Baggelhuizen

Started by HappyFisherman, March 10, 2015, 19:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ik wacht nog ff een maandje...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben


Arie de Vries

Binnenkort toch maar weer es heen. Met de kou van dit moment zou je toch activiteit verwachten
Groet, Arie

vliegvisgek

moeten nu toch wel weer te vangen zijn daar ga eerdaags ook weer dagje vissen  ::agree::

Inderk

Morgen weer eens een poging doen op Baggelhuizen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


vliegvisgek

zal vast taai wezen net als meeste catch and release succes henk ;D ;D

Arie de Vries

Geen supervangsten vandaag. Met een mooie forel was ik al dik tevreden. Leven genoeg in het water, maar kon niet ontdekken waar ze vandaag zin in hadden
Groet, Arie

ben

Vorige week Zaterdag weer ff in Baggel geweest, 3 mooie 50 cm+++ gevangen op streamertje wit grijs, goeie ballen en betaalbaar biertje , dus weer een topdag!!!!

HappyFisherman

Morgenochtend met Rossie die kant op. Gaan er dan nog meer bekenden?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Menno_siemensma

Ik wil wellicht donderdag eens naar baggelhuizen toe, zal niet denderend weer zijn dus als men wat tips heeft voor een niet bb visser (wel waadpak) hoor ik dat graag. Ik denk zelf wat bibio's, buzzers en streamertjes mee, sinkline en drijvende lijn en wat random nimfjes etc.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Even contact met Inderk opnemen....

Arie de Vries

#61
@Menno
Baggelhuizen ook voor wadend vissen vanaf de kant, prima te doen.
Al blijft het zoeken naar het juiste aas en de beste manier van vissen.
Wat je zelf al aangeeft is prima om het mee te proberen, vergeet ook de bloedworm niet
Buzzers, soms in of net onder de oppervlakte, dan weer diep,
Maar neem ook droge vliegen mee!
Bellyboaters hebben momenteel zeker voordeel, maar ik heb geen bellyboat en vang wadend ook altijd wel een paar forellen.
Zoeken naar de vis is soms lastig, je ziet ze lang niet altijd, maar blijf niet te lang op 1 plek staan tenzij je ze daar goed kan vangen natuurlijk
Op de foto bloedworm imitaties die het prima doen, eventueel met een knijploodje op de lijn te verzwaren om ze dieper te vissen
Groet, Arie

Menno_siemensma

#62
Dank voor de tips,  ik zal er nog wat bij binden, droge vliegen neem ik ook zeker mee als ik ga. ::duim::

Niemand anders die daar de laatste tijd heeft gevist?  ???
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Rossie69

kleine sedge,s Menno 18 tm 22 bruin zwart

Menno_siemensma

Oef klein maar fijn dus, moet er nog maar een paar binden dus. Bedankt :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

HappyFisherman

En een extreem (wat is nog extreem tegenwoordig...) lange leader van een meter of 7 kan denk ik meer het verschil maken dan je vlieg. Gewoon proberen wat die dag wil :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Ik ben wel benieuwd of je met zo'n lange leader de boel nog weg krijgt.... :) :)

Gerrit

Rossie69

Gerrit dat gaat steeds beter,tijdens het vissen.
nadeel daar is de hoge waterstand.
verder gaat dat prima.

Gerrit59

Ik heb met zo'n lange leader geen ervaring Henk.
Ik kan me voorstellen dat je bij gebruik van zo'n lange leader je lijn eerder opneemt voor de volgende worp.
Gaat zo'n lange leader niet dwarrelen waardoor een precieze presentatie van je vlieg lastig wordt?

Gerrit

HappyFisherman

Met een paar rolworpjes krijg je er wel weer wat lijn uit en je moet met wat wijdere loops werpen (en oefenen). Presentatie hoef je je minder druk om te maken, omdat die vis toch wel getriggert wordt om te bijten. Ook daarbij geldt trouwens wel oefening baart kunst...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Menno_siemensma

#70
Quote from: HappyFisherman on May 18, 2016, 14:00:05
Met een paar rolworpjes krijg je er wel weer wat lijn uit en je moet met wat wijdere loops werpen (en oefenen). Presentatie hoef je je minder druk om te maken, omdat die vis toch wel getriggert wordt om te bijten. Ook daarbij geldt trouwens wel oefening baart kunst...
Ik neem aan dat je lange leader om nimfjes en buzzers diep te vissen met drijvende lijn gebruikt? Ik kan op zich best redelijk gooien maar kan je dan niet beter gewoon sinklijntje gebruiken en langzaam binnenvissen?
Vandaag nog even een paar vliegen gebonden.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Of een lijn met sinktip..

Gerrit

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Menno_siemensma

#73
Quote from: HappyFisherman on May 18, 2016, 17:07:30
Nee, droog.
Droog was vandaag zeker de way to fish! Iedereen die tips gegeven had, bedankt daarvoor :)
Het ging lang niet slecht toen ik eenmaal de juiste vlieg te pakken had. 7 regenboogforel heb ik met de bibio kunnen vangen en een ruisvoorntje met de buzzer, maar die heb ik er vrij snel weer afgehaald. De Bibio was de vlieg van de dag, al vloog er van alles en heel veel rond, hele wolken kleine mugjes, bibio's, kleine schietmotjes tot aan grote sedges, waterjuffers en grote libellen die luidruchtig met elkaar vochten zo af en toe. De vis zat dus volop in het oppervlak te azen, al vingen de bellyboot vissers ze ook met zinklijntjes en streamers op het midden van de plas. Geweldig weer gehad, ooievaar gezien die vlak overvloog met nestmateriaal, zelfs wat verbrand in de zon en lekker stukje gefietst van Groningen naar Assen.
(ennuh, de bellyboaters heb ik er flink uitgevangen qua aantallen ;) ;D )

Helaas wat weinig goede foto's in verband met het toch redelijk warme weer en forel niet zo goed samen gaan qua terugzetten. Liever de vis levend in het water en een fotootje minder dan een dode vis op de foto...

De bovenste is de vlieg waar ondertussen 10 forel aan geknabbeld hebben, een aantal helaas niet kunnen landen.

Hele school mooie ruisers zaten er ook, waar af en toe de huisfuut en forel op joegen.


Naast de plaatjes ook een filmpje van een van de drills. Ja ik was wat lang bezig met onthaken, komt omdat de lijn om de bekflap én vlieg zat gewikkeld, dat moest eerst los gehaald worden. Zoveel mogelijk de vis uit het water gehouden uiteraard.

https://youtu.be/1IzCiQENw1I
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

HappyFisherman

Mooi man! Prachtwater daar in Assen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...