Gouden Streamer 11e jaar (seizoen 2020/2021)

Started by Herman, October 10, 2020, 10:28:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Genoeg leuke snoek gevangen maar niks van enig fatsoenlijk formaat dat hoger komt op de lijst helaas.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Herman

De inzending van Guido is gelijk goed voor een voorlopige eerste plaats....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Een kleine update


Tussenstand: 4 leden hebben foto's ingestuurd van gevangen vis

1. Guidogast
2. Sjoerd
3. Markpiet
4. Gert
5. Marc
6. Martijn
7. Marc
8. Menno
9. Gert
10. Herman
11. MartinT
12. Gert

Hopelijk zijn er dit seizoen nog meer deelnemers die wat kunnen mailen?


Wie volgt???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Een kleine update


Tussenstand met nog een kleine maand te gaan...

1. Guidogast
2. MartinT
3. Sjoerd
4. Markpiet
5. Gert
6. Marc
7. Martijn
8. Marc
9. Menno
10. Gert
11. Herman
12. MartinT
13. Gert

Hopelijk zijn er dit seizoen nog meer deelnemers die wat kunnen mailen?


Wie volgt???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Menno_siemensma

Tijd en timing gaan niet altijd even goed samen, alsook de vis die niet mee wou werken de momenten dat ik wel kon vissen. Zondag weer een mogelijkheid maarja of dat nog wat wordt met de sneeuw etc...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Ik had er vanmiddag nog eentje, die zal ergens tussen plek 5 en plek 10 komen.

Herman

Ook daar de foto van binnengekregen.
Nu de eindstand op gaan maken en regelen dat het kleine en grote doek(je) bij de winnaar van deze editie terecht gaan komen.

Nog even geduld......
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Inmiddels is de "competitie" afgelopen en kan ik de eindstand opmaken.
Het lijkt er op dat door Corona toch minder fanatiek op snoek gevist is als de afgelopen jaren. Toch weer leuke en mooie inzendingen mogen ontvangen.

Helaas is door het overlijden van onze traditionele sponsor Hans dit keer geen prijzenpakket beschikbaar en werd gestreden om het wisseldoek en een kleine versie daarvan om te houden.

Eindstand:

1. Guidogast 110 cm
2. Sjoerd 91 cm
3. Markpiet 90 cm
4. Gert 87 cm
5. Marc 85 cm
6. Martijn bijna 85 cm (en later gevangen dan Marc)
7. Gert 83 cm
8. Marc  77 cm
9. Menno 74 cm
10. Gert 72 cm
11. Herman 70 cm
12. MartinT 65 cm
13. Gert 56 cm

Iedereen weer hartelijk bedankt voor het inzenden en meedoen!
Ik zal proberen zo snel als mogelijk contact op te nemen met Guido mbt het kleine doek.

Ik ga me weer voorbereiden op de volgende editie, zin aan!

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Menno_siemensma

weinig goede dagen gehad dat ik kon en de dagen dat ik kon weinig gevangen :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Guido gefeliciteerd met die mooie vangst!

En Herman uiteraard wederom bedankt voor de organisatie.

sjoerd

Mooie bak Guido.  Dit seizoen was erg wisselend. Veel coronadrukte, hoog water en zelfs nog ijs maakten de vaak goede februarimaand  voor de dikke dames minder goed. 😁😁😁. 
Herman weer bedankt, 👍👍

guidogast


Bedankt!

Het was voor mij een heel bijzondere en onvergetelijke vangst. Al een jaar of 10 stond mijn PR snoek op 94 cm, gevangen in de Waal op een klein plugje op een lichte spinhengel. Vliegvissen doe ik pas sinds een jaar of 5 a 6. Rond 2011 een winter lang met een vismaat elke week met dood aas gevist in de hoop op een metersnoek. Hij ving er toen één van 1meter6, prachtige dikke vis, samen de voldoening van deze vangst. Maar intussen had ik nog steeds nooit een metersnoek gevangen. Sinds een jaar of 6 dus enthousiast geraakt over vliegvissen. Na jaren vooral op forelvijvers, oostvoornse meer, en op witvis met de vlieg, stelde ik voor herfst en winter 2019/2020 2 doelen: m'n eerste snoek op de vliegenhengel vangen (ongeacht hoe klein) en: m'n eerste metersnoek vangen (ongeacht hoe. Althans, wel met een hengel ;-)

Ik ging me focussen op een jachthaven, waar het water vaak helder is. Twee jaar geleden zeer veel witvis, vorig jaar winter al veel minder en vanaf half februari niks meer, deze winter begin oktober een beetje witvis, sindsdien al niks meer. 30-40 aalscholvers hielden elke zonsopkomst flink huis helaas... In oktober 2019 ving ik daar dan eindelijk na heel wat pogingen ook in de seizoenen ervoor, m'n eerste snoek op de vlieg. Missie 1 volbracht, en het smaakte naar meer!

Nog wel eens een enkele keer met doodaas gevist paar jaar terug, maar toen ik op 2e kerstdag 2019 's ochtends even de haven in ging en een doodaasvisser een snoek van 105 cm oid zag binnendraaien, binnen een minuut in het net, vervolgens weigerde die snoek stil te liggen in de 'cradle', een foto maken van man met vis ging erg lastig, die vis was totaal niet moe. Tja met een karperhengel stelt een dril van zo'n snoek ook niet enorm veel voor. Toen ging er een knop om bij mij, toen besloot ik; ik wil geen metersnoek vangen met een aasvis, maar alleen maar met de vliegenhengel. Veel uitdagender, spannender en mooier!

Dus afgelopen oktober zette ik m'n zinnen opnieuw op de haven, elke maandag ben ik vrij dus elke maandag naar de haven, met maar één doel: een metersnoek op de vliegenhengel vangen. Vooral in de weekenden werd er veel gevist op snoek. Op maandag trof ik meestal geen andere vissers. Meestal wel actie, soms alleen maar een volger, maar in helder water is dat ook al prachtig: beter dan niks zien. Direct in oktober de eerste paar keer ving ik al een paar snoeken tussen de 60 en 80 cm. Echt geweldig om een aanbeet dichtbij in helder water te zien. Het seizoen ervoor had ik door regelmatig filmen onder water met een action cam op de bodem al een vermoeden, dat nu door zo veel uren op snoek te maken werd bevestigd, dat de snoeken meestal bepaalde routes zwemmen. langs de oevers, en dan soms een bocht van 90 graden om onder een steiger te gaan patrouilleren. Soms zag ik op beeld dan dat een snoek na een paar minuten terugkwam en weer verder langs de oever ging zwemmen. Langs de steigers vissen leverde meer aanbeten op, dan verre worpen richting 'open' water. Veel geleerd en soms taaie sessies van urenlang geen teken van leven, maar één moment van een aanbeet maakt een hele dag goed.

Begin november een aanbeet voor m'n voeten van een grote vis, pas in het net krijg je een beter beeld dat het wel echt een grote is, zou het 'm zijn?? 97 cm... missie nog niet volbracht maar wel heel blij met een nieuw PR. Vrij magere vis, heel grote kop, waarschijnlijk een oude vis die langer geweest is en alweer wat krimpt?

op een middag, toen ik even stond te appen en met m'n andere hand mijn hengel beet hield en m'n streamer wat heen en weer tikte, zag ik in m'n ooghoek opeens een schim, heel langzaam, bij m'n streamer kijken... schrok me rot, schatte 'm rond de 1meter 10...met een hartslag van 200 tikte ik m'n streamer zo goed mogelijk opzij, rustig, bij de vis vandaan, ze volgde rustig, keek, en schoot toen weg. Nooit meer gezien... heb het wel gefilmd vanaf m'n chest mount. Prachtig en frustrerend moment. Sindsdien meerdere keren heel grote vissen zien volgen, maar door dressuur neem ik aan, niks pakken. Twee keer gelukt om dit te filmen onderwater vanaf de bodem: snoek die rustig achter m'n streamer aanzwemt en 'm dood-staart, als je t wil zien: trout_89 op instagram.

Begin december een sessie met één aanbeet, beresterke vis, opnieuw de gedachte: een meter?? nou je gelooft het niet; 99,5 cm...3 keer checken, kon er echt geen meter van maken. Maar opnieuw, heel blij met een nieuw PR en een prachtige vis.

en toen, begin januari, maandag 4 januari, eerste sessie van 2021, ik begon aan de ene kant van een steiger in een zone waar ik vaker actie had gehad. Twee minuten aan die kant. Toen keek ik pas aan de andere kant van de steiger in het water, en daar op de bodem lag een heel lange schim, zo'n 2 meter a 1,5 meter diep, roerloos, gericht op het riet waar nog wat kleine vis tussen zat. Ik dacht wow help, ik moet het proberen maar die gaat 'm toch niet pakken... maar goed ik moet het proberen! streamer er een metertje voorbij, laten afzinken, strip, strip, strip, over de vis z'n kop heen, halve meter bovenlangs ofzo, strip, strip, en opeens komt ze in beweging, mijn kant op. Aan de felheid van de beweging te zien besef ik in een split second, dit is geen volger, dit is aanvalsmodus..en ja hoor, nog twee kleine stripjes en ze schuift er zo overheen. Stevige dril op 4 meter lijn uit m'n top... Na het vrijlaten stond ik nog wel even te shaken!

M'n eerste en vooralsnog enige metersnoek en nooit verwacht, ook gelijk goed over de meter, ben er nog steeds vol van.  Echt blij mee! Veel geleerd sinds oktober, het loont echt om je vast te bijten voor een tijdje in één type visserij / vissoort en/of water, van nature ben ik nogal van hot naar her, dan hier zin in, dan daar weer eens heen. Maar dit geeft toch wel heel veel voldoening.

Voor wie onderwater video's mooi vindt: https://youtu.be/HrpUEKFanTY
::agree::

Gert

Dat is nou weer eens een echt mooi verslag van een paar geslaagde missies Guido!  ::goodjob::

Dréke

Gefeliciteerd Guido,

mooie vangst!

::goodjob::


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

sjoerd

Blijft mooi om naar te kijken, die onderwateropnamen. Wat veel voorns zwommen er maar ook enkele fraaie baarzen zo te zien.  Formaat is laltijd astig in te schatten maar lijken mooi groot.

JurjenF

Lekker, zo'n visje... :). Die onderwaterbeelden zijn ook gaaf. Jammer dat ze niet te werpen zijn maar een WaterWolf aan je leader...........
Fishing is cheaper than therapy

FSCHAMP

 ::goodjob::  Guidogast dit is een mooie big mama pike.

Zelf heb ik niet zoveel kunnen gaan vissen van de winter vanwege corona (in België was er een reisverbod naar het buitenland). Yep, ik ben nl. één van die belgen, die veel naar Nederland gaat vliegvissen. Ik ben enkele keren kunnen gaan omdat ik voor mijn werk naar Nederland moest (Boxmeer), zo heb ik een 4-tal keren kunnen gaan vissen in totaal onbekend water voor mij. Ik ben er twee keer in geslaagd om een mooie snoek te haken, maar twee keer niet kunnen landen. Hopelijk dit najaar beter.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

FSCHAMP

Eigenlijk moet ik zeggen in de buurt van Boxmeer.

Defensie/Peekkanaal en Sambeek.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

eerst afgeraden, maar geen verbod, Gino.
Nu wel, en tot half april verlengd nu. Het snoeken zit er dus op.

Quote from: FSCHAMP on March 05, 2021, 22:18:20
in België was er een reisverbod naar het buitenland
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Vliegvissers.nl

Wat ik zo gaaf vind aan die onderwater beelden is dat de snoek en de voorns zo tussen elkaar door zwemmen. Heb me daar wel vaker over verbaasd

FSCHAMP

#46
Quote from: jo flyfishing on March 06, 2021, 17:54:42
eerst afgeraden, maar geen verbod, Gino.
Nu wel, en tot half april verlengd nu. Het snoeken zit er dus op.
Beste Jo, je bent verkeerd, sinds December was het verboden naar het buitenland te reizen als je geen documenten had, zoals bv. voor je werk. Ik weet het, want ik heb in december en januari verschillende keren naar Nederland geweest en je moest steeds de nodige documenten hebben of je kon een boete van 250 euro krijgen.

Ik ken zelfs verschillende personen, die een boete van 250 euro gekregen hebben per persoon in het voertuig (lees wagen) omdat ze niet de nodige documenten zich hadden bij Controle aan de grensovergang.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Herman

Was ik toch een inzending van MartinT vergeten op te nemen...
95 cm.
Gelukkig geen al te groot probleem omdat het niets veranderd aan de winnaar.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

MartinT

Bedankt Herman. Miste deze inderdaad in het lijstje
.
Guido nogmaals proficiat (je had mijn felicitatie al gehad op Insta.). Prachtvis.

JEVDE

Mooi verhaal en minstens zulke mooie onderwaterbeelden. Idd, zoals anderen al aangeven, bijzonder om de voorn en snoek zo kalm door elkaar te zien zwemmen en er komt een flinke baars voorbij. Tof hoor!