A&M lijnen Gewicht tov aftma-klasse

Started by BV, December 04, 2012, 11:19:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BV

Ik heb een strakke #6 die een nieuwe lijn nodig heeft.
Ik was tevreden over de kwaliteit van de Cortland 444 #6  maar vond hem net iets te licht voor een strakke #6 hengel.



Wie heeft er #6 en #7 lijnen van A&M en welke kleur zijn ze , en wat vind je er van qua gewicht.
Vallen ze zwaar of eerder licht uit.

Heeft er ook iemand een idee over de Bellylengte?

Nigel

Interessant dit. Dit topic houd ik even in de gaten :P

H. Middel

Waarom bel je ze niet even op, zijn zeer toegangelijke en aardige lui die je graag willen helpen.


Troutbuster

Beste Bart,

Ik heb onlangs de (replica) Rio Gold #6 bij A&M gekocht
ik werp 'm met mijn Vision GT four 10ft #6 (ook niet een van de slapste stokkies ;)) en het werpt super!!!

Volgens mij hebben ze er nog een paar!!

Aanrader, en voor die € 18,95 kan je 'm niet laten liggen!!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Henkie

Heb een 'gewone' A&M lijn op mijn #6 zitten. Werpt als een dolle! Ligt helaas net in de auto, anders had ik de duimstok er even voor je langs gelegd.

Freek

Hmmm ik heb een AM #6 lijntje liggen maar toch ook weer niet... hij kwam wel binnen vd week maar mn vriendin heeft hem samen met de rest vd bestelling direct in beslag genomen... 1 januari ben ik jarig dan komt de lijn nogmaals in mijn bezit :P

Bekeerling

Bij sommige lijnen staat "met 2 welded loops" dus dat betekend volgens mij dat er twee lussen aan zitten  :)

gijsie20

#7
Quote from: Troutbuster on December 04, 2012, 16:04:24
Beste Bart,

Ik heb onlangs de (replica) Rio Gold #6 bij A&M gekocht
ik werp 'm met mijn Vision GT four 10ft #6 (ook niet een van de slapste stokkies ;)) en het werpt super!!!

Volgens mij hebben ze er nog een paar!!

Aanrader, en voor die € 18,95 kan je 'm niet laten liggen!!

Succes en groet
Jan

Omdat dit topic ging over de lijnen van A&M hier even een berichtje ipv een nieuw topic te starten.

Jan, hoe is jouw ervaring inmiddels? Ik heb namelijk ook onlangs zo'n lijn besteld (rio gold replica aftma 5) en vanavond op de reel gezet.
Ik moet zeggen...ik voel enorm veel onevenheden in deze lijn (kleine bobbeltjes). Hoort dit (lijkt me niet)? En is dat bij jou ook zo?
Een andere goedkopere #3 lijn van A&M die ik heb heeft dat stukken minder?
Ik moest namelijk gelijk even aan dat topic van laatst denken over de versleten snake eyes.

Groet Gijsbert


weerwolf

Dit klinkt bekend dat heb ik met een #2 lijn, net alsof er stofjes in zitten. Lijn werpt goed maar ik voel de stofjes altijd >:(
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

dartmayor

Ik heb een #5 en een #6 lijn van A&M.

Gooit geweldig, en verder ook geen problemen mee.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Arno

ik heb 2 intermediet glaslijnen van AM #4 en #6 en beneden de 10 graden celsius zijn het ware k.. lijnen veel te stug
ik hoef ze niet meer.

Gr Arno

dartmayor

Het zijn natuurlijk geen lijnen van 50 tot 60 euro dus je kan ook niet van alles verwachten.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Hilco

12 euro lijnen die het in "normale" omstandig heden prima zullen doen .

alle waar naar zijn geld.

Troutbuster

Gijsbert en overigen,
Ik heb intussen de replica Rio Gold van A&M gebruikt en ik ben zeer prositief!

Geen oneffenheden en een spekgladde, heerlijk werpende en vissende lijn!

Ik gebruik intussen diverse lijnen van A&M te weten;

een WF-F#2, een WF-F #5, een WF-FS #7 (sinktip) en de genoemde WF-F #6 Rio Gold Replica, en ik heb op geen enkele lijn iets negatiefs te melden!

Misschien heb ik mazzel gehad!? ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


R.S.N Flyfisher

Ik heb de DT4F op m'n #3 gehad, maar ben daar niet zo heel tevreden mee..
Teveel oneffenheden op de lijn, kan wezen dat het alleen bij de DT-lijnen is  ???

Wilco

Heren,
Voor die prijs mag je niet klagen. Als je problemen met een lijn hebt vanwege oneffenheden of id. neem dan contact op met A&M maar hou steeds in gedachten de verhouding prijs/ kwaliteit.

weerwolf

En als ik nou gewoon zin heb om te klagen op bleu monday?? dan mag dat toch zeker wel!!




Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

R.S.N Flyfisher

Jep je hebt gelijk Wilco, maar ik betaal nu liever een paar 10tjes meer voor een goeie lijn.
Waar ik veel meer plezier mee heb, maar praat nu over de DT4F lijn van A&M.
En prijsverhouding ten opzichte van een ,,betere" lijn is het eigenlijk niet te vergelijken.
@Troutbuster heeft geen problemen met de WF lijnen zo te zien.


weerwolf

Toch ben ik heb niet helemaal met jullie eens. Los van het feit dat het een A&M lijn is.

Zodra je geld voor iets betaald mag je wat verwachten, welliswaar naar het geld, maar bobbeltjes ed. zijn alleen te accepteren als je een 2e of 3e keus lijn koopt en zo worden ze niet aangeboden. Als de lijn minder duurzaam is als een dure lijn vindt ik acceptabel maar bobbeltjes in de lijn eigenlijk niet ondanks dat het een goedkope lijn is.

Maar toch vindt ik dat het voor het geld geen verkeerde lijnen zijn, ik zou er rustig nog 1 kopen maar heeft die ook bobbeltjes dan is het voor mij over.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Wilco

Quote from: weerwolf on January 21, 2013, 10:41:18
En als ik nou gewoon zin heb om te klagen op bleu monday?? dan mag dat toch zeker wel!!

Daarvoor hoef je toch niet te wachten tot blue monday.......soms is elke dag een blue day ::meppen:: ::meppen::

Youri

ik heb er nu ook een op mijn #3 hengel.
heb papa niets horen zeggen over bobbeltjes toen hij hem er op zette.

maurice

klopt niets van gemerkt, maar je hebt er nog niet mee gevist.
bevalt hij niet dan zien we wel weer verder
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Youri

dan moet je me die silk lijn maar doen

weerwolf

Quote from: Youri on January 21, 2013, 11:15:53
ik heb er nu ook een op mijn #3 hengel.
heb papa niets horen zeggen over bobbeltjes toen hij hem er op zette.

Youri,

we zeggen ook niet dat het op alle lijnen zit, ik hoop echt dat we een uitzondering of slechte serie hebben, daar zitten die jongens van a&m ook niet op te wachten.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

dartmayor

Ik vis nog wel eens in de havens en op andere verharde ondergronden.
Als ik dan een dure lijn koop en ik ga daarop staan dan is dat wel ff wat meer balen als een wat goedkopere lijn.

Ik ben zeer tevreden over de lijnen van A&M en koop de volgende keer zo weer mijn lijn daar.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm