Wat is de beste sinktiplijn om met boobies in reservoir te vissen met een #5

Started by ben, January 25, 2012, 19:17:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Beste Forumers en ervaren Reservoirvissers, Wat is de beste sinktiplijn om met boobies in reservoir te vissen met een #5 hengel?

A{b}r{a}xa{s}

denk dat je eerst iets moet weten over de diepte, anders kun je misschien beter een volledige zinklijn nemen i.p.v. een zinktip

ben

De hengel is een Snowbee Diamond #5 270 cm 4 delig en het water is 3-4,5 meter diep

Sieger

Een volledige zinklijn voor een 5... Ik vind het bagger gooien, maar goed..... Wat je ook zou kunnen doen is een 10-15 voets zinkende leader aan de lijn gebruiken.... BV die van Airflo voor Steelhead... zijn 10 voet of de Zalm voor 15 voet....


Sieger

ben

De lijn die ik op m'n zesje heb is van RIO en is 20 meter drijvend en zeven meter zinkend####

Troutbuster

Ben,
gezien de waterdiepte denk ik dat je beter af bent met een volledige zinklijn
Di3 is al voldoende (een baksteenlijn gaat te snel te diep)
Vis met een Di3 eens niet met een boobie, maar met een team van verschillende vliegen
Bv
Op de punt een streamer, niet te zwaar, bv een wooly bugger of een Cats Whisker, als middendropper een nymph, bv een PT of een GRHE maar wederom niet te zwaar!!, als 3e en topdropper een blob of een booby.
De zwaarste vlieg op de punt en naar mate de zinklijn benaderd wordt lichtere vliegen.
Probeer zoveel mogelijke waterlagen te bevissen,
door de bovengenoemde set up te gebruiken, gaan de vliegen redelijk horizontaal in een lijn door het water.
Varieer van visdiepte door domweg te tellen 5 tellen, 10 tellen of langer.
Je vist dan zoals gezegt meerdere waterlagen af met een attractief team van vliegen en zo "vogel" je uit waar en in welke laag de forel zich bevind.

Succes

Gr.

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Ik heb net een zinklijntje besteld voor een #5, eens kijken hoe dat gaat :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

de di3 heb ik ook voor de forelputten en voor de ronde bleek (12a13meterdiep)heb ik de di7 en de rio full sink die gaat ook al een baksteen .

ben


HappyFisherman

A&M, ik moet de economie hier in de buurt toch een beetje blijven stimuleren :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

3voor op de put gebruik ik een cortland fullsink #6,werpt heerlijk(ver)
Heb ook een teeny sinktip,dat gooit en sinkt ook wel leuk,een paar gebruikt op de eemhof,ben dr wel tevreden over.

Airflo heeft ook een fijne sinktiplijn depthfinder,45 euro geloof ik.

Hilco

zo'n 15 voet zalmleader zinkt razend snel en die gooi ik zelfs een klere eind weg......

Troutbuster

Zink (tip) lijnen zat, dat is wel duidelijk zover!
Ook met zinkende leaders krijg je een soort van zink tip, klopt allemaal!!

Maar jongens|!! vergeet niet de manier van binnenvissen en de positie van de vliegen tijdens het binnenvissen, net een bv. sinktip!!
Niet dat het een verkeerde manier is, dat zal ik niet beamen maar er is meer....

Met een volle zinklijn Di3 of Di5 kun je het water beter "uitkammen" zeker als je met een attractief team van vliegen vist!!

Lees de uiteenzettingen van "good old" Guido Vinck er maar eens op na!!
Die is heel erg helder over het vissen met een zinklijn, vooral op reservoirs en forellen wateren!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


ben

Jan , kan je me zeggen waar ik de uiteenzetttingen van Guido  Vinck kan vinden?

Troutbuster

Ik heb nog ergens een magazine waar hij (Guido) er uitgebreid op in gaat!
Ik weet uit mij hoofd niet welk magazine, maar wel dat  het een zeer verhelderend en leerzaam artikel was!!
Ik kom hier nog op terug, tenzei andere forum ridders weten wat ik bedoel en mij bijstaan met info 8) 8)

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: ben on January 26, 2012, 18:52:34
Jan , kan je me zeggen waar ik de uiteenzetttingen van Guido  Vinck kan vinden?

Hier!!

http://www.ffinfo.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=106:vind-de-juiste-diepte-&catid=46:vliegvissen&Itemid=65

Ik heb 't sneller gevonden dan ik dacht!

Succes

Gr.

Jan
"Petri Heil"


ben