gebroken ds2 #3 tweedelig

Started by Ronnie, July 08, 2013, 20:16:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronnie

Hoi

Afgelopen week met hengel in de hand op mijn plaat gegaan. In eerste instantie leek er niets stuk. Maar bij de eerste zwieb knakte het onderste deel. Had dus toch een tik gehad. Nu ben ik erg gehecht dit oude sage beestje. Ik vindt het een hele fijne hengel. Nu dus op zoek naar vervangend deel.
Wie weet raad heeft  hulp of tips. Het gaat om een 9ft 8,6 feet  ds2 aftma 3 .tweedelig.  Mocht iemand me richting een nieuw onderste deel kunnen helpen hoor ik het graag.

Groet Ron

Rene V.

Sage heeft een levenslange garantie,dusss ;)

Rene V.

Ronnie

Ook voor een hengel van bijna 30 jaaroud. Tweedehands en geen garantiebewijs? Tot wie moet ik me dan eigelijk gaan richten. Enig idee?

Rene V.

Sage USA.Lees met regelmaat goede berichten over hun service wereldwijd.Mail iets met foto naar Sage.Niet geschoten is altijd 8)

Rene V.

Ronnie


Arno

misschien de jongens van Fly en Spin even mailen wat je het best kunt doen.

Gr Arno

Ronnie

Haha die heb ik van het weekend al gemaild voor een gebroken guideline top. Kan deze vraag ook wel bij hen bellen. Was breuktechnisch een slechte week zeg maar. Garantie bepalingen even nagelezen. Qua type en nummer komt ie in aanmerking. Alleen original ownership? Ik ga eersy sage maar eens mailen.

Gert

Vismaat van me had het met een Sage VPS: ook zonder garantiebewijs werd het kapotte hengeldeel voor 50 Euro vervangen. Dat was voor een VPS van ca 6 jaar oud, of dat ook voor jouw hengel geldt weet ik niet.

Groet,
Gert

Plantje

Ik heb daar ook regelmatig goede verhalen over gehoord. Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Ronnie

Doe ik. Mail is weg. Mocht iemand nog andere oplossingen weten hoor ik het graag.

Mike

#10
Ik wacht al sinds november 2012 op de gebroken top van mn Sage sp+ 890-3 , dat is dus al weer ong 8 - 5 maand.
Is overigens al weer de 3de keer dat ik meer dan een half jaar moet wachten op schade gevalletjes.
Zelfs een Sage One 10 ft #6 die ik had besteld, heb ik na een paar maanden geannuleerd omdat het mij allemaal veelste lang duurde.
Ik ben dol op al mn Sage stokjes maar ik heb besloten om geen Sage meer te kopen. Voel me echt genaaid als ik zo veel moet betalen en dan vervolgens zo tergend lang moet wachten.

Nu moet ik alleen nog op zoek naar een merk hengel dat een beetje dezelfde werpeigenschappen heeft.
Winston komt in de buurt maar heeft ook extreme garantie problemen heb ik begrepen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

weerwolf

Mike dan zal je toch CTS eens moeten proberen dat is de echte "sage killer".  CTS is een blank bouwer en je kan dus de hengel helemaal naar wens laten afbouwen. kijk maar eens op http://www.alfarodbuilding.com
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rena

Quote from: Mike on July 09, 2013, 10:36:37
Nu moet ik alleen nog op zoek naar een merk hengel dat een beetje dezelfde werpeigenschappen heeft.
Winston komt in de buurt maar heeft ook extreme garantie problemen heb ik begrepen.

Je kan Orvis proberen, de garantie is super weet ik uit eigen ervaring.
Orvis heeft een aantal zeer fijne hengels in de serie superfine en helios (II).
Gewoon proberen en kijken of er een hengel bij is die past bij jouw werpstijl.

Succes met je zoektocht :)

Bekeerling

#13
De Orvis Access serie is ook erg prettig  :)

Mike

#14
Orvis heb ik aan gedacht en ook mee geworpen.
Op zich zijn ze mooi afgebouwd , mooier dan mn Sage hengels maar ik vind ze te zacht.
Nou zijn ze strakker dan menig andere hengels maar zo strak als mn Sage TCX, TCR en mn One heb ik nog niets gevonden en ik vind het wel heel fijn werpen, die super strakke stokken.

Het is zo jammer dat Sage zo met zn nederlandse klanten omgaat.

Heb ook aan Guideline zitten denken maar ik weet niet of ze ook van die super snelle stokken bouwen.
Weet wel dat de garantie super goed is.

Het liefst zou ik al mn Sage hengels verkopen en weer opnieuw beginnen.
Er zitten heel wat mooie hengels tussen waar ik erg aan gehecht ben maar ik weet ook dat ik de hengel bijna een jaar kwijt ben als ik m wegbreng. Major dilemma   :o

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Rena

Gewoon alle hengels behouden die je hebt en ze "opvissen".
Koop de hengel die je graag wil hebben als vervanging.
Als de Sage hengels niet kapot zijn en je vist er graag mee, waarom vervangen dan?!

Zelf heb ik vorig jaar een Sage z-axis gekocht als vervanging voor een Orvis T3 en ben er meer dan gelukkig mee, ook al is Sage niet mijn merk.

Mijn paar øre ;)

Rene V.

Zelf al een paar keer schade gehad aan Sage hengels omdat ik als een imbiciel bleef doorvissen bij windkracht 7 met zware clousers.Alles binnen 2 a 3 weken opgelost via Martin hengelsport.

Rene V.

Ronnie

Martin hengelsport is de zaak waar ik hem als occasionnetje kocht. Zal hen ook eens vragen naar de mogelijkheden.

Mike

Quote from: Rena on July 09, 2013, 15:21:01
Gewoon alle hengels behouden die je hebt en ze "opvissen".
Koop de hengel die je graag wil hebben als vervanging.
Als de Sage hengels niet kapot zijn en je vist er graag mee, waarom vervangen dan?!

Zelf heb ik vorig jaar een Sage z-axis gekocht als vervanging voor een Orvis T3 en ben er meer dan gelukkig mee, ook al is Sage niet mijn merk.

Mijn paar øre ;)

De reden dat ik ze evt wil vervangen is dat ik heel veel verschillende hengels heb die ik voor verschillende visserijen gebruik.
Nu is vorig jaar bv mn SP+ 9 ft #8 gebroken en heb ik de rest van het snoekseizoen met een  TCX 10 ft #7 moeten snoeken. Dat gaat op zich wel maar snoeken doe ik toch echt veel liever met mn # 8.

Als ik bv mn 10 ft # 2 breek dan kan ik een lange tijd een bepaalde visserij helemaal niet meer uitoefenen of ik moet een vervangend product kopen.

Ik zou graag een merk hengels gebruiken dat gewoon binnen een week of 2 mn spullen in orde kan maken bij schade.

Het is nogal een dillema.  Er staan hier 11 Sage stokken in de kast en eigenlijk wil ik ze helemaal niet kwijt maar aan de andere kant erger ik mij kapot aan al dat wachten.
Ik zou graag weten waar het aan ligt.
Ik heb het vermoeden dat Rudi Heger de boosdoener is in dit verhaal en een slaatje slaat uit de garantie gevalletjes maar zeker ben ik er niet van.

Anyhow, bedankt voor t meedenken...
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ronnie

Zowel Martin Hengelsprot en Fly and spin lijken uitkomst te gaan bieden ::goodjob::

Mike

Hoi Ronni,

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor je je deeltje hebt.
Ik zou het graag van je horen als t geregeld is.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Huib

zoveel maanden wachten op een hengel deel? niet acceptabel!, eerst vragen bij sage wat er aan de hand is, als ze je afwimpelen, gewoon een laagje hoger, anders alle info op alle fora zetten, na eerste waarschuwing. de klant is koning en je koopt een hengel met garantie, dan moet het ook snel wordne opgelost. over het algemeen zijn de amerikanen erg service gericht, dus viond het een beetje raar dat je zoveel moeite hebt gehad. in ieder geval succes met je reparatie en ik hoop dat ze bij sage de zaak snel oplossen.

gr
huib

Heintje Davids

Klinkt allemaal mooi Huib, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Bij een hoop merken lijkt het goed geregeld maar is het vaak de verdienste van de winkelier die geweldige service verleent en niet van de hengelfabrikant; ook niet bij Sage. Overigens, Scott, ook Amerikaans... ook een drama. Heb zelf nog een Beulah (ook Amerikaans) in reparatie onder garantie, duurt inmiddels ook alweer ruim 3 maanden en gaat nog wel even duren. Zpey, Noors, ook al hopeloos en zo zijn er nog veel meer. Vaak wachten winkeliers en/of distributeurs met opsturen tot ze een aantal 'gevalletjes waterschade 'hebben want dat scheelt verzendkosten en dan wacht de fabriek weer met retourneren tot men weer eens een hele container richting Europa stuurt, ook al ivm verzendkosten. En de klant maar wachten. En het maakt niets uit want uiteindelijk kopen wij dezelfde zooi toch wel weer en houden zelf ons probleem in stand. De vaak slechte service van een fabrikant is niet goed te praten maar ook wij, als consumenten hebben soms ook boter op ons hoofd. En slechte recensies? Ik heb niet de indruk dat fabrikanten daar nu erg van wakker liggen. Tov iedere slechte kritiek die ze krijgen hebben ze immers tientallen positieve kritieken van mensen die hun product geweldig vinden. Slechte kritieken worden voor hen pas bedreigend wanneer het een gerenommeerd hengelsportblad, een wereldbekende vliegvisser oid betreft en die consumenten die nemen ze helaas allang niet allemaal meer serieus. Klinkt allemaal misschien een beetje wrang maar zo kijk ik er inmiddels wel tegenaan. Gelukkig zijn er ook nog een paar positieve uitzonderingen.
Just my 2 cents.

Wiel Slovenië

Heb al 3 maal (door mijn eigen domme fout) iets van mijn LOOP-hengels gebroken. Even met LOOP in Zweden bellen, vervolgens een mailtje sturen met de juiste serienummer en specificaties en 3 à 4 dagen later staat DHL of FED-EX voor de deur ....................... 8)  Alleen de transportkosten zijn voor mijn rekening, iets van een €32 als ik mij goed herinner.
Dat noem ik service met een grote "S"

Vis trouwens nog uitsluitend met LOOP hengels en dat tot grote voldoening  :) 8)

harry

ik heb in de vakantie t zelfde gehad
ook onderuit gegaan en hierbij het topdeel van mn Thomas&Thomas emeger gebroken
hengeltje is ook al 20 jaar oud
ff proberen of iknog wat kan regelen met mn reisverzekering

harry