OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Is hier de laatste tijd nog wat gevangen???
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Snif snif,

Heb deze middag een uur staan werpen vanaf de piertjes links van de stormvogel , maar ; Nopes

B

A{b}r{a}xa{s}

ook geen vissen gezien...tailen ofzow ? :)

(ps. je hebt e-mail terug met uitleg voor de foto's)

riekky

#203
Quote from: BV on July 25, 2011, 20:55:53
Snif snif,

Heb deze middag een uur staan werpen vanaf de piertjes links van de stormvogel , maar ; Nopes

B

Hoi,

Vis je vaker op het OVM?  Het OVM is geen water waar je een uurtje gaat vissen in de hoop om een bosje te vangen. Zelf ben ik geen ervaren OVM-visser maar heb van de ervaren rotten en zelf mogen ervaren dat je UREN móet maken.

Heb zelf de eerste zeven of acht keer geblankt en dat waren sessies van minimaal 4 uur. Al zeg ik niet dat het onmogelijk is om binnen een uur een visje te vangen.

Grt,
Riekky

A{b}r{a}xa{s}

Bram, onze gelukszoeker, die krijgt het voor elkaar om direct een fraaie vis te vangen :)
Zal die van de week in Oostenrijk weer wel doen.... ;)
Maar het OVM is inderdaad taai water waar je uuuren moet maken... of veel mazzel hebben :)

BV

We kwamen vandaag van Antwerpen naar Katwijk en passeerden OVM, en in Belgie was het weer mooi , dus mooi strandpavilioenweer had ik thuis verteld...kon zij een uurtje lezen en ik een uurtjes vissen.

Ik had mijn vriendin mee genomen naar OVM , en in het verleden heeft ze me  al meerdere keren zeer zeer vrolijk horen worden als er vis te zien was of gevangen werden.

Ik ging vandaag met zeer lage verwachtingen naar OVM en toen we er pas waren en in de auto zaten rond te turen werd ik plots heel opgewonden omdat ik in mijn linker ooghoek iets heel groot even  had zien bovenkomen.

Dus ik heel opgewonden aan het wijzen naar die plek zowat tien meter uit de kant tot er tien seconden later daar op die plaats een watervogel terug boven kwam van zijn duik .....

Dus hilariteit alom....

Maar voor de rest niks gezien , ondanks wel wat gewandel op piertjes.

Ach , ik vind rijkelijk gevulde rivieren leuker , maar OVM passeeren en niet stoppen  is NOT DONE.  Je weet maar nooit.

Dit was mijn derde maal daar>>



A{b}r{a}xa{s}

als je weer eens richting 't Noorden (OVM) rijdt toeter dan even in de buurt van Roosendaal ;)

BV

Bas,
bedankt voor de hulp met de fotos.

Als tegenprestatie pik ik je eens op voor een vistrip ;)


B

A{b}r{a}xa{s}

graag gedaan...en dan gaan we er een gezellige dag van maken !

drefter

Nieuwe is in bestelling dus we kunnen binnekort weer Rob.

Gr Martin

Useless

Gisteren toevallig geweest. Voor het eerst sinds een paar maanden. Eigenlijk alleen om m'n dubbelhander uit te proberen. Resultaat 1 gevangen (ca 65 cm) 1 verspeeld en toch ook wel redelijk veel vis zien zwemmen. Helaas niet aan het azen en ze waren dan ook niet te verleiden. Moet toch maar weer eens vaker gaan nu ik de tijd heb.

Sieger

Je nieuwe 5??? En hoe beviel die...


Sieger

Useless

Geweldig. In 1 beweging 25 meter. Je vist meer doordat je minder valse worpen maakt. En hij is voor dit formaat vis precies goed dus ook voor zeeforel geschikt. Moet alleen een iets lichtere lijn hebben. Heb nu een 335 grains ipv een295. Denk dat het met de juiste lijn nog beter werpt.

Sieger

Ah mooi joh, ik heb op de 5/6 van mij 300 Gr. En dat gaat als een speer... Zou daar denk ik ook goed gebruikt kunnen worden... Toch maar eens een keer die kant op (nu nog tijd zien te vinden... ??? )


Sieger

HappyFisherman

Afgelopen donderdag met Rob en Perry een paar uurtjes gevist met windkracht 6/7 geloof ik. Werpen werd echt smijten, maar ook wel een keer leuk om mee te maken. Perry had 1 aanbeet en was met die ene knal alles kwijt, maar verder hebben we geen beet gehad...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

jammer dat onze golddigger alles kwijt was.

maar wel brut he zo werpen met je snuit in de wind :)
heb het zelf nu ook 2 keer mee gemaakt.

was het nog druk dan met naakt lopers en vliegvissers :)

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: HappyFisherman on August 15, 2011, 21:01:29
....maar verder hebben we geen beet gehad...
dus het was tochhhh beginnersgeluk, ghehehehe

'k moet nog paar weekjes wachten, hopelijk is er 2 sept. tijd om even te vissen daar

Rossie69

nee komt door zijn blonde haartjes ;)

Troutbuster

Zondagochtend 21-08-11 weer maar eens op 't OVM staan zwiepen!
Weinig wind uit 't zuiden
Gevist aan de Oostvoorne kant (zuid)
regelmatig activiteit van azende forel waar genomen
Na 25 min de eerste aanbeet op een bruine palmer
2 runs en verspeelt tussen het welig tierende groen!! (shit happens)
ff later weer een knalharde take op de droge bruine palmer, en nu wel geland.
Mooie vis van c.a. 40 cm lekker gevecht!
uurtje rustig!
Aan de wandel en verderop weer forel head & tailend gespot
Deze keer een onverzwaarde GRHE voorgeschoteld, eerste worp, whammes, run run run en lossssssssss..........
Shit!!
Toen maar ff in de "buitenbak" (binnenbakken veel groen!!)
1e worp met stekelbaarsje 2 forellen verstoord met lijn (LUL!! eerst korte worpjes weet je toch!!)
Een ervan bleef hangen en draaien
Stekelbaarsje voorgeschoteld, boeggolf en hangen, tenminste ff maar helaas want wederom een losser
Je hebt van die dagen!
Het werd intussen 10:30 en bloedjeheet (ook vanwege een aantal wel zeer appetijtelijke badgasten)

Terugwandelend naar beginstek toch nog vis gespot
Weer een droge vlieg erop maar dit keer een Klinkhamer
2 takes en mis
3e take hangen en jawel gelukkig deze keer wel kunnen onthaken!
Resumé
een redelijk aantal aanbeten, helaas wat lossers maar toch 2 mooie vissen van roind de 40 cm kunnen landen
Het kan slechter.
Voorlopig was dit de laatste OVM trip want de NK wedstrijden staan voor de deur dus ff geen tijd meer!!
Diep in het najaar maar weer eens proberen

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

grmbl...jammer dat ik niet mee kon,
volgende keer dan maar weer eens :)
Je hebt in ieder geval vis gevangen !

Troutbuster

Broeders!!!!
We mogen weer!!
Maand november was de "uitzetmaand" maar weet iemand hoeveel er dit keer is uitgezet??

In ieder geval mogen we weer het "tovermeer" bevissen!!

Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn van een ieder!
Vandaar deze wat gedateerde topic weer "nieuw" leven in geblazen!!

Zondag a.s. wil ik het weer eens proberen
Er word wel veel wind verwacht maar we zien wel.
Berichten volgen!

Olééé'

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


Rossie69

was dat niet 2000 kilo?

of was dat nu vorig jaar

Franky Boy

Dit jaar ook weer ongeveer 2000 Kg
1800 Kg regenboogforel en 150+ Kg Elzasser saibling (gesponsord door Avicentra Oostvoorne).
De vissen hebben zich al goed over het meer verspreid (info van duikers hoor, want ik heb echt niet op ze gevist!  ::) ). Maar of ze ook goed vangbaar zijn?
Vorig jaar (eigenlijk dit jaar) werden ze pas in het voorjaar gevangen. En dat is een goede zaak.
Want we gaan toch niet voor de 'uitzettertjes'?  :)

HappyFisherman

Mag je er het hele jaar door vissen?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

is dat niet 14 dec ?
of was dat in vervlogen tijden ?