OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

golddigger

Volgens mij ging het altijd al per hele maand Rossie :D
En we gaan dan wel niet voor die uitzettertjes,maar die zijn best welkom als je verder geen aanbeet krijgt hoor

Franky Boy

Wanneer lezen jullie nou 's een keer dat 'bijbeltje' bij de Vispas? ;D
De hele maand november is gesloten tijd wegens de uitzetting van regenboogforellen. ("Die zijn een beetje dom", zou Máxima zeggen... - Nee, niet jullie, maar die forellen - )
In het voorjaar komen hopelijk nog beekforellen of bruine forellen of zeeforellen, zo u wil. De hoeveelheid is nog afhankelijk van sponsoring. Dus als je nog een winkelier of groothandel weet... :-\

Rossie69

Franky

das het probleem,we haten dat bijbeltje,veel te lomp.

;)

HappyFisherman

Quote from: Franky Boy on December 01, 2011, 10:15:24
Wanneer lezen jullie nou 's een keer dat 'bijbeltje' bij de Vispas? ;D

Zo lang er  Franky Boy's" zijn die het mij vertellen niet ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

 ::)

die bram weer.


Franky Boy

Leuk... leuk... :)
Hier zijn spectaculaire foto's van de uitzetting van twee weken geleden op de site van de VNV:
http://www.vnv.nu/admin/modules/sites/site.php?id=0&mod=1&art_id=4ed7887bb2908
Een aantal forellen moest nog wat aan de nieuwe omgeving wennen.

Forelletje

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR helaas in mijn reel kapot ..anders had ik zondag al met de ballen in het OVM gestaan >:(

Richard

Gert

Ik heb er vandaag niks gevangen - en morgen ook niet ;D

Groet,
Gert

drefter

Bert je ga niet blanken hoor ik wilde net bij je afkijken hoe het nu echt moet maar dat zien we zondag wel


Forelletje

Bert Ik heb reeltjes genoeg maar voor de lichtere lijnen >:( ik HAD er heel veel maar pakte steeds dezelfde dus ik heb die andere maar opgeruimd.
Geen nood kan altijd nog gaan snoeken met een 4tje of een 6 hengel met een 4 lijn moet toch ook kunnen.
Wat dacht je van een 4 grams spinhengel met een klein schuifloodje met daarboven een muddler rustig binnen draaien met hier en daar een tikje..moet ook lukken.

Richard

Hilco

ik heb nog 2 zware zoutwaterbestendige reels ter uitleen liggen .......

zla wel geen topkwaliteit zijn maar toch viste Herman er mee op OVM  8)

Forelletje

JAAAAAAAAAAAAAAAA HEREN hoe was het op het OVM.

Richard

Troutbuster

Geen vis te bespeuren op 't OVM gisteren!!
Diverse vissers gesproken maar allen zonder vis!
Het lijkt sterk op het vorige jaar, toen waren "ze" ook nergens te bekennen na de uitzet, en begonnen "ze" wat losser te komen in het vroege voorjaar!!

Het was bij de "loswal" behoorlijk druk maar zoals gezegd, en voor zover ik vernomen heb allen visloos!!

Wachte op betere tijden dus......

Gr.

Jan

"Petri Heil"


Arno

Met wachten vang je geen vis Jan
volgens mij kun je ze wel vangen als je uren maakt op het OVM dus
snipperkaart inleveren en vissen met die handel.
of moeders op vakantie sturen en weer vissen vissen en nog eens vissen?? ;) ;) ::fluiten:: ::fluiten::

Gr Arno

Troutbuster

Weet ik Arno, het is (vaak) nooit anders op het OVM
Uren maken en nog eens uren maken, maar als 16 vissers, incl 2 bellyboaters een hele ochtend nog niet eens een aanbeet kunnen forceren dan heeft het uren maken momenteel weinig nut!
En dus wachten op betere tijden die, laten we wel wezen niet opgesoupeerd worden met lijdzaam afwachten maar door met regelmaat te vissen, want dat blijf ik natuurlijk wel doen ::) ::)

Wachten op een aanbeet is ook "wachten" toch !! :P :P

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Arno

daar heb je wel een punt Jan
gelukkig zijn er nog voorns in de havens te vinden
en snoeken natuurlijk ook nog.
Zondag morgen nog naar een put hier in de buurt geweest met Dick maar allebei nul gevangen

Gr Arno

maurice

0 geeft niks Arno,

je bent weer aan het vissen, dat is veel belangrijker
;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

dat ik ook weer zo Maurice
blij dat die werphengel zooi weer uit de kofferbak kan scheelt een hoop ruimte

Gr Arno

werd vanavond gebeld voor datum Denemarken 2012 kan nu al niet meer wachten


Rossie69

hoorde net dat het niet doorging Arno.

ligt de oostzee dicht,of met alg en anders wel ijs

:P

Arno

Bla bla bla Henk ben je jaloers of zo

Gr Arno

Rossie69

nee hoor.

veelste koud die periode.


aalbrecht

er zijn wel wat vissen gevangen volgens het pikbord einde van de midag groet aalbrecht
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Ik heb het gezien aalbrecht!
Maar dat was afgelopen zaterdag
een 11 koppig gezelschap van Daddy Longlegs uit Breda heeft de hele dag de elementen getrotseerd en het resulteerde in 4 st vissen! :P :P

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


Franky Boy

#248
De drie weken geleden uitgezette forelletjes zijn - net als vorig jaar - moeilijk vangbaar en de grote regenboogforellen die nu hoofdzakelijk voor de voortplanting onder de kant komen, hebben zich nog niet laten zien. Afhankelijk van de kweekstam, begint de paai van de regenbogen op z'n vroegst pas na de Kerstdagen en strekt zich uit tot het vroege voorjaar.
Ook de duikers hebben - op wat uitzettertjes na - nog weinig activiteit gezien.
En als je een grote regenboogforel vangt, heeft hij waarschijnlijk uit agressiviteit gebeten en niet omdat hij honger had. Pas na de paai gaan ze weer echt fourageren.
Iemand zin om met deze koude wind het in een bellyboat met een supersnelle zinkende lijn op diep water te proberen? (Een paar minuten af laten zinken  :D )

Rossie69

nou weet dat je best lang onderweg kan zijn met de bb  ???
man de bus wilde maar neit dichterbij komen,kreeg je ook nog es kramp hahaha.

nee dammetjes is mij meer dan zat, om af te zien,nu zo rond deze tijd van het seizoen.