(Invisa)swivels

Started by Bone F, July 11, 2012, 20:29:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Jee Bas

beter lezen of kijken.

onze sponsor heeft ze zekers.

wil dr niet aan,dan maar geen lompe vleugels.


A{b}r{a}xa{s}

Heb ze gevonden Henk  :)

Bone F

Inmiddels een paar weken verder en met weinig stoere visverhalen in Frankrijk kan ik wel melden dat ik ook positief ben over de Invisaswivels. Het werkt! Wel  leuk weer eens zo'n innovatie. Ze drijven zoals ik al eerder meldde redelijk met een beetje vooral dun siliconenvet. Het enige nadeel vond ik dat je lijn weleens achter de swifel haakt en dan gaat het effect volledig verloren en heb je een "pruik". Dat komt natuurlijk dan ook door mijn werpfout maar sommige dingen eenmaal aangeleerd...............
Nou vanavond nog ff proberen een paar kopvoorns te verleiden in de Besbre (F) en dan weer een stukkie opschuiven naar het noorden.


grtn

Frans

HappyFisherman

Dan moet ik toch ook maar eens overstag :) succes nog Frans!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Hey Frans
Gaaf joh!
En ze werken idd prima die swivels ::goodjob::
maar ik had ook af en toe (te laat opgemerkt) dat de lijn er omheen zat en dan zijn de pruiken giga!! ::wtf::

Vang ze nog daar in "la douce France" 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

kwestie van werptechniek denk ik zomaar  ::) ::) ::) ::) ;D

peter

@Frans

grote vliegen gebruiken( lange tippet) Hoppers ,Kevers, grote Sedges ,Libelles lekker hard smijten echt kicken die aanbeten
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rob23_1999

Voor degene die ze niet kunnen vinden 8)
https://www.flyandspin.nl/invisaswivel-serie.html
Heb ze nu een tijdje en gaat super samen met de jp wings vliegen.
Succes

Troutbuster

Beste Barbless
Je kunt het beste de 12Lb versie gebruiken en zelfs die vind ik aan de grote kant!!
Maar het werkt prima!
Tip lengte speelt geen enkele rol t.o.v. andere systemen, en ja delicaat presenteren is er niet bij want idd, de swivel komt overduidelijk met een plopje op het water terecht
Geen punt, als je dan maar met een lange tip vist (2 meter +)
Gewoon proberen, het heeft (zoals veel zaken) voor en nadelen! ;)

Voor onze "normale" vliegvisserij zou ik niet de 25 Lb versie gebruiken, veel te groot
Meer voor Snoek en Zalm visserij (ook bij het spinvissen komt deze swivel prima van pas denk ik zo!)

Gr en succes

Jan
"Petri Heil"


Bone F

Quote from: peter on August 22, 2012, 15:50:03
@Frans

grote vliegen gebruiken( lange tippet) Hoppers ,Kevers, grote Sedges ,Libelles lekker hard smijten echt kicken die aanbeten
Nou Peter dat geldt kennelijk niet voor Franse kopvoorns zo schuw als de......... Als mijn kop boven de brugleuning uitstak waren ze al verdwenen en uh nee zo lelijk ben ik nou ook weer niet :-\

grtn
Frans

Team

Daar denkt de Franse Kopvoorn, blijkbaar anders over, ha ha

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}

de 25lbs versie is inderdaad aan de forse kant, beter de 12lbs pakken

peter

Ja He he je mot het water in niet met je kop boven het water hangen logisch dat ze schrikken
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

jelle

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on August 06, 2012, 17:34:47
geen idee welke dealer ze verkoopt,
maar het zijn echt toppertjes !
gewoon bij hengelsport-friesland
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

A{b}r{a}xa{s}

'k heb inmiddels een 'voorraadje'  :)