wel gezien, begonnen met hagel, toen regen, onderweg hadden we natte sneeuw, toen we weg moesten stonden we eigenlijk lekker in het zonnetje.

aalbrecht

morgen gaan we het proberen we staarten denk ik aan de oostvoornse kant heb ik begrepen anders de los wal we zien wel en tot horens
vliegvissen is een passie

HappyFisherman

Succes Aalbrecht! Hopen dat je wat kunt pakken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

veel plezier met de wind en forel.


aalbrecht

nou zijn al weer terug het weer zat niet mee hoor de zon daar begonen we mee maar daarna regen en veel wind
vliegvissen is een passie

vliegvisgek

en geen strakke lijn tja was echt bagger weer vandaag maar op forel put best te doen :)

Rossie69

smallert zeker.

Jammer Aalbrecht.
weer zzit niet de laatste tijd.

volgend jaar weer nieuwe kansen mischien januarie

renew

vandaag voor het eerst sinds tijden weer 3 uurtjes OVM geweest.
2 keiharde aanbeten gemist aaaaahg. Vlieg: rode slangetje.
1 lijnbreuk nog meer aaagh. Wilde net mn rolworp inzetten met mn zinklijn toen hij hem pakte 5 meter voor me. Vlieg: witte booby haak 14!
Allemaal links van de loswal. Ik heb 1 forel zien risen en een paar zien cruisen. Fantastisch weer. Dat rode slangetje is wel gek is een echte zomervlieg ik dacht laat ik iets doms doen en het werkte.
Maar ja is allemaal wel leuk maar toch weer een blank gescoord.
Grtz

vliegvisserdorian

ik wil ook een keertje gaan over een paar weken maar dan moet ik eerst nog ergens een waadpak fiksen

renew

ja die heb je wel nodig. Ik stond nu in mn neopreen vind ik heel lekker daar brrrr. Bereid je wel voor op een stugge visserij. Dat ik nu in zo'n korte tijd drie aanbeten had vind ik al goed en dan heb ik zelfs nog niets gevangen.
Grtz

vliegvisserdorian

ja, heb ik gehoord dat het er een taaie visserij is, en een waadpak wil ik zoizo kopen voor noorwegen/zweden deze zomer maar dan koop ik gelijk een goede

renew

heel verstandig. Maar laat je hier wel goed informeren want je hebt meer aan advies van collega vissers dan (sommige) inkeliers die het pak zelf nooit uitgeprobeerd hebben. Ben wel blij dat ik ook nog een neopreentje heb in sommige omstandigheden vind ik dat wel lekker.
Je zou eigenlijk  ook naar de ovm dag moeten gaan als je je pak hebt.
Succes & cj
rene 

Koen

Quote from: vliegvisserdorian on January 15, 2012, 17:01:17
ja, heb ik gehoord dat het er een taaie visserij is, en een waadpak wil ik zoizo kopen voor noorwegen/zweden deze zomer maar dan koop ik gelijk een goede

ik zie dat je 14 bent. ik zou dan gewoon iets goedkoops halen en pas wat goeds kopen als je niet meer groeit. neopreen is leuk in de winter, maar in de lente zomer en herfst toch wel te warm.

Hilco

tenzij hij (zoals zo velen ) al 2 meter is op die leeftijd  ;)

Gretl

Vanochtend in alle vroegte op de loswal aangekomen. Het was nog donker tegen licht worden aan. Had gisteravond al de hengel opgetuigd en zo de auto in geschoven.
Waadpak aan, schoenen aan en hop 't water in. Het water stond erg hoog, vergeleken met de vorige keer dat ik hier was, april 2011 al weer  ???.
Doorgestoken naar de dammetjes aan de rechter kant. Eerst een half uur in de binnenbakken met de wooly bugger aan 't zwiepen geweest. Heeft behalve 't gevoel in m'n hengel terug te vinden niets opgeleverd. Daarna nog doorgestoken naar de kant bij de vogel'hut'. Ook geen vissen gespot. Maar weer terug naar de dam.
Ondertussen kwamen d'r allemaal auto's parkeren naast de mijne. Ik stond bijna aan t' einde van de eerste strekdam, dus ik dacht, ' leuk' nog meer vissers.... Tegen 10'nen had ik dusdanig koude vingers, dat thee in de auto uitkomst moest bieden. Toen zag ik ook snel dat 't geen vliegvissers maar duikers waren. Niet allemaal even spraakzaam.... sommigen keken me aan alsof ik de kwade der kwaden was, zo vanuit de gevangenis weggelopen.... man, man, man.... wat kunnen mensen verzuurd zijn. Enfin, heb d'r een paar gesproken en zij hadden vanochtend bij de linker dammetjes in de 'buitenbakken' een paar regenboogforellen zien zwemmen.
heb 't daarna met een mooie roze bugger op de linker dammen geprobeerd, de wind ging ook weer wat liggen dus tegen de wind in werpen (wind was O/NO) ging me ook beter af.
Ook hier geen vis  :(...
Maar.. heb een lekkere ochtend gehad. Had vorig jaar een Winston #6, van Sieger gekocht, die ff goed uit kunnen proberen met m'n nieuwe dutch reel.
Dit smaakt naar meer.... onderweg naar huis, voel ik 't: 2012 wordt een mooi vis jaar!

Toro

Marcelk

Volgens mij zag ik op het OVM ergens een bordje met de tekst "Winterpeil" staan
(stuk hoger) en dan wordt het op sommige stekken lastig  :)

Sieger

Petje af Toro.... Dat je met die kou überhaupt die kant op bent gegaan... Jammer dat je geen vis hebt gezien, maar het jaar is nog lang dus kansen genoeg


Sieger

Rossie69

Man je ballen zullen van je kont vriezen :)

Jammer dat je niet gezien hebt,maar ieder geval lekker gevist.

wedden dat je de volgende keer gaat dat je vis ziet.

;)

A{b}r{a}xa{s}

vlgs mij juist anders niet voor de recreatie, maar om de grond ook met zout(er) water te 'behandelen' zodat de vegetatie ook gaat veranderen....?

Hilco

maar bevriezen doet het niet dat zoute water.

dus het wordt er druk binnenkort? of doet forel aan winterslaap ?