Binddag 2017 Apeldoorn

Started by Arno, November 17, 2016, 23:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Plantje

Mooie toelichting, Jan!

Altijd leuk om een goed verhaal bij een mooie vlieg te hebben.

Beertje

#51
Al zou je er niet mee gaan vissen maar in de doos laten zitten om er naar te kijken....Ja, zelfs dan zijn ze mooi.
Maar zou je er ook in Nederland,op Nederlandse vissen zoals: "de winde"mee kunnen vissen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

Beste Jan,

Wet Mayflies voor Winde??  nooit geprobeerd, maar theoretisch zou het moeten kunnen, zeker op wateren waar Meivliegen voorkomen/hatchen echter zijn deze in NL erg schaars!

Ik heb op de Kool wel eens succes gehad met deze vliegen, daar hatchen af en toe echte Meivliegen, en op andere (stilstaande) forelwateren is het ook wel gelukt, echter zijn deze patronen uitermate geschikt voor Ierse en Schotse meren.

Juni 2017 gaan we met een groep van 6 naar Ierland dus daar gaan ze zeker ingezet worden!!

Tot de 21e in Apeldoorn!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Prachtige vliegen Jan! Zien er weer top uit, zoals alle gebonden creaties van jouw hand  ::goodjob::

Zoals het nu uitziet zal ik er in januari ook weer bij zijn.
::wtf::

Sieger

Doen het ook uitstekend op de meer 'natuurlijke putten' ... De Kool, Baggelhuizen etc.... Spreek uit ervaring.

Net zo vissen als op de loughs.... (inwerpen, snel 5-6 keer strippen, en weer opnieuw...) .. Werkt het best als er een klein beetje wind is en er een kabbeltje op het water is...



Sieger

Menno_siemensma

Quote from: Troutbuster on January 03, 2017, 09:38:09
Beste Jan,

Wet Mayflies voor Winde??  nooit geprobeerd, maar theoretisch zou het moeten kunnen, zeker op wateren waar Meivliegen voorkomen/hatchen echter zijn deze in NL erg schaars!

Ik heb op de Kool wel eens succes gehad met deze vliegen, daar hatchen af en toe echte Meivliegen, en op andere (stilstaande) forelwateren is het ook wel gelukt, echter zijn deze patronen uitermate geschikt voor Ierse en Schotse meren.

Juni 2017 gaan we met een groep van 6 naar Ierland dus daar gaan ze zeker ingezet worden!!

Tot de 21e in Apeldoorn!!

Gr

Jan
Ik denk dat ze er prima voor zullen werken, winde is niet zo kieskeurig over het algemeen en een goede natte vlieg slobberen ze meestal zo naar binnen. De vliegen zien er iig mooi uit.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Rossie69

programma al bekent.

ja dom lullen :)

wil nu echt met Jan mee binden.

Troutbuster

Henk, je bent van harte welkom!! ;D

Lekker natte meivliegen knuppen 8)

Tot de 21e

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Jan, heb je voor mij ook een plekje over :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Troutbuster

John,

Voor jou altijd!! 8)

See ya

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

hebben we al een leverancier die ons komt verblijden op de 21ste?????
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

verder nog niks gehoord.

Arno ???

Troutbuster

Ik ben ook wel benieuwd!!

Een vliegvis  "hengelier" (vrij naar wijlen Kees Ketting!) is toch wel de "kers op de binddagtaart"  ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Arno

#63
ik heb het programma op het forum gezet mannen.

zie bij evenementen

gr Arno

Arno

Er is nog voldoende ruimte en ik mis nog wel een flink aantal bekende namen.
En beginners geef je ook op kom gezellig de beginselen van het vliegbinden bekijken je hoeft niet te binden het mag wel en er zullen
genoeg mannen zijn die je willen helpen om het een en ander uit te leggen.

Gr Arno

Gert

Ik kom, en hoop er om 12:30 uur te zijn.
Moet eerst wat motoronderdelen wegbrengen voor revisie. Zit toevallig ook in Apeldoorn.

Groet,
Gert

John

Quote from: Gert on January 19, 2017, 22:30:35
Ik kom, en hoop er om 12:30 uur te zijn.
Moet eerst wat motoronderdelen wegbrengen voor revisie. Zit toevallig ook in Apeldoorn.

Groet,
Gert

Da's mooi op tijd voor de lunch  8)