OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HappyFisherman

Mooi weer en een hele dag vissen is altijd nog beter dan de hele dag op een labzaal vol studenten in de gaten houden!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Jawel, of een hele dag typen  :(

Heintje erg mooie vis, ben jaloers, klinkt als een erg mooie dag.
En het moet ook niet al te makkelijk worden, moeite doen en dan toch nog vangen
vergroot de euforie na de vangst (tenminste bij mij wel  :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Burgerking

ben gisteren op het ovm geweest van 15:00 ong tot half 10 .
ben begonnen bij de loswal en daar kreeg ik meteen van wat bekende gezichten de text " de visserij is moeilijk vandaag " , het waaide ook behoorlijk en het was daardoor op veel stekken niet fijn vissen .
ik ben van de paal naar de bak rechts gegaan om daar eens te gaan spotten maar heb maar 1 vis zien draaien en verder was het vrij stil .
toen ik via het dammetje aan de terugreis was begonnen merkte ik een springende vis op in het diepe gedeelte op het weid, ik heb toen met mijn orvis depth charge zinklijn aardig schuin door de wind het diepe gedeelte kunnen bevissen en dit leverde een aantal mooie harde aanbeten op en uiteindelijk een regenboogje van 40 cm .
nadat ik de dam links nog een kans gegeven had ben ik toen naar de stormvogel gereden om de rest van mijn sessie te voltooien , resultaat 2 stuks regenboog ( 35/40 ) diverse aanbeten en 4 lossers waarvan ik vermoed 1 grotere vis daar deze meten een 20 tal meters lijn door mijn vingers wist te nemen .

al met al een lastige visserij maar toch niet geheel met lege handen naar huis .

mvg eric

Heintje Davids

Quote from: RiverHunter on June 09, 2013, 14:09:22
Ik wou dat ik ze elke dag kon vangen ( die regenboog(jes) ) is zeker iemand die gewend is aan alleen maar reuzen te vangen. :o

Klinkt misschien arrogant maar is het niet. 30/40 Cm vissen zijn de uitzetters en dus de hele kleintjes. De gemiddelde maat is daar nu eenmaal fors te noemen en daar pas je ook je materiaal op aan.

Burgerking

Precies HD , het is niet arrogant of minderwaardig bedoeld maar er zwemt nu eenmaal een hoop grote vis rond in het OVM en met de regenboogjes bedoel ik idd de uitzetters .
Dit zijn eigenlijk de kleinste vissen die je hier kunt vangen maar op zich ook leuk om te vangen, deze vissen zorgen vaak dat je niet met lege handen naar huis gaat want de grote vissen zijn nu eenmaal niet zomaar te vangen .
Trouwens riverhunter ik stuur je even een pb voor dat #7 lijntje die Rick eigenlijk zou ophalen

MarcelN

hehe is zie je nog staan je eerste dag nieuwe OVM van elk visje een foto maken  :o ik denk wat doet tie nou steeds ::wtf::

Burgerking

Hahaha inderdaad marcel , na 10 jaar niet vissen was het inderdaad leuk de mooie bruine forellen en saiblings even op de foto te zetten  ;D.
Was ook bedoeld voor het thuisfront daar mijn vrouw ook fanatiek vist .
Ik hoopte dat niemand het gezien had hahaha maar helaas dan val ik met terug werkende kracht toch door de mand .

Best lachen hè !

Gerrit72



Da's luxe Burgerking...een vrouw die vist!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Burgerking

Ja Gerrit , ze vist met de vaste hengel en ze heeft d'r eigen karperset met piepers swingers rodpod enz en ze vist op snoekbaars en paling , en ze vind tongvissen erg leuk en daarna lekker koken  ;D ..
Ik heb een vlieghengel voor haar en een vest dus ze wil binnenkort ook in het park leren werpen .
Misschien volgend seizoen staat ze naast me op het OVM te vliegvissen  8)

Burgerking

Als ik naar het OVM rij en ik vang daar kleine forelletjes dan ben ik daar erg blij mee , je kunt ook met lege handen naar huis en dat is altijd balen .

Gerrit72

Quote from: Burgerking on June 10, 2013, 22:00:48
Ja Gerrit , ze vist met de vaste hengel en ze heeft d'r eigen karperset met piepers swingers rodpod enz en ze vist op snoekbaars en paling , en ze vind tongvissen erg leuk en daarna lekker koken  ;D ..
Ik heb een vlieghengel voor haar en een vest dus ze wil binnenkort ook in het park leren werpen .
Misschien volgend seizoen staat ze naast me op het OVM te vliegvissen  8)

::goodjob:: Helemaal geweldig! (die van mij moet er helaas niets van hebben :()
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

#561
Quote from: Burgerking on June 11, 2013, 22:42:14
je kunt ook met lege handen naar huis en dat is altijd balen .
Daar ben ik het niet mee eens, het is best te genieten daar hoor ook zonder vis, net een aquarium prachtig!
Gisteren begon de dag op droog/bibio al met 2 lossers die naar achteraf bleek mijn hele haak hadden rechtgezet ??? ik kwam er pas na een uur achter ofzo, omdat ik er meerdere missloeg :'(
Helaas ik had de hele bak aan het begin dus al op stelten gezet dus op naar achteren...daar was 'team arubaman' ze ook al aan het vangen, het was aardig 'los' dus, veel miniscule kleine vliegjes zag je drijven, thv de 3 palen veel beweging van de uitzetters. Ik heb er daar dus ook heel veel gevangen op droog, ik tel ze niet en hoopte op een grotere ertussen...die had ik niet, wél een doublet van 2 uitzetters....ik had een stokje onder mijn bibio, volgens mijn 'buurman' mocht dat niet! Vreemd...ik kon het niet vinden in mijn vergunning, op de vnv site staat het wel één vlieg, maar wie zegt dat ik dat gezien heb....
Ik zie er heel veel staan met 2 vliegjes/stokjes......wie weet het???

Marcel.

Franky Boy

#562
Het schijnt voor een aantal mensen erg moeilijk te zijn om zich aan de regels te houden.
Het vissen met twee (of meer) haken is verboden op het Oostvoornse Meer.
Dus ook het vissen met twee kunstvliegen met elk een haakje.
Ook het gebruik van drietandige en tweetandige haken op kunstvliegen en kunstaas is verboden.
En ook het gebruik van meerdere enkeltandige haken op dezelfde vlieg of kunstaas is verboden.
"Ja, maar dat geldt niet voor mij", hoor ik bekende vliegvissers zeggen.
Kijk, als we zo beginnen, kunnen we beter alle regels op het Oostvoornse Meer afschaffen en het water gewoon naar de kl... laten gaan.
Waarom zouden we ook geen vis kunnen meenemen?
"Ik ben dol op een gerookt forelletje en die vis ging toch bijna dood"...
De regel van de enkele haak is gelijkgetrokken met die van de kunstaasvissers. Die mogen ook maar met één enkeltandige haak vissen. Het vermijdt oeverloze discussies met controleurs:"Die gedeelde plug van mij bestaat eigenlijk uit twee aparte kunstaasjes met elk een enkele haak"... enzovoort enzovoort...

MarcelN

#563
Ik zal het niet meer doen, weer wat geleerd.

JB

 ::blabla::  ;)

Pagina 237

oostvoornsemeer.Er mag met één eentandige haak gevist worden.

Weinig ruimte om het anders te lezen  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Vanmorgen weer even een poging gedaan.....vette pret weer op 20-40cm water ;D
In een paar uur tijd, 4 vette meiden en 2 uitzettertjes op de bibio, die kleintjes zitten nu dus ook al langs het riet :o
Paar mooie mannetjes ook gezien toen ik terug liep, ik moest weg helaas.
Wél viel mij op de slechte staat van sommige vissen, hele uitgescheurde mondhoeken (groot gat), hazenlip, een oog als Tommy Cooper, halve kieuwen ik heb gekke dingen gezien weer :'(

golddigger

@ riverhunter
Ik kan uit de laatste posting niets illegaals ontdekken hoor
Je mag toch op 20-40 cm. met een bibio vissen?
Perry

MarcelN

Ik begrijp het ook niet ::agree::
Misschien mag ik er niet meer komen denkt hij ::slaan::
Enkele bibio zonder weerhaak did the job ::houdoe:: tippet 20/100e ±5m lang incl. getwijnde leader, pakte de aangeworpen vis hem niet, lekker verder later driften over de golfjes en verlengen tot de backing, gegarandeerd een verre aanbeet/ruk, haakt zichzelf ;)

Franky Boy

Die beschadigde lippen en uitgescheurde mondhoeken ontstaan doordat veel vissers nog steeds met weerhaken vissen terwijl dit sinds 1 januari niet meer is toegestaan.
De te korte kieuwdeksels (bedoel je dat?) ontstaan door omstandigheden tijdens de kweek of zijn een erfelijke afwijking. Veel regenboogforellen van de uitzetting van november 2012 waren van een slechte kwaliteit, zoals we niet van deze kweker gewend zijn. Daar is meteen over gereclameerd en dit is inmiddels door de levering van Elzasser saiblingen en bronforellen in april gecompenseerd.
De meeste gebreken zoals afgestompte vinnen zullen zich in het zoute water van het Oostvoornse Meer waarschijnlijk snel herstellen, maar verkorte kieuwdeksels komen nooit meer goed.
Ook zie ik nu veel regenboogforellen die onder de krassen zitten of waarvan een deel van de schubben ontbreekt. Dit komt waarschijnlijk doordat sommige vissers de vissen op de keien slepen om te onthaken of te fotograferen. Door in de waterplanten of wier te 'knallen', gaan regenbogen er toch niet zo uitzien?

MarcelN

Klopt Franklin, van die half geschubde forellen heb ik ook gezien, vnl uitzetters hebben dat nu, denk aalscholvers of grote forel.
Die mondhoeken kan ook door de vele spinvissers komen die nog steeds met pluggen met 2! dreggen vissen, kom ze wel eens tegen op het strandje van Oostvoorne.
Dat waren Brabanders die na mijn verhaal toch nog twijfelden om hun kunstaas te 'slopen' of weg te gaan.
Die kieuwdeksels waren inderdaad halve aan 1 kant, die vissen zijn inmiddels toch al 50cm! dus ze eten en groeien blijkbaar hard.
Geknipte vinnen kwam ik ook al tegen.

Ik vind het het fijnste als de vis een meter naast je eraf valt, scheelt een hoop geklooi met die gladde krengen....want hoe pak je ze nu eigenlijk beet?? Ik zie vingers in kieuwen enzo, zomaar een vraag dus, ik kan in mijn eentje onmogelijk een foto maken, niet dat dat mij wat interesseert maar ik wil dat wel eens weten. Ik zag laatst weer foto's van Sander met vis ver naar voren en hengel in de nek, dat kost toch tijd zo'n pose?

Gaat er morgen nog iemand mee de bak in? 5-6Bft >ZW moet kunnen achter de struiken....weinig vissers én die slimme forel verwacht ons niet ;D

MarcelN

Quote from: RiverHunter on June 15, 2013, 12:35:04
Marcel, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel het is een paar weken geleden het voorval, maar beschouw het maar als niet gepost. Hij is weg :) ik zal me er niet meer mee bemoeien :o
een paar weken geleden ??? bij de LW zeker met Bassie en Adriaan(Sepp), die zijn nu gelukkig ver weg, stuur eens een PM en leg het uit.

Burgerking

#571
Even over die beschadigde vissen , ik ben na de laatste uitzetting erg vaak om 5 uur aan de loswal aangekomen en er vlogen dan zo'n 6 tot 8 aalsgolvers snel richting het oosten nadat inkuilt de auto stapte .
Ik denk echt dat dat de veroorzakers zijn en ik denk zelf ook dat er maar weinig mensen zijn die serieus de vis over de keien trekken of door het riet  .
laten we nou allemaal koesteren wat het OVM ons bied en ga me respect met de vis om , wat betreft de foto's maken blijf ik zeggen dat dit moet kunnen , mits de gezondheid van de vis niet onnodig in gevaar wordt gebracht .

Laten we nu gewoon lekker vissen en genieten mensen en geen discussies voeren hier , daar is het leven veels te kort

Ps , is er nu een duidelijke reden waarom er veel mensen als een stoned verliefd schoolmeisje achter dhr sepp fuchs aan paraderen ? Ik hoor steeds mensen " Ohhhh ja sepp heeft er 2 gevangen achterin met een Mudler , kom we gaan meteen naar achter " of " ja sepp staat ze weer te vangen hoor kom we gaan hem opzoeken achterin " .
Ik lach mij zelf echt een breuk als die mensen er zo bijlopen , dat die man blijkbaar kan vissen en een naam heeft in de vliegvisserij houd toch niet in dat hij als een soort god aanbeden dient te worden ofzo ?
Ik was toen ik 14 was lid van een vliegvisclub in Rotterdam en daar was hij ook actief maar ik kan de beste man niet meer voor me halen , ik zal hem vast eens glad voorbij gelopen zijn aan de loswal samen met zijn " groupies " en hem niet hebben herkent , niks slechts verder beste heer fuchs ik ken u immers niet maar waar gaat het in Gods naam allemaal over ??? Ik zag laatst ook iemand aan komen rijden in een splinternieuwe Audi en deze beste man stapte uit de auto in zijn 3delig kostuum en stapte met pantalon en overhemd in een waadpak , ik groette hem netjes omdat hij immers dichtbij me stond en mijn kant op keek en ik kreeg geen reactie of groet terug , als dit dan het niveau is van de rijke vliegvisser laat mij dan maar gewoon een boerenlul zijn die lekker komt vissen en die wel het fatsoen heeft om iedereen netjes gedag te zeggen als ik iemand tegenkom aan het OVM , mijn vrouw en ik hebben er in ieder geval smakelijk om gelachen samen .

Iedereen de groeten en misschien tot ziens aan het OVM ik ben die grote kerel in dat kleine groene renaultje die altijd gedag zal zeggen hahahahaha

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Franky Boy

#573
 ;D (Om het verhaal van Bk)
Wat betreft de beschadigingen (Krassen en ontschubbing), dan denk ik eerder aan grote meeuwen die ik de laatste keer ook met uitzettertjes heb zien wegvliegen of heb gezien dat ze forellen terug lieten vallen. Aalscholvers zetten meteen die kromme punt van hun snavel diep in de zijkant van hun prooi waardoor een diepe vleeswond ontstaat waardoor soms zelfs de graat zichtbaar wordt.
Maar ik heb die eerder genoemde verwondingen ook bij grotere forellen gezien en het lijkt me sterk dat die door meeuwen worden gepakt.

Nootjez

Die krassen en ontschubbing kan best ook door de aalscholvers komen hoor, bij ons op Kluizen zitten we met hetzelfde probleem (al is het dit jaar veel beter).
Je moet er ook rekening mee houden dat die diepe wonden naar verloop van tijd ook grotendeels genezen.