Jensen Orion 10FT #4

Started by Patrick(WF), January 11, 2015, 21:38:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Patrick(WF)

Enige tijd geleden alweer zo net voor mijn vakantie, kwam het op als kakken en
vond ik dat het tijd werd voor een nieuwe hengel. Niet zonder reden uiteraard, want
zonder reden word er niks gekocht. Voor mijn vakantie zou ik afreizen naar Luxemburg
en aangezien ik een #4 heb van 6FT voor het fijne peuter werk als ik in het water sta
wou ik er graag nog een hebben die wat langer was voor wat meer controle voor het vissen
vanaf de kant en voor als ik wat meer ruimte had. Enige probleem was dat ik nog maar enkele
dagen had voor mijn vertrek. Dus mijn vaste huisleverancier (Muddler) gebeld met de vraag of hij nog
wat had liggen. En Ja is ook een antwoord dus snel zijn kant op en kijken wat voor moois
er in de handel was. Toen kwam de vraag "wil je deze niet eens proberen".

De Jensen Orion! 10Ft lang en Aftma 3, 4 of 5. Hmmm interessant. Ik heb zelf gekozen voor de
#4 omdat ik daar al een reel en lijn voor had.
Dus de Jensen ging mee naar huis en mee richting Luxemburg .
En wat een fijne hengel is dat. Zo'n hengel maakt het vissen gelijk een stuk aangenamer.
Dit mede al puur vanwege het gewicht van de hengel. Met een eigen gewicht van nog geen
100 gram mag dat toch wel licht genoemd worden. Maar je merkt gewoon dat je een kwalitatief
een top hengel in handen heb. De afwerking is super, het balans is goed icm met de reel en het gooit
als een duvel. Wel moet ik er bij zeggen dat dit de eerste hengel voor mij is met een fast actie, maar
ik denk dat ik mijn ding wel gevonden heb.
Je voel de hengel duidelijk laden bij de achterwaartse worp en voelt duidelijk wanneer je de voorwaardse
worp kan inzetten.
Ik heb gelukkig meerdere knappe forellen mogen drillen met deze hengel en ook bij het drillen heb je niks te
wensen over. Hij buigt fantastisch en zorgt voor een goed contact en gevoel met de vis.









Eerlijk is eerlijk je moet wel geld over hebben voor kwaliteit, maar kwaliteit kost geld, en
deze hengel is z'n geld meer dan waard.

Mocht er medewerking van mijn wederhelft zijn als de mogelijkheid zich voor doet zal er
zeker nog een Jensen hengel bij komen. Of d'r bij of als vervanging van een andere mindere hengel.

Hans bedankt voor de snelle service en advies en tot de volgende koopdrang.
Groet Patrick

vliegvisserdorian


Hilco de Visser

van onze sponsor  ::goodjob::

merijn1982

Mooi dat je er zo plezier van hebt!!:-)
Tight lines!!