Werpkanonnen

Started by j.klopper, September 18, 2015, 20:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

even voortbordurend op het verhaal hier onder over de Loomis native run en de distance vh zelfde merk.
Die laatste geldt dus als een werpkanon,maar welke hengels heb je nog meer op dit gebied,[werpkanon dus]
Genoemd wordt de BVK maar die heb ik zelf al en vind hem net een tikkie te licht om de airflo 7/8 te gooien.
Bovendien is ie nu even 6 delig[had hem even neergelegd waarna een grote golf zijn werk deed].
Zodoende ben ik even verder aan het kijken.


j.klopper

Die NRX is dat dan een 9 ft nativerun of zo?

MarcelN

http://www.gloomis.com/content/g-loomis/us/en/home/fly-fish/rods/saltwater/NRX_SALTWATER.html#
Dit is een heel andere stok dan die worden aangeboden.
Zoals ik al zei werden die G.Loomis hengels hier gedumped, omdat het merk het hier niet zo goed doet.
Shimano heeft ze dus aan diverse aangeboden tegen bodemprijzen, ik gok tegen de €100,- p/s, 
Wout van Leeuwen verkocht ze voor €200,- en Jerry dus voor €275,- :'( die Distance gingen ook voor die prijs en waren al snel weg.

In die test lees je ook dat Loop niet best is, ze kregen blijkbaar te weinig 'geschoven' ;)
Ik wil de Loop ook nog testen, maar Jo was wat later vandaag helaas.
Nu heb ik dus nog geen hengel voor de sniper lijn :-[ of ik moet even een normale lijn lenen, de hengel bevalt me wel eigenlijk. Moeilijk moeilijk....
Ik heb het gevoel dat de Distance perfect is voor de di3 sniper lijn, maar of mijn andere lijnen daar weer op passen :-\ wat een nare hobby hebben we toch :(

j.klopper

Ik heb gegooid met een airflo 40+ # 8en dat ging goed .Weet niet of er veel verschil zit tussen de 40+ en de sniper.
Behalve dan dat de laatste een kortere belly heeft.

vliegvisgek

nrx is zeker geen navitrun of distance totaal niet vergelijkbaar

jo flyfishing

Komt goed Marcel, maar nu even een overdosis maasvlakte gehad.

Quote from: MarcelN on September 18, 2015, 21:18:28
Ik wil de Loop ook nog testen, maar Jo was wat later vandaag helaas.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

j.klopper

nog wat gevangen zelf en hoe is er over de hele linie gevangen?

MarcelN

#8
Wat ik hoorde was het vrij tam met de vangsten, als Pieter-Bas met 1 grote zeebaars al de 3e plaats had dan weet je het wel....
Er waren gasten die in de nacht doorgingen(riskant) en een schooltje vonden met 7 visjes dus leuk scoorden.
Jo was in ieder geval van de 0 af ::)
Ik krijg net van Jo door dat de man waar ik de laatste tijd veel mee vis mogelijk gewonnen heeft, grappig, ik had er voorlaatst 2 met hem en hij niets.
De laatste keer was het weer andersom.
Vissen en zeker op de zeebaars is puur geluk hebben!

jo flyfishing

#9
Ik veronderstel dat Edwin de nodige en terechte (! )  fanfare zal zal opzetten om de uitslag en statistieken wereldkundig maken.

Er zijn in ieders geval blanks en uitzonderlijke vangsten gerealizeerd.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

#10
Nou ik ben heel benieuwd, zou het wel heel leuk vinden als hij gewonnen heeft,
zo zie je maar dat we in principe allemaal kunnen winnen, daar hoef je dus geen meester Caster voor te zijn. Ooooh 2e dus, toch ook leuk.
Zal wel weer lang duren voor Edwin het verslag klaar heeft.