OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RiverHunter

Marcel, dat beloofde filmpje is erg mooi en inderdaad hele mooie vissen, was er later na jouw ook twee missers. Ik had er 7 :) op het weid en 9 lossers >:( 8) thuis een verbrand hoofd en armen ja :o

Gr, Ron.

MarcelN

#526
Hoi Ron, ja wat kan je daar verbranden he 8)
Ik was er net nog even met Koen na het eten, ik had er 4 op de nimf en Koen ook een paar met booby's.
Die grote waren niet te vinden natuurlijk, je ziet niets nu!
Wat nog wel grappig was, is dat na de eerste die ik ving en terugzette, er tegelijkertijd 1 iets grotere wel 4-5keer tegen mijn laarzen zat te stoten en door mijn benen zwom, die was boos denk ik :o
Oja, de 0031 boys waren er ook, die gingen stug door na 11'ven :-X je moet toch wat om die site te vullen ::)

Koen

Haha. Maar ze vingen wel. Misschien moeten wij ook de zelfde petjes dragen.  Wellicht dat het helpt   ;D

Ik mocht er ook nog een paar droog vangen op mijn mini bibios. Twas iig ff lekker een avondje er tussenuit

Koen

Mocht dan eindelijk een groot vrouwtje vangen, 59cm op een zinklijn met een klein streamertje in knie diep water  ;D



(voor de azijnzeikers, nee ik ben er niet "honderden meters" mee gelopen, gewoon langs de kant gevangen :) )

Die vrouwtjes zijn sterk zeg, niet normaal. Die grote mannetjes zijn eigenlijk maar suf  ;D

Marcel, nog bedankt voor de super dag trouwens, ik ben weer wat ervaringen rijker  :)

Gerrit72



Mooie vis Koen  ::klappen::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Burgerking

Dus de cameraman had vanmiddag toch nog mazzel  ;D. Ik stond vanmiddag bij het bord te vissen toen je langs kwam lopen .
Mooie vis ,ik hoorde dat ze in grote getalen in het ondiep rondzwommen maar moeilijk te vangen waren .
Ik vond het gezien het mooie weer wel vreemd dat er verder aan de loswal geen beweging was aan het oppervlakte water , de vis zat erg diep vandaag.

Wel weer een mooie visdag gehad .

Mvg eric

Franky Boy

Mooie vis Koen!
Goede conditie en perfecte vinnen; er zijn maar weinig wateren waar je grote regenbogen zo kunt vangen.
::goodjob::

MarcelN

Lekker bekkie die vis Koen ::goodjob:: je streamertje zal wel in je spoor gehangen hebben, als je daar liep werd je achtervolgt door die krengen!
Omdat er geen enkele echte vlieg was te bekennen, trapten ze er niet in, ze blijven niet achterlijk daar, heftige kolken onder je vlieg om je tot aanslaan te verleiden ::wtf::
Dát hebben we dus geleerd, de bak vol vis en ze eten niks....vul maar in.

En Eric, kom eens van die paal joh, stampen door die bak, heb je ook nog eens 2 vliegen in 1 klap ::)

Koen

Het bekkie van die vis was vervormd. Net  alsof ze toen ze klein was met der snuitje tussen de deur gezeten heeft. Heb der ff naar gekeken masr het was al een hele tijd zo geen wonden enzo. En aan haar gewicht te zien had ze der weinig last van.  Deze had ik trouwens nniet slepend gevangen hoor. We zagen wat vis en stonden  er op te gooien. Misschien dat het niet die vis was maar dat mag de pret niet drukken hehe ;D

Heintje Davids

Leuke vis met een hazenlip, Koen. Mijn ervaring is dat de vissen tussen de 50 en 65 het meest spectaculair zijn om te vangen. Veel runs en veel springen. Mooi om te drillen. Al de postings over Oostvoorne hebben mijn zin ook weer opgewekt dus ik ga het morgen ook maar weer eens proberen.
Ik snap alleen niet waarom je mensen die het afkeuren om honderden meters met een vis te zeulen voor een foto 'azijnzeikers' noemt maar daar zal je wel een reden voor hebben. Persoonlijk hoop ik dat er dan maar een hoop azijnzeikers zijn; dat zal het omgaan met de vis ten goede komen  :)

Franky Boy

#535
Dat korte snuitje is bij regenbogen al heel gewoon.
Het lijkt mij niet eens een zogenaamde 'mopskop' (zoals die bij veel vissoorten voorkomt), maar meer het gevolg van een vissoort die meer dan 100 jaar in kwekerijen is gehouden.
Ze lijken er overigens geen enkele last van te hebben.
Bij sommige regenbogen in het OVM zie je wel vervormingen aan de bek die wel degelijk met vangen en verkeerd onthaken te maken hebben: Soms ontbreekt de beenplaat van de bovenkaak geheel of gedeeltelijk of is bij de mondhoek naar binnen gebogen. De vissen krijgen dan zo'n 'mummelmondje'.
Hopelijk zien we dat minder nu het weerhaakloos vissen verplicht is geworden.
Daar houden we ons toch allemaal aan?  ::) :-\  :-[

sjoerd

Quote from: Heintje Davids on June 03, 2013, 09:44:02
Leuke vis met een hazenlip, Koen. Mijn ervaring is dat de vissen tussen de 50 en 65 het meest spectaculair zijn om te vangen. Veel runs en veel springen. Mooi om te drillen. Al de postings over Oostvoorne hebben mijn zin ook weer opgewekt dus ik ga het morgen ook maar weer eens proberen.
Ik snap alleen niet waarom je mensen die het afkeuren om honderden meters met een vis te zeulen voor een foto 'azijnzeikers' noemt maar daar zal je wel een reden voor hebben. Persoonlijk hoop ik dat er dan maar een hoop azijnzeikers zijn; dat zal het omgaan met de vis ten goede komen  :)

Volkomen mee eens!!!!! Ik voel mij dan ook niet een azijnpisser maar Koen, een beetje (opbouwende ) kritiek moet je wel kunnen verdragen hoor. Ik bedoel als jezelf een filmpje op het forum zet waarin we kunnen zien wat er met een vis gebeurde (over honderden meters en ook nog eens boven water naar de kant dragen aleen maar voor een foto,terwijl de vis ook al op film staat tja vind je het dan vreemd dat anderen daar op reageren????. Hoe moeilijk is het om een cameraatje in je vest mee te nemen, dat voorkomt dit.
Zo niet dan zegt het meer van jezelf dan van anderen.

gr Sjoerd

HappyFisherman

Mooi vissie Koen, ik vind het steeds spijtiger worden dat die plas zo'n pleuriseind rijden is!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: sjoerd on June 03, 2013, 12:10:23
Volkomen mee eens!!!!! Ik voel mij dan ook niet een azijnpisser maar Koen, een beetje (opbouwende ) kritiek moet je wel kunnen verdragen hoor. Ik bedoel als jezelf een filmpje op het forum zet waarin we kunnen zien wat er met een vis gebeurde (over honderden meters en ook nog eens boven water naar de kant dragen aleen maar voor een foto,terwijl de vis ook al op film staat tja vind je het dan vreemd dat anderen daar op reageren????. Hoe moeilijk is het om een cameraatje in je vest mee te nemen, dat voorkomt dit.
Zo niet dan zegt het meer van jezelf dan van anderen.

gr Sjoerd

Waar ik problemen mee heb is dat mensen er vanuit gaat dat dat het geval is terwijl het niet zo was. Ik ben er niet op in gegaan omdat ik niet die discussie weer aanwilde maar kennelijk weten een aantal mensen alles beter ook al waren ze er niet bij.

JB

Koen, goed gereageerd mbt de azijnzeikers. Als ik het goede filmpje nog voor hebt loop je met de vis in een rechte lijn naar de kant. Nu kan ik een verkeerd beeld hebben van het OVM, maar volgens mij kan je, als je honderd meter het OVM in loopt in een richting haaks op de kant, staand drinken.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Ik probeer een vis daar zo min mogelijk uit het water te houden, in het net of uit de hand onthaken en wegwezen, en áls ik dan een keer een foto maak(ik ben in mijn eentje altijd) en pak hem bij de staart komt er idd een pisser pissen.... :-X nu moest ik van de daarop volgende pb'tjes er gelukkig uit opmaken dat de beste man wel een erge zeikerd is, dus ik kon er wel om lachen.
Maar opmeten doe ik nooit of zelden, ik moet dan bij een natte vlakke kant zijn en dat ben ik weinig.
Dus Koen, hou die beesten in het water, 2 tellen eruit en  klik..foto is zat. Mij interesseert het geen ruk of die 58 of 62cm is, ±60cm.
Filmpjes zijn veel leuker, en we hadden er wat kunnen schieten tóch met die gekke beesten..actionshots met die nep aanbeten.
Komende (warme) maanden is het beter om te gaan zeebaarzen en finten ofzo, die beestjes zakken op het ovm dan zo naar de bodem als je ze niet reanimeert en ik heb er een berg zien liggen vorig jaar al in ontbinding in de bak :'( Ik ben er al eens eentje achterna gerend het wier in om te pakken, die ging stil liggen, tja... dan maar een nat pak en naar huis.
Wat weerhaken betreft, ik vond er gister weer een paar op de loswal op de kant en idd mét weerhaak >:( het onthaakt zó makkelijk zonder, probeer het eens bij jezelf!
Nieuwe vliegen vergeet ik zelf ook wel eens plat te knijpen in de haast, en dan kom je er snel achter wat een gekloot het is.

Burgerking

Beste Sjoerd ik ga me totaal niet mengen in de verdere discussies enzo maar voor sommige mensen is het bezitten van een mooie foto van zo'n mooie vis net zo'n genot als het vangen ervan .
Uiteraard is het niet de bedoeling dat de vis hier schade van ondervind maar dat valt volgens mij erg mee met de huidige watertemperatuur en omstandigheden, de hier besproken vis is denk ik geen schade aangedaan en is in goede gezondheid in zijn element terug gezet .
Ik heb absoluut geen probleem met het promoten van tips om de vis correct te behandelen maar dan doen of een foto maken maar onbelangrijk is vind ik wel erg ver gaan .
Het is gewoon erg jammer dat er altijd mensen zijn die doorslaan in het zogenaamd verdedigen van hun " bijna tot godsdienst verheven ideologie " en dan op een forum als dit van achter een toetsenbord lekker reacties gaan plaatsen om conflikten uit te lokken.
Beste Sjoerd , wil je onrecht tegen dieren ( vissen ) mishandeling tegen gaan op het OVM dan moet je de heer wilkin den boer eens een mailtje sturen , dat is de beroepsvisser die op het meer vist met zijn fuiken .
Deze man laat zijn fuiken te lang liggen en er sterven honderden botten en ook forellen een gruwelijke hongersdood , ga daar mee aan de slag en laat ons aub een foto maken van een gevangen vis .....................

Gerrit72



En dan heb je je er toch nog mee bemoeid  ;D

En gelijk heb je hoor. Ook ben ik het er mee eens dat je niet genoeg om het welzijn van een vis kan denken.
Aangezien we ze wel aan de haak slaan, ontstaat daar al de eerste tegenstrijdigheid. We hebben het beste met onze beschubte vriendjes voor, maar die haak kan dan weer wel. Een foto natuurlijk ook, maar weer niet ten koste van alles. Als we het daar eens echt over zouden willen hebben, dan lijkt het me beter er een specifiek topic over te openen.

En bij voorkeur zonder het op de man te spelen. Ik zie wel vaker foto's voorbij komen (bv vis in het zand, of karper die er al wat droog uitziet met gras op het lijf geplakt) waarbij de vanger niet direct wordt aangesproken. Ik ken Koen niet heel erg goed, maar wel goed genoeg om te durven zeggen dat hij het beste voor heeft met de vis en ervaring genoeg heeft om goed met een vis om te gaan. Het lijkt me dan ook niet nodig om hem zo in het 'zonnetje' te zetten, dat is voor niemand leuk.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

drefter

Mensen kap er nu eens mee elkaar af te zeiken ga vissen ik was er gisteren ook bij super dag gehad veel vis gespot maar weer eens geblankt is ook een sport ( blanken ) maar wel lekker met mijn luie reet van de bank en een mooie dag beleeft op ovm en rara hoe komt het toch dat ik weinig post daar ik toch ook weer 2 weken in duitsland ben geweest?  ?

Gr Martin

Burgerking

Beste Gerrit , ik wil echt niets op de man af spelen hoor  :D en ik wil zeker geen kwaad bloed efzetten tussen niemand , alleen was de reactie van deze persoon van zo'n aard dat ik werd geprikkeld om te reageren .
Er wordt een mooie foto gepost van een vangst , meerdere mensen reageren positief en 1 persoon ziet zijn kans schoon om te gaan " zeiken " , dit vind ik gewoon niet kloppen .
Zoals Martin aangeeft , laat het gezeik nou eens ophouden en laten we elkaar nu gewoon eens een stukje geluk gunnen zonder meteen met een domper terug te reageren en de boel een negatieve draai te geven .
Ik ben nieuw hier op het forum en ik wil met niemand woorden krijgen over wat dan ook , ik wil dat dit forum een toevoeging van mijn hobby is en geen medium om na een ontspannen dagje vissen mijn bloeddruk omhoog te laten schieten door dit soort onzinnige toestanden.
Als dit wel gebeurd vraag ik meteen of mijn account verwijderd kan worden .

Mvg eric

Gerrit72


Eric, ben ik helemaal met je eens. Alles nog eens doorlezend is het allemaal weer veel te groot geworden.
(en ik doe er zelf aan mee, sorry :-[). Het begint met een uitdagend woord, de 1e reactie daarop is netjes en terecht, maar daar had het wat mij betreft mogen ophouden (zeker gezien de eerdere discussie over dit onderwerp). Vanuit het verleden heb ik een beetje een allergie tegen het inpikken op aangeschoten wild (maar zo extreem was het nu ook weer niet, gelukkig ligt die tijd achter ons ;D

Ik lees liever die magische verhalen van jullie over het OVM, daar was dit topic ook voor bedoeld...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Burgerking

Haha en wij proberen in beeld en text deze leuke belevingen te delen  ;) , en daar hoort dat gekibbel niet echt bij vind ik .

Ik ga morgen weer naar het OVM dus ik hoop ook een mooie foto te kunnen posten later .

Mvg

Franky Boy

Sorry, maar ik ken Sjoerd absoluut niet als een 'zeikerd', wel als iemand die het belangrijk vindt dat gevangen vis zo goed mogelijk moet worden behandeld.
Natuurlijk doen we allemaal wel eens dingen met vissen die we beter niet hadden kunnen doen. Ik ben bij het maken van een foto of tijdens een drill ook wel eens in de fout gegaan. Daar had een toeschouwer dan terecht kritiek op mogen uitoefenen. Ik zal daar niet op reageren alsof ik in mijn eer ben aangetast.
Ik proef bij de meeste mensen op dit forum een echte betrokkenheid bij hun hobby, maar stel je dan ook open voor kritiek. En als die kritiek onterecht is, kom dan met argumenten of een uitleg waarom je hebt gedaan wat je hebt gedaan of waarom je vindt dat die ander het verkeerd heeft gezien.
En ja, vissen is veel leuker dan dit soort discussies. ;D
Daarom houd ik er nu over op.

Heintje Davids

't was niet mijn bedoeling om een discussie te openen. Ik heb de voorgeschiedenis niet meegekregen en verbaasde mij slechts over Koen zijn opmerking waarvan je achteraf kunt stellen dat die misschien ook niet zo handig was om te plaatsen want daarmee riep hij uiteindelijk weer vragen op. Verder kan ik me alleen maar bij de opmerkingen van Franklin aansluiten.
Enne... JB, je hebt inderdaad een verkeerd beeld van het OVM, er zijn plekken zat waar je zo'n 100 meter kunt waden vanaf de kant voordat het aquajoggen gaat beginnen  :)

Gisteren overigens een ontzettend taaie dag op Oostvoorne. Het zou mooi weer worden volgens het KNMI dus dat beloofde wat. Uiteindelijk bleek de temperatuur vies tegen te vallen en de voorspelde matige wind ook. Amper 14 graden en een harde noord-oostenwind. Heb het uiteindelijk nog behoorlijk koud gehad Heb nog maar zelden zo ontzetten veel grote vis zien zwemmen op de ondiepe zandplaten en heb er misschien wel zo'n 50 aangeworpen, maar niets hielp. Droog, nymphen, streamertjes, garnaaltjes, bloedworm imitaties, zagers; you name it, maar ze waren vrijwel niet te verleiden. Uiteindelijk hebben we slechts een paar uitzetterjes gevangen en 1 mooie dikke regenboog van een cm of 60 met een enorme staart. Ik was alweer bijna vergeten hoe taai de visserij daar soms kan zijn. Schrale troost, de mannen om ons heen, waaronder een aantal bekende coryfeeën, vingen ook niets dus het lag blijkbaar niet aan ons  :) 


Troutbuster

Mooie vis HD!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"