(Invisa)swivels

Started by Bone F, July 11, 2012, 20:29:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Heeft iemand al ervaring met deze swivels om het "propelloren" van je leader te voorkomen?

gr.
Frans

Rene V.

Hallo Frans,

Is het niet een beter idee om je leader aan te passen aan de vlieg cq haakgrootte?Het draaien vande leader,heb ik ook wel eens gehad kwam bij mij door een te grote vlieg op een te dunne leader,verder denk ik dat een toevoeging het werpen en overslaan negatief beinvloed.

Groet Rene V.

Rossie69

weet wel dat het kunstof is.
verder geen ervaring.


Bone F

Dat weet ik maar ik "moet" nu voor Frankrijk een vlieg binden met dusdanige grote vleugels dat ie by 25/00e nog
gaat propelloren :) Dus wie o wie als ik de constructie van die swivel zie en de druk die daar tijdens werpen op komt vraag ik mij af of die wel gaat draaien.

Frans

Rossie69

ja dan zou je toch zelf moeten ondervinden of de winkelier geloven.


A{b}r{a}xa{s}

filmpje : http://www.aquateko.com/Invisa_Swivel_Invisible_Fishing_Swivel_p/in126.htm

die warteltjes gaan in ieder geval wel zinken, wat dat doet voor een droge vlieg is afwachten dus....



HappyFisherman

Johan Put vertelde op de binddag dat ze bij zijn JP wings ook goed werken. Of hij ze zelf heeft geprobeerd of heeft gehoord dat het werkt weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis lijkt me dan...

Succes!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 12, 2012, 07:54:43
filmpje : http://www.aquateko.com/Invisa_Swivel_Invisible_Fishing_Swivel_p/in126.htm

die warteltjes gaan in ieder geval wel zinken, wat dat doet voor een droge vlieg is afwachten dus....

Nou... misschien met een beetje siliconenvet blijven ze wel drijven.

vliegvisserdorian

kan je ze niet bij je leaderloop maken of werken ze dan nog niet? die blijft toch wel drijven met zo'n klein beetje gewicht eraan?

A{b}r{a}xa{s}

ze zinken van zichzelf :)

vliegvisserdorian

oh ja dat is niet handig dan  ;D

A{b}r{a}xa{s}

kwestie van uitproberen en evt beetje vet er op/aan smeren

Erwin

Vleugels eraf knippen.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

A{b}r{a}xa{s}

Ik ben inmiddels in het bezit van een aantal van deze wartels en ga ze in het restant van de vakantie uitproberen.
De bevindingen zal ik jullie laten weten.

A{b}r{a}xa{s}

Via Bert Vosters van Poseidon heb ik een aantal van deze Invisa swivels in handen gekregen om uit te proberen.
De afgelopen weken heb ik ze uitgebreid getest, ze zijn ook nog door 2 andere vliegvissers getest.
Ik vind, de 12lbs uitvoering, heb een ideale oplossing om met een droge vlieg te vissen en toch geen hele dikke tippet nodig te hebben.
Een verslagje is hier te vinden : Een wartel aan je lijn ? ja zeker !

Troutbuster

Prima oplossing!!
getest en geschikt bevonden!! ;D

Normaliter moest ik tijdens het vissen met grote droge vliegen zoals de Drake, een (te) dikke tip gebruiken om het kinken enigzins te beperken, maar met deze "swivels" kan je "gewoon" met 12/00 wisselen van nymph naar groot en droog als die behoefte er ineens is (en die is er vaak! ;))

De swivels behoren vanaf nu tot mijn standaard uitrusting!

Gr

Jan
"Petri Heil"


hendri

Zijn die swivels al te krijgen bij 1 van de sponsoren?

hendri


Rossie69

Fly and Spin heeft ze zekers.


HappyFisherman

Misschien ook maar eens gaan uitproberen dan, want ik krijg elke vlieg aan het tollen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

geen idee welke dealer ze verkoopt,
maar het zijn echt toppertjes !

Johan

Ik gebruik zo ook al heel lang. metname als ik vis met de JP Wings.

Johan

A{b}r{a}xa{s}

oke, ik kende ze niet, maar ze zijn al een poosje op de markt dus :)
waar haal jij ze als ik vragen mag ?

Bert J.

Goed plan, deze wil ik ook proberen. Misschien is dat irritante kinken van de lijn dan verleden tijd,
als ik met een palmer op winde vis.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Johan

Ik haalde ze eerst uit Zweden en tegenwoordig bij Fly&Spin.

Johan