4# of 3#

Started by tukkerrutger, January 09, 2013, 19:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tukkerrutger

hey allemaal,

ik heb nu een 6/6 hengel, en wil het nu wat lichter proberen, ik wil daarmee vooral (natuurlijk) op klein vissen. wat is dan de beste keuze een 3# of een 4#?

groet Rutger

Canadian_Streamdance

Hey Rutger,

dat hangt een beetje af van wat jij liever hebt en wat voor jouw prettiger vist en werpt.
ik heb beide geprobeerd en ook met beide gevist maar uiteindelijk mijn 4 weggedaan en mijn 3 behouden omdat ik die toch iets lekkerder aanvoelde en natuurlijk leuke sport geeft op stomende riviertjes op kleinere forel en op de inheemse waters op voorn en baars en noem maar op wat overigens met een 4 ook prima gaat.
waar vis je voornamelijk op? grote plassen, rivieren, polders?
heb je al bepaalde hengels op het oog of al met de 2 verschillende aftmas geworpen?




maurice

Waar wil je vissen tukker?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

op de binddag kan je vast wel het eea proberen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

En de ene #3 is de andere niet (#4 dus ook niet). Niet te vergelijken dus zonder dat je al specifiek een hengel hebt uitgekozen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

#5
Je moet ook een beetje in de gaten houden in welk soort water je vist.Sta je vaak in de open polder met harde wind,dan kan een floretje als een 3-tje wel eens te weinig power hebben.Dan is de keus van een 4-tje misschien beter. Het ligt ook wel aan je werp capaciteiten.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

voor de stadsvijvers zou IK voor een #4 gaan.
voor de beekjes een #3 (maar daarnaast neem ik ook altijd een #4 of #5 mee naar de beekjes)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

vliegvisgek

ben het met happy eens de ene 3 of 4 is de ander niet heb paar 4tjes en er is er geen 1 het zelfde
dus je zou zelf moeten kijken wat je het pretigst vind  ;D

tukkerrutger

ik vis voornamelijk op stadsvijvers, maar ik moet dus gewoon een keer naar een winkel gaan en uitproberen, bedankt voor de tips!

maurice

Je kunt altijd een afspraak maken bij de jongens van A&M.
Meer keuze als bij v.d. K. Aan de poolmansweg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkerrutger

ja, dat was ik idd van plan :)

Erwin

Ik vraag me af of het echt zoveel verschil maakt. Ikzelf heb alleen maar een #5 hengel en wil ook nog graag een lichtere.
Tussen de #3 en #4 zit maar ongeveer 1,3 gram verschil in de eerste 9 meter van de lijn. Is dat verschil echt heel veel?
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

R.S.N Flyfisher

TFFR #3 gooit goed van A&M, heb hem zelf ook  ;D
Kun je prima mee uit de voeten op kleine vis, maar ook bv op een forelput met licht materiaal.
Icm de Gunsmoke reel van A&M is het echt een leuk goedkoop setje.

Beertje

Erwin;Een 5-je is inderdaad een heel goeie allround hengel.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.