Opvolging gezocht

Started by A{b}r{a}xa{s}, March 11, 2014, 20:22:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een opvolger. Iemand die het stokje van mij kan en wil overnemen. Ik kan al geruime tijd de tijd niet meer vinden om het forum goed te onderhouden en bij te werken. Het komt geregeld voor dat ik meerdere dagen achter elkaar niet eens meer er toe kom om in te loggen.

Bij deze dus de vraag of er iemand is die 'het stokje over kan nemen'?

Hoe een en ander vervolgens af te handelen is, is iets dat onderling besproken moet worden. Ik ga uit van een overgangsperiode waarin ik de informatie en gegevens overdraag en beschikbaar ben als 'back-up' voor het geval dat nodig mocht zijn.

Wat de overdracht betreft zijn er denk meerdere scenario's mogelijk.
1) De vliegvissers.nl en .com domeinen worden overgenomen en 'alles' komt in handen van de nieuwe administrator. (In dit geval moet ik nog uitzoeken hoe het overdragen van domeinen in de praktijk gaat.)
2) De werkzaamheden aan het forum (en website) worden overgenomen en de domeinen blijven in mijn bezit. (In dit geval moet ik nog wel checken in hoeverre hiervoor de technische mogelijkheden beschikbaar zijn via de hostingprovider.)

Alle mogelijke tussenwegen zijn wat mij betreft ook bespreekbaar. Het uitgangspunt voor mij is dat iemand anders het volledige beheer van het forum (en website) overneemt omdat ik de tijd niet meer heb om dat goed te doen.

Bij serieuze interesse/vragen graag een e-mail naar admin@vliegvissers.nl sturen.

Joost S.

Ik weet niet of het de bedoeling is om hier te reageren, zo nee, gewoon weg halen.

Maar ik wilde meteen even bedanken voor je inzet. Ik heb in de korte tijd dat ik er ben zoveel informatie op een leuke manier gewonnen. En dat is ook voor een groot deel mogelijk door jouw werk.

Heel erg bedankt daarvoor, en ik hoop dat je een geschikte kandidaat kan vinden.

"Een smiley die zijn vliegvispet voor je af doet", ;-).




Gerrit72


Bas, een begrijpelijke verhaal. Maar voor het forum erg jammer.
Dit forum vind ik nog steeds HET forum voor de vliegvisser.
Ik heb er veel geleerd en vele collega zwiepers leren kennen.

Ik hoop dan ook dat er een goede opvolger komt, om dit mooie forum in de lucht te houden.
Zelf weet ik nog net hoe ik m'n I-pad aan moet zetten, aan mij heb je wat dat betreft niets.
Ik hoop dan ook dat er iemand opstaat die deze uitdaging aandurft, zodat we allemaal nog lang kunnen genieten van dit forum.

Bas in ieder geval bedankt voor al jouw inspanningen!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

graag gedaan hoor :)

dit topic is zeker niet bedoelt om bedankjes los te peuteren...al zijn ze natuurlijk leuk om te lezen. ;)
het gaat mij er vooral om op iemand te vinden die het stokje over kan nemen.

Hilco de Visser

Maar.............is dit niet een mooi moment om de nieuwe ontwikkelingen te omarmen , het forum te sluiten
en verder te gaan in de social media?

Ik denk dat deze vorm van communiceren gewoon te ouderwets is en nodeloos veel tijd vraagt van de beheerders.

see you all on facebook?

HappyFisherman

Absoluut niet Hilco. Een gesloten medium, zoals dit forum, heeft naast het oerwoud dat social media is een te heldere structuur waar overzichtelijk info te vinden (of te vragen/geven) is.

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco de Visser

Op Facebook kan je een besloten groep aan maken met een vrij heldere structuur in de onderwerpen.........

HappyFisherman

En nog 1 en nog 1 en nog 1 en nog 1...

On topic. Veel plezier Bassie met druk zijn ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Bas, wat zijn de kosten?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

catchem

Als je geen s**t geeft om je privacy moet je facebook gebruiken.
Ik zit liever op een forum waarbij privacy beter is geregeld.

Hopelijk neemt iemand Bas zijn werk over en kan het forum blijven bestaan.

FSCHAMP

Catchem  ::agree::

als men overgaat naar facebook, dan neem ik afscheid van het forum met veel spijt in het hart. Ik hoop dus ook van harte dat iemand het overneemt, zelf heb ik er de tijd niet voor met mijn drukke job, anders was ik onmiddellijk kandidaat.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Plantje

Quote from: Hilco de Visser on March 12, 2014, 08:01:02
Maar.............is dit niet een mooi moment om de nieuwe ontwikkelingen te omarmen , het forum te sluiten
en verder te gaan in de social media?

Ik denk dat deze vorm van communiceren gewoon te ouderwets is en nodeloos veel tijd vraagt van de beheerders.

see you all on facebook?
Wat een onzin! Dit is ook niet zozeer een vorm van communiceren, maar veel meer van kennis delen dan dat vluchtige Facebook. Op Facebook kun je niets fatsoenlijk opzoeken.

Daarnaast heb ik wel Facebook, maar ik wens dat gewoon te houden voor mijn privé groep van vrienden en bekenden waar ik graag zaken mee deel. Ik ga dan ook niet een apart Facebook account aanmaken voor mijn hobby's. Kan ik straks zeker een Visser-Plantje, Gitarist-Plantje, Gadget-Plantje account aan gaan maken...nee, dank je de koekoek!

On topic: Bas, bedankt voor je inzet! Ik denk dat "we" er goed aan doen om met zijn allen te zorgen, dat het forum in leven blijft. Wat ik al eerder opperde: ik denk dat het website deel (dus los van het forum) een stuk gemakkelijker kan door een Wordpress-achtige oplossing te gebruiken. Daarnaast kan het handig zijn om ook hier te noemen wat er nu eigenlijk bij komt kijken om het forum in de lucht te houden. Ik zou daar graag eens met je over van gedachten wisselen.

Erwin

Bas hoeveel tijd ben je dan minimaal kwijt per dag om het goed te doen?
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Rossie69

dit heb ik al lang aan zien komen.

Jammer.

maar denk toch dat we.er wel wat van kunnen maken.

Zoek geldsponsors :)


hendri

ai ai ai, das jammer. dacht eerst ook aan fb, maar idd daar is niets terug te vinden als je iets zoekt. fb is leuk om dingen voorbij te zien komen, maar verder heb je er eigenlijk geen donder aan. ik hoop dat er iemand is die het over wil nemen. :)

Inderk

Ik hoop dat dit forum in de lucht kan blijven.
FB is leuk, maar geen vergaarbak van kennis zoals op dit forum
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

Misschien heeft de VNV belang
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Heintje Davids

Quote from: Erwin on March 12, 2014, 21:49:15
Bas hoeveel tijd ben je dan minimaal kwijt per dag om het goed te doen?

Denk dat het bovenstaande een legitieme vraag is en een beetje uitleg over hetgeen het inhoud zou ook goed zijn. Moet je hiervoor over een bak aan technische kennis beschikken of... Ik vermoed dat er best mensen zijn die hier iets in willen betekenen maar dan zou iets meer info welkom zijn. Ik zou het heel jammer vinden wanneer dit forum ter ziele gaat want wat mij betreft is dit het enige laagdrempelige vliegvisforum dat er is. En overname door de VNV of iets dergelijks, persoonlijk moet ik er niet aan denken. Zij hebben hun eigen site incl. forum. De kracht van deze site is wat mij betreft dat het echt voor iedereen is, ván en vóór vliegvissers.

Respect voor hetgeen je voor elkaar hebt gekregen met deze site en de tijd die je er in hebt gestoken.

HappyFisherman

Quote from: Erwin on March 12, 2014, 21:49:15
Bas hoeveel tijd ben je dan minimaal kwijt per dag om het goed te doen?

Tegenwoordig heel wat meer dan een poos terug  ::jumpers::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

 ::lach::


(ja dan blijft er weinig tijd over voor wat anders....)


Sieger

Hilco de Visser

Goed , dus constateren we dat facebook of andere social media geen optie is !

Dus moet het forum op deze manier doorgaan.

Misschien moet je dan niet zo zeer naar 1 opvolger zoeken maar naar een "team"

Ik heb me in het verleden als moderator aangeboden om te helpen , en doe dat nu weer.


Kruijff

Quote from: Hilco de Visser on March 13, 2014, 17:44:58
Goed , dus constateren we dat facebook of andere social media geen optie is !

Dus moet het forum op deze manier doorgaan.

Misschien moet je dan niet zo zeer naar 1 opvolger zoeken maar naar een "team"

Ik heb me in het verleden als moderator aangeboden om te helpen , en doe dat nu weer.

::goodjob:: Top!
Gr Ed

Plantje

Quote from: Cornico on March 13, 2014, 20:38:54
Op de forum manier wel, maar van mij mag dat best in een wat afgeslankte vorm, want ik kijk regelmatig op de website, maar mis daarvan de toegevoegde waarde op het forum of vice versa.
Ik heb daar wel wat ideeën over, maar ben daar nog niet helemaal over uit. :) Key daarbij is in ieder geval: zodra het te arbeidsintensief wordt laat je het verstoffen en biedt het geen toegevoegde waarde.

A{b}r{a}xa{s}

een (korte) reactie op d vragen die aan de orde komen in de reacties....

kosten : zijn niet bijzonder hoog, voor aanhouden van domeinnamen en bijbehorende webspace moet je denken aan 80-100euro per jaar in totaal (voor vliegvissers.com is het sowieso net betaald, dus die kan er letterlijk weer een jaar tegen aan voor het verlengd moet worden)

website : de site zoals hij een tijd was is al een poosje offline, te weinig input ook om die actief te houden. Alleen de bindpatronen staat nog online en daar is laatst een (heel) beperkte opzet voor een site bijgekomen op basis van Wordpress (NB. De hosting stelt een eenvoudige Wordpress beschikbaar, daarin kunnen echter geen uitbreidingen worden geinstalleerd. Om in Wordpress een site te maken met meer mogelijkheden moet je beter Wordpress zelf installeren (en bijhouden))

Website en forum staan trouwens (volledig) los van elkaar....hebben elkaar niet perse nodig.

uren : als alles goed draait en er geen software updates zijn, dan valt het aantal uren dat nodig is erg mee...
wat vragen beantwoorden en 1-2x per week een back-up maken om de postings veilig te stellen.
als er wel iets meet de software fout gaat dan gaat het aantal uren fors omhoog.
vaak is dat als er eeen nieuwe versie is van de forumsoftware, dan moeten de mods/uitbreidingen ook ge-update worden.
en dat gaat vaak niet zonder slag of stoot...fouten, of crashes...dus voor je daaraan begint is het zaak eerst een back-up te maken.
na installatie dan weer een back-up...van zowel de database als alle software files...als er tenminste niet al iets helemaal fout gaan...lol
dan checken of er fouten komen en of alles nog werkt...soms heeft een (nieuwe) mod ineens effect op de werking van een andere mod.
mods installeren moet je dan ook met hooguit2-3 per keer doen...dan dan eerst alles back-uppen en checken en een poosje laten draaien, etc.
als je dan bedenkt dat er zo'n 80-85 mods geinstalleerd zijn kun je uitrekenen dat het wel een poosje kost om dan alles bij te werken :)

Joost S.

Ok, nou..... Dan doneer ik tien euro aan diegene die het overneemt, voor het forum.

Dat is al binnen dan. Misschien kunnen we samen de kosten dekken.