A&M 8'6 #2 stiekem een 3??

Started by merijn1982, March 31, 2014, 09:55:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Wie heeft deze hengel of heeft er wel eens mee geworpen?? Ik heb de laatste dagen veel met mijn #2 gevist. En buiten dat ik het een heerlijk stokje  vind die lekker krom gaat:-) heb ik het idee dat er met een #3 lijn beter mee te werpen is. Iemand ervaringen??
Tight lines!!

maurice

 Sorry dat ik het zeg maar dat geven Arjan en Manfred zelf ook aan.
Volgens de fabrikant is het een #2 maar uit eigen ervaring van de jongens gooit hij beter met een #3 lijn.

Hebben ze Youri eerlijk verteld bij de aanschaf van zijn hengel 2 jaar geleden.
Maar dat is misschien het voordeel van het halen en testen van een hengel ten opzichte van het bestellen via het web.

Als ik me niet vergis hebben ze het zelfs aangeven hier op het forum,
Kan zijn in een verwijderd topic.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

geen ervaring met de betreffende hengel,maar ik heb een #3 van voormalig sponsor GPF,en die gooit met een #4 lijntje ook net iets lekkerder.
op zich geen punt,blijft een prima stokkie :)

merijn1982

Maurice: dat wist ik niet. Heb de hengel 2e hands overgenomen van iemand hier op het forum. Heb 'm al een tijdje maar heb ee nu de afgelopen dagen veel mee geworpen en viel het me op. Maar een x een #3 lijntje bestellen dus:-)
Tight lines!!

Kruijff

Wist ik ook niet :) blij te lezen dat ie je goed bevalt!!
Gr Ed

merijn1982

Ja hij bevalt heel goed. Al leuke vissen mee gevangen! Denk met een #3 lijntje dat ie wat lekkerder gooit. Verder prima stokkie!!!
Tight lines!!

Troutbuster

#6
Volgens mij vist mijn vismaatje Christof van den Berge met dezelfde #2 en altijd met een #2 lijn zonder problemen!

Ligt denk ik ook aan de persoonlijke voorkeur en werpstijl!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

en welke lijn erop ligt...

kan veel verschil zitten tussen 2 verschillende #2-lijnen  ;)

Hilco de Visser

als je bij A&M een custom stokje laat maken krijg je het zuiver gemeten ERN waarde .

Dan weetje wat , en dan heb je wat  :P

gijsie20

Quote from: Hilco de Visser on March 31, 2014, 18:51:50
als je bij A&M een custom stokje laat maken krijg je het zuiver gemeten ERN waarde .

Dan weetje wat , en dan heb je wat  :P

Kan dat dan bij ze?

Hilco de Visser

ja hoor, heb ik ook laten doen.............en niet eens zo duur

nog geen 200 euro


Kruijff

En dat wisten vast heel veel vliegvissers niet...

Top tip Hilco!!
Gr Ed

Christof van den Berge

Jah klopt, ik heb ook de 8.6 ft #2 en vis gewoon met een #2 lijntje...

Voor mij de perfecte samenstelling, maar zoals Jan al aangeeft is dit ook afhankelijk van persoonlijke voorkeur en werpstijl!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

weerwolf

Dit geld niet alleen voor deze hengel..............heel veel merken hebben dat. TFO heeft hier ook last van daar heb ik het ook nagemeten en 2 #2tjes van hun komen ongeveer op een aftma 2.9 dus een #3.  En met een 2lijn gaat het idd niet lekker en met een #3 lijn wel.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

maurice

Merijn, neem maar een #3 cortland silklijn gaat perfect.

Ed is de lijn van de kopvoorn met broodvlieg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

En hoe is het met de 6 voet #2 van a&m
Is dat ook een 3 of moet ik weer met muntjes in de weer

De hengel gooit prima met en #2lijn
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

sexyloops

eigenlijk zou je met elke hengel met muntjes in de weer moeten 
en dan met weegschaal je lijnen moeten wegen OVER de hele belly
zo pas je de combo op elkaar aan

werpt dit nog niet dan is er maar 1 oplossing   neem een goede werp cursus



weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco de Visser

of laat een hengel maken  :P

merijn1982

Dank je Maurice. Zal er eens naar kijken!

Nou gister ff door iemand anders mee laten werpen en kwam tot dezelfde conclusie. Word gewoon een 3 lijntje. Ga echt niet wegen en weet ik veel wat allemaal. Kan er nu al mee vissen, gooien en vangen maar het kan beter. Zal met een drie lijn stuk beter zijn en dan is het goed. Vis voor me plezier. Niet voor perfectie.. snap ook niet wat een werpcursus hier mee tw maken heeft???

Ja hilco dat is waar. Maar mijn geldbomen rijken helaas niet tot de hemel:-)
Tight lines!!

maurice

Een werples om technisch beter te gaan gooien kan een oplossing zijn.
Misschien krijg je dan wel een #2 lijn met de hengel weg.
Het zou ook aan de actie van de hengel kunnen liggen, medium, fast of slappehap.
Misschien niet jou hengel.

De cortland 444 silklijn deed het voor Youri in iedergeval goed,
Blijkt dat deze lijnen net iets minder wegen dan een normale lijn.
Zo zou je de #3 ook een #2,5 kunnen noemen.
( volgens de vertegenwoordiger van het merk.)

Zelf hou ik me niet zo bezig met het technische gedeelte van onze sport,
Ik kijk gewoon wat lekker gaat.

Aan gezien ik een kracht zwieper ben, hoef ik ook niet met UL hengels te gooien.
Niet mijn ding, te veel angst om hem te breken.

Youri heeft daarin tegen een veel betere techniek en werpt ook veel beter met zijn #2
::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Ja dat snap ik. Krijg de lijn ook wel weg hoor. Maar je merkt tijdens het werpen dat de lijn te licht is. Warner heeft gister geworpen en vond dit ook. En die weet echt wel waar hij het over heeft...

Denk dat er wel een volledige #3 lijn op kan. Maar dat ga ik wel ondervinden. Snap wel wat jij bedoelt maurice. Ik vind het vooral leuk voor de kleine  vissen. Geeft het nog een btje sport he:-)
Tight lines!!

sexyloops

#22
En die weet echt wel waar hij het over heeft... ????????? die zet ik er bij

Die kortere hengels bij het ul vissen vindt ik tot nu toe niets. Ik kan er niet goed mee werpen. 9 ft is prima. goed antwoord van die zelfde man


wat een goede cursus te maken heeft met de hengel en lijn simpel  goede techniek  zal zorgen dat je het maximale uit hengel kan krijgen
en dan niet met het  over klassen van lijnen


en wat wegen daar weer mee van doen heeft    hengel en lijn passen perfect op elkaar   wat je er dan na cursus weer perfect weet uit te halen


Vraag maar eens aan rossie  wat techniek met lijn en hengels kan doen   444 classic silk  he Henkie  ;)



merijn1982

Het zal wel.. ik ga gewoon een #3 lijn kopen en lekker vissen:-)
Tight lines!!

Kruijff

Ik zeg... Mooi bekeken!!! Lekker vissen en niet ...... :)
Gr Ed