Opvolging gezocht

Started by A{b}r{a}xa{s}, March 11, 2014, 20:22:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Kosten is niet zozeer het probleem. Persoonlijk hink ik wel een beetje op die gedachte, maar voor mij is tijd vooral een probleem!

Dus in dat opzicht wel een goed moment om na te denken over de opzet. Bijvoorbeeld het instellen van nieuwe MODs...moet dat? Nieuwe versie van de forum software installeren...moet dat? En als dat zoveel risico's geeft...is SMF dan wel de beste forum software?

Joost S.

Dat klopt. Maar het is toch 100 euro.

En heb zelf geen kennis over software.

We zien wel, mocht een kleine bijdrage gewenst zijn, dan ben ik er bij, ;-).

Hilco de Visser

wat ik ook nog een punt van aandacht vind ; wordt degene die opvolger wordt wel geaccepteerd?
er zijn toch diverse mods het hok uit gejaagd .................

dan ga je met alle goeie bedoelingen toch ten onder. 
En je zit altijd met dat fucking verleden , zonder dat je er erg in hebt krijg je dat allemaal voor je voeten gegooid.......

dat even als waarschuwing voor hen die het voort willen zetten


Gerrit72


We kunnen toch afspreken dat we het alleen over vliegvissen gaan hebben en persoonlijke frustraties (uit het verleden) vergeten  :)

Het forum moet overleven  ::hulp::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Quote from: Gerrit72 on March 13, 2014, 22:27:32
We kunnen toch afspreken dat we het alleen over vliegvissen gaan hebben en persoonlijke frustraties (uit het verleden) vergeten  :)

Het forum moet overleven  ::hulp::
::agree::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Vliegvissers.nl

met MOD's bedoelde ik inderdaad 'modificaties'  (uitbreidingen), Hilco bedoelde Moderators (beheerders)...2 verschillende dingen inderdaad

Plantje

Cool dat iedereen zijn/haar dank betuigt!

Volgens mij willen velen dat het forum op enige wijze voort blijft bestaan.

Mijn voorstel zou het volgende zijn: we moeten kijken hoe we met een team kunnen zorgen dat het forum blijft doordraaien zoals het nu doet. Heb je daar de motivatie voor? Laat het me weten en we komen er wel uit. Maak je niet te druk om technische kennis. Voor mijn werk heb ik regelmatig installatiehandleidingen en dergelijke geschreven. Volgens mij moeten we tot een vorm kunnen komen waarin we het forum draaiend kunnen houden!

Wie wil zijn/haar steentje bijdragen en op welke manier? Laat het me weten!

Laten we vooral niet afwachten tot het te laat is.

Hilco de Visser

zijn er nog/al ontwikkelingen????

Plantje

Jazeker. Enkelen hebben aangegeven hun steentje wel bij te willen dragen.

Daarnaast zijn we in de beheerderscorner ook aan het kijken naar goede alternatieven.

Hilco de Visser

mogen we dan concluderen  dat we hier  nog wel een paar jaren terecht te kunnen?

Vliegvissers.nl

yep, dat is, ongeacht de oplossing, wel de bedoeling :)

Ciniq

Ik zag dit topic nu pas voor het eerst, en het onderhoud van een forum ( updates/hacks/crashes daargelaten )
is vrij nihil als je een zaken zoals backups gewoon automatiseerd.

Als je op de server een cronjob laat lopen die dagelijks een database backup maakt en deze na 1 week ofzo weer weggooit,
heb je altijd een week aan data staan. Daarnaas zal de hosting provider ook weer backups maken van de server waar het geheel op draait.
De code kan je gewoon per keer dat je gaat upgraden backuppen zodat je met weinig moeite gewoon alles kan terugzetten naar een werkend forum.

Over het upgraden van de mods is natuurlijk de vraag: hoeveel heb je er werkelijk nodig? Zijn er alternatieven die misschien een paar mods combineerd? 

Quality of life opties genoeg dus.

Dan is alleen een eventuele upgrade wat werk nodig.


Plantje

In die richting zit ik ook te denken Ciniq. Ik heb alleen geen zin om loze beloftes te doen.

Binnenkort ga ik bij Bas langs en gaan we doornemen wat er zoal moet gebeuren en hoe ik zaken kan overnemen.

Ciniq

Nope..  ik ken het..

Ik zit al de hele week te programmeren voor mijn werk en wil dat echt niet in mijn vrije tijd ook nog doen.
Ik ben wel beschikbaar voor vragen natuurlijk!

Plantje

Programmeren is hier volgens mij een groot woord. Ik denk dat het vooral configureren en checken is. Die paar scripts kan ik inderdaad ook wel bakken. (En anders is Google nog altijd mijn grootste vriend...hoewel ik vrij stug Bing aan het gebruiken ben :) )

Ciniq

Hey niet zo schelden he :)

Brrrrrrr... microsoft ellende....

Ik weet dat het niet onder programmeren valt, maat ik weet van mezelf dat ik daar echt geen zin in heb.
De enige reden dat mijn PC aangaat in mijn vrije tijd is om te gamen oid.

Maar goed als je al een script maakt voor het dagelijks backuppen en eventueel terugzetten van de database en een backup van de meest recente code hebt, dan is het merendeel al ondervangen.

mocht er iets misgaan.. draai je gewoon je scriptje en ben je klaar.

Rena

Het overnemen van het forum zit er voor mij niet in, maar kan eventueel helpen of adviseren.

TL Peter

Bone F

Dit is misschien vloeken in de kerk hoor maar kunnen we niet fuseren met het "Prikbord" a.k.a Vliegvissen startpagina? Zelfde doel, vaak gelijkluidende berichten, kostenbesparend, betere naamsbekendheid en mogelijkheden voor sponsors. Volgens mij een win win situatie. Webmaster Peter daar houdt de zaak daar volgens mij goed in de gaten. Ik ben benieuwd!

vrgrtn,
Frans

PS
Jammer Bas maar heel begrijpelijk prachtig dat je zolang de zaak gerund hebt!

weerwolf

Kan Bone F. verwijderd worden van dit forum? met dit soort voorstellen heeft hij hier geen bestaansrecht  ;D ;D ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Plantje

Je hebt gelijk: Dat is vloeken in de kerk. Ik denk dat ik het daar voor nu even bij laat.

Sieger



Sieger

goswit

Meneer Bone F.

:o  :'(  ::geweld:: ::nanana:: ::slaugh::    ::sjorrie::  Moest er effen uit. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

weerwolf

hieruit blijkt dat het geen briljant idee is Mister Bone F.


Maar ik snap de gedachte van je wel
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Ik vind het eigenlijk een top idee, kom ik daar ook nog eens!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Een zeer bekend schilderij Sieger. (De schreeuw van Edvard Munch) Vind em ook nog wel wat hebben.
Maar laten we a.u.b. vliegvissers.nl en prikbord twee separate entiteiten houden! (wat een kul na een paar biertjes zeg!)

Helaas.......ff in de nuchtere modus..... vind het persoonlijk geen goed idee.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit