Vliegvissen omgeving assen?

Started by JEVDE, April 20, 2021, 12:48:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Hallo allen,

Binnenkort een paar daagjes in de buurt van Assen. Een regio waar ik in zijn geheel niet bekend ben. Ik ga zometeen eens uitgebreid googlen, maar wie weet is er iemand die mij van een goede tip kan voorzien. Ik hoop met de vliegenhengel en de droge vlieg wat te kunnen vissen. Denk aan voorn, winde. Ze hoeven niet groot te zijn. Gaat vooral om; droge vlieg, beetje rustige, groene omgeving. Hoef geen exacte stekken te weten, meer gewoon een watertje of een stuk van een watertje. De Drentse Aa ligt daar en dat schijnt wel wat te zijn geloof ik? Andere watertjes? Hoeft geen visvakantie-niveau te worden, gewoon beetje werpen met de droge vlieg op visjes. alvast bedankt voor eventuele tips in die omgeving.

Scaramouche

Ik was een tijdje geleden in de winter in de buurt van Gieten en heb daar een stukje langs de Regge gelopen. Dat zag er leuk uit en dat riviertje is best lang met veel goed bereikbare plekken. Ik weet niet hoe het zit met vergunningen maar ik denk dat het een prima plek is voor voorn en winde.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

#2
Quote from: Scaramouche on April 20, 2021, 15:15:22
Ik was een tijdje geleden in de winter in de buurt van Gieten en heb daar een stukje langs de Regge gelopen. Dat zag er leuk uit en dat riviertje is best lang met veel goed bereikbare plekken. Ik weet niet hoe het zit met vergunningen maar ik denk dat het een prima plek is voor voorn en winde.

De regge bij Gieten?? of het is niet Gieten geweest of niet de Regge? de regge bij Gieten kan niet. Vertel eens precies waar je geweest bent!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jan114

Hallo jevde je kan terecht op zaterdag bij de nnvv forellen vijver. Verder heb je de norgervaart kolonievaart echt in de buurt bij Assen. Iets verder weg heb je de hunze waar momenteel de winde aan het optrekken is.

jan114

Je hebt het ook over de Drentse aa. Die is voor het grootste gedeelte verpacht viswater. Hij is pas met de vispas  te bevissen in schipborg.

Herman

Bij Borger een paar leuke stekken gezien. Niet echt gevist en relatief niet dicht bij Assen
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Scaramouche

Quote from: Beertje on April 20, 2021, 17:52:41
De regge bij Gieten?? of het is niet gieten geweest of niet de Regge? de regge bij Gieten kan niet. Vertel eens precies waar je geweest bent!

::hulp:: ik ben inderdaad helemaal in de bonen. Ik bedoelde de Hunze maar had het op een ander forum met iemand over de Regge gehad.

Excuses dus aan alle Gietenaren die niks met de Regge hebben :-X

De Hunze dus, erg mooi riviertje
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Pff net terug van prachtig weekje Drenthe. Maar.......om te vliegvissen moet je goed zoeken daar. We zaten bij Assen maar het water was bruiner dan zwarte koffie, doorzicht amper 10 cm. 😥😥😥. Veel klein grut in oppervlakte maar slechts 1 tikkie. Wel jagende snoek maar daar mag je nu ff niet op vissen.

JEVDE

Oh dat is net jammer om te horen Sjoerd. Was al blij met zoveel mooie tips in deze thread, maar ja, het water/weer moeten ook meewerken. En 20 graden wordt het ook niet echt ;-). We gaan het gewoon proberen en zien.

jan114

Ik weet niet waar Sjoerd geweest is maar heb vanmiddag de door mij aangewezen water bekeken en ondervinden dat ze helder zijn. Heb zelfs een water gevonden die tot 1 meter diepte glas helder is.