Welkom iGrf

Started by Vliegvissers.nl Team, October 30, 2014, 09:48:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo iGrf welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


iGrf

Ik ben Greg, woon in antwerpen en heb vroeger regelmatig gevist op zoet water zowel statisch op witvis als actief op roofvis met lichte spinhengeltjes.
Ik ben nooit aan vliegvissen toegekomen maar de sierlijkheid en controle van het vliegvissen hebben me wel altijd gefascineerd.
De laatste jaren heb ik me echter meer met andere zaken bezig gehouden en is de hengelsport zo wat verwaarloosd.

Nu heb ik echter terug meer tijd en heb ondertussen zeiljachtje dat aan de grevelingen ligt en waar ik veel van mijn vrije tijd probeer door te brengen.
Het lijkt me dan ook een goed idee om beide zaken te combineren en mijn tijd daar te gebruiken om daar te leren vliegvissen.

Ik ben echter zowel een zoutwater als vliegvis leek dus de leercurve lijkt me redelijk stijl, maar het is een hobby dus ik neem de tijd wel om bij te leren.
Zeebaars, makreel, harder lijken me allemaal vissoorten die met de 'vlieg' moeten lukken.
Platvis zit er natuurlijk ook maar dat lijkt me geen 'vliegvis', of wel ?

Ik heb ondertussen begrepen dat ik een hengel, reel, lijn, leader en vliegjes nodig heb, zover ben ik al  ::)
Hoe lang, dik, zwaar, stevig, duur moet ik nog uitvissen.
Voor de rest ga ik me (hier) nog wat inlezen, deze winter met een kameraad de basis (werpen etc) leren en oefenen om dan volgend jaar de grevelingen en omstreken onveilig te maken.

Tips, suggesties, informatie etc zijn natuurlijk allemaal welkom.
Ongetwijfeld kom ik later nog wel met meer gerichte vragen op de proppen !

Beertje

Welkom iGrf, veel plezier op dit forum. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Welkom en veel (lees)plezier op het forum!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

 ::welkom:: iGrf

een belg meer op dit Nederlandse forum. Alle vissoorten, die je opnoemt zijn te vangen aan een kunstvlieg. Als je zeebaars wilt belagen dan kan je toch zeker een aftma 7 of 8 gebruiken. Voor harder en makreel kan je een lichtere hengel gebruiken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Sieger

Welkom en veel plezier hier op het forum....  :)


Sieger