OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Nee, wel goeie koffie in de bus ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Holly sh***.
Prachtbeest
Petje af Bram.

B

HappyFisherman

Die hadden we 2 april verdiend na het diner ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Quote from: speycast on May 07, 2011, 21:46:10
ben ik je 1 jaar voor maurice    de mijne doet het jaren


is goed laat die van jou het maar doen.

kan die van mij kijken en leren
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

Quote from: speycast on May 07, 2011, 21:46:10
ben ik je 1 jaar voor maurice    de mijne doet het jaren



zie ik nou iemand met een herder aan zijn leader? en daar vang je kerels mee????????

riekky

Nou het heeft even geduurd (lees zeven keer blanken) maar vandaag was het zo ver.

Van vrouwlief mocht ik nog even vissen en zat te denken om op ruisers te vissen of op karper. Echter ondanks dat ik tot nu toe zeven keer op het OVM heb gevist, alle zeven keer had geblankt en de moed mijn schoenen in was gezakt, besloot ik toch om naar het OVM te rijden.

Rond half twaalf kwam ik aan en besloot dit maal om met een zinktip lijn te gaan vissen met een muddler aan mijn tippet geknoopt. Het eerste uur leerde mij geen vis op en ondanks ik er pas een uurtje op de strekdam stond begon ik te twijfelen of ik het er goed aan had gedaan om te gaan vissen op het OVM.

Gelukkig duurde het niet lang meer of ik had mijn eerste aanbeet welke ik meteen kon verzilveren. Na een korte dril kon ik mijn eerste OVM forel landen. Sterker nog, het was mijn allereerste forel ooit!!!

Jammer genoeg was de lip gescheurd. Waarschijnlijk door de adrenaline (mijn allereerste forel) te veel kracht uitgeoefend op de dril.

Snel een foto gemaakt en deze zijn vrijheid weer terug gegeven.

Niet lang hierna kon ik mijn tweede forel landen.... Het moet niet gekker worden.  :o

Forel nr. 1:


Forel nr 2:


Groet,
Riekky

riekky

Hoi Rob,

Op de terugweg zat ik al weer te denken wanneer ik weer op het OVM kon gaan vissen.  ;D

Gelukkig woon ik op 20-25 min rijden van het OVM.

Grt,
Riekky

riekky

Quote from: Rob van H. on May 08, 2011, 23:17:20
Ik woon zelf op Rozenburg, op 10 รก 15 minuten rijden, we kunnen wel wat afspreken binnenkort, avondje invissen ofzo, clubavond aan het OVM meemaken etc. etc.

Zo'n aanbod kan ik niet afslaan. Ik heb immers nog veel te leren wat het OVM betreft.

Grt,
Riekky

hendri

van harte man met je eerste ovm forellen! de aanhouder wint, zo blijkt wel weer. ;)

maurice

eindelijk Riekky, je eerste OVM vis is binnen gefeliciteerd
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Mooi werk Bram en Riecky.... Lekker dat hard werken uiteindelijk toch beloond wordt....  ::top::


Sieger

HappyFisherman

Lekker man! Zeven x niks en dan ineens 2! Die visjes zijn echt mooi zilverkleurig!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Gefeliciteerd Riekky mooie forellen! :D

riekky

Heren,

Bedankt voor de felicitaties. Kan nu al niet wachten om weer te vissen op het OVM.

Ook kijk ik er naar uit om weer te gaan vissen op Fint. Keuzes.....  :(

Grt,
Riekky

riekky

Volgens mij ben ik in de ban van het OVM want zonder dat ik er erg in heb zit ik in de auto onderweg naar het OVM.  ;D

Hopelijk weet ik vandaag een forel te strikken of ben ik nu een beetje overmoedig? Ach ja, ik kan ieder geval genieten van het weer.

Grt,
Riekky

christianvt

Succes! Je hebt wel geluk met zo'n water ''in de buurt''.

drefter

Waar ga je dan op de fint??????   lijkt me ook wel wat.

Gr Martin zeker na wat ik vorige week op tv heb gezien bij vis tv

drefter

Rob roep maar als het zover is lijkt me gaaf.

Gr Martin  als ik niet in duitsland ben op de moment

christianvt

Inderdaad zag er leuk uit op visTV ! Mooie vissen. Die Marco zei nog: ''mischien ga ik straks nog even met de vlieghengel." Maar helaas deed hij dat niet :(

Lijkt me ook mooi vissen op die finten!

Ron-O

Ja dat seintje Rob, wil ik ook wel. Op de Fint wil ik wel proberen.

Gr, Ron. :)

sebas-vh

Haha heb ook naar vis tv gekeken, lijkt me wel leuke sportvis die mini tarpon op de vliegenhengel ;D
Gr Sebas

riekky

#172
Finten doe ik aan de nieuwe waterweg.

Vorig jaar heb ik hier voor het eerst op gevist en ik kan je vertellen dat het een leuke vissoort is waar op je kan vissen. De aflevering van vis-TV heb ik helaas gemist.

Zoals ik had aangegeven ben ik gisteravond nog even naar het OVM gereden om nog even te gaan vissen. In mijn haast vergat ik mijn stripmand mee te nemen.  >:(

Hierdoor besloot ik om niet op de strekdammen te gaan staan want dat zou enkel tot ergernissen leiden omdat je lijn telkens achter de stenen zou blijven hangen. Dan maar aan de buitenzijde wadend vissen en richting de strekdammen casten.

Ik viste met een drijvende lijn en een damsel en na drie kwartier kreeg ik toch een beuk op mijn hengel...... Het was als of er een 90+ snoek mijn streamer pakte maar enkel dit maal ging de vis er meteen als een speer er van door.  :o

Helaas loste de deze vis niet lang na de aanbeet en dacht in eerste instantie dat mijn leader was gebroken. Tot mijn grote opluchting was dat niet het geval maar toen ik mijn streamer inspecteerde zag ik dat mijn haak was gebogen.  >:( 

Snel mijn streamer vervangen voor een muddler om net onder het wateroppervlakte te vissen.

Heb nog een stuk verder gevist maar kreeg verder geen aanbeet meer en besloot om weer richting de auto te waden om zo nu en dan nog een poging te wagen omdat de zon nu nagenoeg helemaal was verdwenen.

Tijdens het terug lopen schoot tot drie maal toe forellen weg omdat ik bij hen te dicht in de buurt kwam. En die lagen op nog geen 50 cm water.

Snel een de muddler verwisseld voor een andere streamer en begon weer te casten. Niet lang hierna weer een beuk op mijn hengel welke naar mijn idee iets minder heftig was dan mijn eerst aanbeet eerder op de avond. Ook deze vis spoot er vandoor en maakte twee sprongen. Na een stevige dril kon ik deze vis naar mijn schepnet dirigeren en onthaken.

Helaas had ik mijn foto camera niet bij me omdat ik met zo min mogelijk spullen wilt rond zeulen. Wat nu? Hoe ga ik een foto maken met mijn telefoon?
Dan maar een foto van de forel in mijn schepnet. Alleen vergat ik dat de camera op mijn telefoon op zicht geen verkeerde camera is zolang je maar geen foto's gaat maken in de avond. Vanaf nu zal ik ALTIJD een camera meenemen want de foto's die ik heb gemaakt met mijn telefoon is van mindere kwaliteit wanneer je in het donker een foto maakt.

Echter met de vis in mijn schepnet liep ik naar een mede visser en vroeg hem of hij mij wilde helpen want ik moest deze vis op z'n minst opmeten. Deze visser vroeg of hij een foto moest maken maar ik gaf aan dat ik geen camera bij me had waar op hij aanbood om foto's te maken met zijn eigen toestel en deze naar me te mailen.

Na de foto's en het meten van de vis liet ik deze weer zwemmen en nagenietend zag ik de Regenboog forel van 58 cm weer weg zwemmen. De eerst 50 plusser is binnen.  :) :) :)

Zodra ik de foto's binnen heb zal ik ze hier plaatsen.

Grt,
Riekky

Edit:
In afwachting van de foto's hier de foto's van de gebogen haak en de regenboog in het schepnet.

Streamer:


Regenboog forel:


A{b}r{a}xa{s}

tsjakkaaaaa  ::klappen::
het gaat lekker nu Riekky :)

riekky

Je hoort mij niet meer klagen.  ;D