Agility fly 10 ft aftma 4 geschikt of andere

Started by tukkervantwente, February 07, 2016, 16:07:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

@Gaapstengel, zonder in herhaling te willen vallen maar hoe kan hij weten of het iets voor hem is zonder dat ding vast te houden en te testen?
Internet is geen middel om iets te kopen dat je niet kent en niet zonder voldoende kennis van het aangebodene en wat je zelf zoekt objectief kunt meten.

maurice

Quote from: Gaapstengel on February 10, 2016, 11:41:50
Wellicht is dit iets voor je? http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am---3--czech-nymph--4-in-1---new-version

Een 3 in 1, ik weet alleen niet hoe het zit met meerdere delen en werpen....

Qua lengte kun je in iedergeval een aantal kanten op
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkervantwente

Quote from: maurice on February 10, 2016, 08:00:10
Hallo tukkervantwente.
Aangezien de Twentse beken mij zeer interesseren en ik er dit zomerseizoen een paar keer heen wil heb ik een paar vraagjes.

1) zijn er bijzondere vissen te vangen? Zitten er op sommige beken ook forel?
2) heb ik genoeg aan de normale vispas?
3) klopt het dat de controle op een laag pitje staat?
4) welke beken kan ik volgens u of jou het beste vissen?

De bedoeling is om met een #2 of 3 langs de beken te trekken.

Zou antwoorden op prijs stellen,
Alvast bedankt.

Echt forel heb ik nog niemand horen vangen op een paar verenigingsplassen na dan omdat die zijn uitgezet doordat de vereniging bijv. zoveel jaar bestaat. Maar in beken nee dat heb ik niet gehoord. Meerval daarin tegen wel maar niet in overvloed.

Grote vispas is voldoende, mag je er niet vissen of is het van een vereniging (vereniging betekent extra vergunning) dan staat dat altijd aangegeven. Daar vindt ik ze hier wel duidelijk in. Controle is er veel, veel BOA op motors (electo/motorisch) tenminste ik ben vaak gecontroleerd tijdens het karpervissen/snoeken maar als je je aan de regels houd zijn het vaak redelijke lui.

Een mooie beek is de Loolee in de buurt van Almelo max 2/3 meter diep. Veel witvis en knoeperts van snoek/karpers. Dit lijkt mij een goede plek voor de vlieghengel (uiteraard nog niet geprobeert). Deze beek heeft veel vertakkingen en dat maakt het denk ik voor de vlieg wel leuk want het ene stuk is dieper dan de ander. Sommige plekken wel veel waterplanten. Dan de bornse beek veel witvis mooi dikke voorns. Stuwtjes erin, aftakkingen, vistrapje kortom goede vangsten gehad met vaste stok/ winkle picker. (wordt idd nog uitgetest met de vlieg)

P.s wat vlieghengel betreft heb ik inderdaad wat hengels in handen gehad en gevraagd bij winkelier maar dacht laat ik het eens in de groep gooien kwa ervaring. Ben tevreden met de reacties binnenkort eens shoppen

Gaapstengel

Quote from: wh82 on February 10, 2016, 11:58:56
@Gaapstengel, zonder in herhaling te willen vallen maar hoe kan hij weten of het iets voor hem is zonder dat ding vast te houden en te testen?
Internet is geen middel om iets te kopen dat je niet kent en niet zonder voldoende kennis van het aangebodene en wat je zelf zoekt objectief kunt meten.

1000% met je eens. Maar je kunt natuurlijk de hengel altijd weer terugsturen. Of gewoon eventjes heenrijden. Wat ik zelf ook prefereer. Het levert een bakkie koffie op, en ook nog gezelligheid. Het nadeel is alleen dat je eigenlijk altijd met meer weg komt dan waar je voor kwam :( 8)

tukkervantwente

Quote from: Jan Vlieg on February 10, 2016, 13:24:54
Begrijp er niks meer van. :-\
Je oorspronkelijke vraag was naar ervaringen met genoemde hengel.
Nu heb ik veel reacties, aanmoedigingen, ongevraagde adviezen e.d. gelezen, maar slechts 1 ervaring en die was zeer negatief.
Ben je daar tevreden mee en je gaat dus iets anders zoeken?

....... wat is jullie ervaring met deze hengel en of de aftma 4 in het algemeen op de vis zoals ik die hieronder wil gaan vangen....
Je hebt gelijk over de agility specifiek is niet heel veel gezegd helaas maar wel andere alternatieven/ adviezen in zowel dit forum als prive mail.


Peter68

Hoi troutbuster zijn die Shakespeare aggility hengels echt zo slecht.
Ik wilde er twee aanschaffen als Back-up omdat ik er veel goede berichten over hoorde.
Maar na jouw bericht ga ik twijfelen.
Heb je er zelf echt ervaring mee.
Ik zat zelf te denken om er twee te kopen een 6 en een 8 voor het streamerwerk op zeebaars en Roofblei b.v.
Ik hoor graag je bevindingen.

Gr Peter

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Er zat een duidelijke ondertoon in de reply van Jan, en terecht....
Die Shakespeare is echt geen slechte hengel.


Gerrit

tukkervantwente

Quote from: Peter68 on February 10, 2016, 19:30:09
Hoi troutbuster zijn die Shakespeare aggility hengels echt zo slecht.
Ik wilde er twee aanschaffen als Back-up omdat ik er veel goede berichten over hoorde.
Maar na jouw bericht ga ik twijfelen.
Heb je er zelf echt ervaring mee.
Ik zat zelf te denken om er twee te kopen een 6 en een 8 voor het streamerwerk op zeebaars en Roofblei b.v.
Ik hoor graag je bevindingen.

Gr Peter

Deze negatieve reactie op de Aggility rod samen met een reactie over het niet meer reageren op mijn posts is een tegenreactie omdat men graag meer informatie over mij wil dan dat al gegeven is. Zo wordt er blijkbaar mee omgegaan als men niet aan de verwachting voldoet. 

Desondanks de negatieve reactie heb ik de Aggility aangeschaft #4 en het heeft het uit de verpakking halen overleeft ::wtf:: ...ja echt! Fijne hengel voelt goed aan en het materiaal lijkt prima ook het kurk. Tijdens het werpen werpt de lijn goed uit en als ik de top flink buig heb ik niet het idee dat ik daarmee in de problemen ga komen. Mooie soepele hengel, en ja er zijn natuurlijk lichtere hengels maar voor deze prijs/kwaliteit denk ik een goede keus. Nu alleen de vangsten nog en dat zullen we zien of dat ook met een langer type bevalt.     

Floor

Als je hier nog vaker terug wil komen zou je er helaas aan moeten wennen dat het door jou bekritiseerde gedrag hier op het forum regelmatig de kop op steekt. Laten we het er op houden dat de fatsoensnormen nogal van elkaar verschillen.
Verder kan je via dit forum heel erg veel informatie verkrijgen. Er zijn veel ervaringen gedeeld en er zullen er gelukkig nog vele volgen.
Gelukkig zijn jouw ervaringen net zo veel waard als die van alle andere hier.
Ik denk dat je met de aangekochte hengel veel plezier kan hebben en wens je dit dan ook.
Veel mensen hier zouden het fijn vinden om te zijnertijd jouw ervaring en vangsten met deze hengel op het forum te kunnen lezen.
Zo!, en nu vissen...
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Plantje

Thanks Floor! Nu kunnen we met zijn allen weer on topic blijven. Ik lees graag de ervaringen met de hengel en we zie vooral graag een plaatje van de vissen die je ermee hebt gevangen!

Troutbuster

Quote from: Peter68 on February 10, 2016, 19:30:09
Hoi troutbuster zijn die Shakespeare aggility hengels echt zo slecht.
Ik wilde er twee aanschaffen als Back-up omdat ik er veel goede berichten over hoorde.
Maar na jouw bericht ga ik twijfelen.
Heb je er zelf echt ervaring mee.
Ik zat zelf te denken om er twee te kopen een 6 en een 8 voor het streamerwerk op zeebaars en Roofblei b.v.
Ik hoor graag je bevindingen.

Gr Peter

Peter,

2014, Rena noorwegen

Ton Meijer (Team) was ook lyrisch over deze hengel, hij had een splinternieuwe 9ft #5

Op zich zag het stokje er prima afgewerkt uit maar na een paar worpen was het door spontane hengelbreuk al over met de pret!

Ton heeft ons tripje overigens verder gevist met mijn Greys missionairy 8,6ft #5 en was daar zo tevreden over dat ie 'm van me heeft overgenomen!!

De prijs van de Agility's zijn aantrekkelijk, maar een slechte ervaring blijft je altijd bij en ik waag me niet aan een positieve recensie.

(Overigens heeft het hengeltje ook bij Ton de "uit het foudraal actie overleefd, echter ging er gebroken terug in!  ;D ;D ;D)

Maar hee....

Als wie dan ook deze hengels wil aanschaffen, wees vrij om te doen en laten...

Gr

Jan
"Petri Heil"


JurjenF

#37
Ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat Shakespeare hengels al breken als je ze uit de hoes haalt. ik heb er 2, welliswaar de goedkopere en iets zwaardere Sigma serie, maar ben er meer dan dik tevreden over. Als ik het gebruik lees van de ts dan kun je ook honderden of meer euries erop kapot slaan maar van het geld dat je overhoudt van de aankoop van een Shakespeare combi kun je heel veel leuke dingen gaan doen. En als beginnend vliegvisser, net als ik, is een 5-je in 9 ft een goede keus. Jammer dat volgens een hoop mensen alleen dure spullen de juiste zijn......Bij de Tackleshop hebben ze meerdere Shakespeare Sigma, Agility en Agility Rise varianten.
Fishing is cheaper than therapy

maurice

Quote from: tukkervantwente on February 10, 2016, 12:52:00
Echt forel heb ik nog niemand horen vangen op een paar verenigingsplassen na dan omdat die zijn uitgezet doordat de vereniging bijv. zoveel jaar bestaat. Maar in beken nee dat heb ik niet gehoord. Meerval daarin tegen wel maar niet in overvloed.

Grote vispas is voldoende, mag je er niet vissen of is het van een vereniging (vereniging betekent extra vergunning) dan staat dat altijd aangegeven. Daar vindt ik ze hier wel duidelijk in. Controle is er veel, veel BOA op motors (electo/motorisch) tenminste ik ben vaak gecontroleerd tijdens het karpervissen/snoeken maar als je je aan de regels houd zijn het vaak redelijke lui.

Een mooie beek is de Loolee in de buurt van Almelo max 2/3 meter diep. Veel witvis en knoeperts van snoek/karpers. Dit lijkt mij een goede plek voor de vlieghengel (uiteraard nog niet geprobeert). Deze beek heeft veel vertakkingen en dat maakt het denk ik voor de vlieg wel leuk want het ene stuk is dieper dan de ander. Sommige plekken wel veel waterplanten. Dan de bornse beek veel witvis mooi dikke voorns. Stuwtjes erin, aftakkingen, vistrapje kortom goede vangsten gehad met vaste stok/ winkle picker. (wordt idd nog uitgetest met de vlieg)

P.s wat vlieghengel betreft heb ik inderdaad wat hengels in handen gehad en gevraagd bij winkelier maar dacht laat ik het eens in de groep gooien kwa ervaring. Ben tevreden met de reacties binnenkort eens shoppen

Bedankt voor de info.

De loolee is volgens mij wel een moeilijke beek, word toch regelmatig wedstrijden gehouden.
Heb er nu 4 keer gevist en nog nooit een vis op de vlieg gevangen.

Bornsebeek en oude bornsebeek 2 mooie beken waar je het goed kunt treffen.

::bbq:: ::proost:: ::proost::