Strike indicator ( dobber dus)

Started by Hilco, February 26, 2012, 20:01:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

ik gaf het al aan in het forum dag Baggelhuizentopic (daar werd gepraat over strike indicators) ik zag een ergens filmpje
waarin iemand een waterballonnetje als dobber gebruikte. ik vond het een prachtig idee

ik hem hem weer gevonden klik

A{b}r{a}xa{s}

een echte windvanger...kun je snel veel water mee bevissen...als er een beetje wind staat :)

A{b}r{a}xa{s}

ik ken trouwens iemand die gebruikt(e) denk nog grotere indicators ;p
(toch Raymond ??)

Raymond

In een van de visserijen die ik beoefen is het inderdaad soms noodzakelijk behoorlijk grote drijvertjes te gebruiken. Dat heeft te maken met de techniek die inhoudt dat de drijver door de stroming wordt meegenomen en de zware nimf met extra loodverzwaring op de lijn over de bodem moet meetrekken zonder zelf te zinken... Er wordt dan gevist in een zeer zware stroming op een diepte van 1,5 tot 2 meter. Niet bepaald een voorzichtige manier van vissen dus. Maar ja, de vissen zijn er dan ook weer naar... ;-)
::wtf::

Hilco

450 balonnetjes voor 3 euro  noem dat eens geen goedkope beetverklikker.

op te blazen in iedere gewenste afmeting.

Morgen testen en op de foto ........

(zijn ook prima voor dood aas vissen maar dat doet niemand hier he........ :P)

Henkie

Ik hang alleen maar dode vliegen aan de lijn, dus dat is ook dood aas.

Maar even serieus, dood azen met ballonnen? Hoe doe je dat dan?

Hilco

de ballon is de dobber dan .............

Erwin

#7
Wel een oud topic maar ik vind dat het hier wel past. Ik gebruik nu rietjes als indicator. Past net door het topoog. Zie het filmpje

filmpje

Een stukje van een rietje afknippen en beide zijden afsluiten met smeltlijm. Aan de lijn bevestigen met elastiekjes of afgeknipte ventielslang.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gert

Slim bedacht en mooi uitgevoerd.
Maar er is altijd weer een maar denk ik: verschuift het niet te makkelijk? Meestal is dat namelijk een probleem als rubber (elastiekje) nat wordt.

Groet,
Gert

Erwin

Ik vind dat wel meevallen hoor. Zit aardig strak. Maar ik gebruik een afgeknipt stukje ventielslang. Is breder waardoor je meer wrijving hebt.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...