Binddag 2017 Apeldoorn

Started by Arno, November 17, 2016, 23:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Patrick(WF)

Zet mij er ook maar bij Arno
Groet Patrick

Jan Damman

Quote from: HappyFisherman on December 12, 2016, 14:06:44
Is er al iets opgestart qua voorbinden enz..?

Als ik mij niet vergis wil Jan Troutbuster natte vliegen gaan binden.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Jan, klopt!!!

Natte Meivliegen welteverstaan!!

French Partridge, Gosling en aanverwante patronen

Een beetje met de "punt" naar Ierland!!  ;) ;)

Wie straks aanschuiven wil is welkom natuurlijk!!

Flyer volgt z.s.m. (met patronen en info hoe te binden en belangrijker, hoe te vissen!!), materialen zullen voldoende ter beschikking staan!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Quote from: HappyFisherman on December 12, 2016, 14:06:44
Is er al iets opgestart qua voorbinden enz..?

Wat maakt jou dat nu uit,  je komt toch niet
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

goswit

Trout ....

Ik was aan het denken of ik zou komen ,  maar als het de bedoeling is om Gosling op te knopen , nou sorry mannen ik kom niet .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Troutbuster

#31
Gos,.....

Niet op de man hoor!!! ;D



The Grey Gosling!!!



Deze gaan we ook zeker maken!! (French Partridge)



Mijn variant op "the Gosling"

Dus kom gerust!!! (graag zelfs!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


goswit

 hahaha   Jan.
Schijnt een goede vanger te zijn wat ik lees in usa tijdschriften.  Wat ik niet snap ,waarom natte vliegen , als je ze in het water gooit worden ze toch vanzelf nat.  haha.

Heb nieuwe laptop  de oude heeft na 9 jaar kuren gekregen.    Ik kan geen smiley  plaatsen weet iemand wat   het probleem  is.    Win 10

Heb een klein probleempje , een van mijn ogen lijkt af en toe  een tv waar alleen maar ruis/ sneeuw  op is , dat is elke dag week anders . Als ik het weer heb durf ik geen auto te rijden , dus ik beslis op het laatste moment of ik kom. Ouwe mensen kwaal zegt de dr. Is met een jaar een stuk minder .Dus afwachten .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Leuk! Natte vliegen! Daar heb ik er nog niet veel van en ik wil daar ook wel beter mee leren vissen.

Gos, dat je geen smiley kunt plaatsen heeft met de forum software in combinatie met Edge. Edge is op zich een prima browser, maar hier gaat ie niet lekker mee om. Internet Explorer (die er ook nog op zit) doet dat beter. Ik ga ook even kijken of dit op te lossen is aan de forum kant. (Want ik heb er zelf ook last van)

Jammer, dat je helemaal de verkeerde richting op woont. Anders had ik je wel even opgehaald.

Team

Quote from: goswit on December 13, 2016, 23:27:36
hahaha   Jan.
Schijnt een goede vanger te zijn wat ik lees in usa tijdschriften.  Wat ik niet snap ,waarom natte vliegen , als je ze in het water gooit worden ze toch vanzelf nat.  haha.

Heb nieuwe laptop  de oude heeft na 9 jaar kuren gekregen.    Ik kan geen smiley  plaatsen weet iemand wat   het probleem  is.    Win 10

Heb een klein probleempje , een van mijn ogen lijkt af en toe  een tv waar alleen maar ruis/ sneeuw  op is , dat is elke dag week anders . Als ik het weer heb durf ik geen auto te rijden , dus ik beslis op het laatste moment of ik kom. Ouwe mensen kwaal zegt de dr. Is met een jaar een stuk minder .Dus afwachten .

ook geen smiley     nieuwe laptop win 10
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Quote from: Troutbuster on December 13, 2016, 11:42:34


Flyer volgt z.s.m. (met patronen en info hoe te binden en belangrijker, hoe te vissen!!), materialen zullen voldoende ter beschikking staan!!

Gr

Jan

En dat geldt ook voor de andere voorbinders??
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Quote from: goswit on December 13, 2016, 23:27:36
hahaha   Jan.
Schijnt een goede vanger te zijn wat ik lees in usa tijdschriften.  Wat ik niet snap ,waarom natte vliegen , als je ze in het water gooit worden ze toch vanzelf nat.  haha.

Heb nieuwe laptop  de oude heeft na 9 jaar kuren gekregen.    Ik kan geen smiley  plaatsen weet iemand wat   het probleem  is.    Win 10

Heb een klein probleempje , een van mijn ogen lijkt af en toe  een tv waar alleen maar ruis/ sneeuw  op is , dat is elke dag week anders . Als ik het weer heb durf ik geen auto te rijden , dus ik beslis op het laatste moment of ik kom. Ouwe mensen kwaal zegt de dr. Is met een jaar een stuk minder .Dus afwachten .

Zo, ik ben er even in gedoken en dat probleem is opgelost. Het gaat hier wat off topic, dus ik heb hier even wat uitleg gegeven...je moet zelf namelijk ook nog wat doen ;)

Troutbuster

Quote from: HappyFisherman on December 14, 2016, 19:32:17
En dat geldt ook voor de andere voorbinders??

Dat weet ik niet Bram!!

Voor mijn "programma" heb ik in ieder geval genoeg materialen! ;)

Ik weet ook niet of (en wie) er als winkelier gaat zijn (Arno wellicht wel!?)

Gr

Jan
"Petri Heil"


markpiet

Ik ben ook graag weer van de partij Arno. Het staat al in mijn agenda  ;D En ik zie dat mijn smiley's het ook weer doen. bedankt Plantje.  ::duim::
groeten van Mark
><((((0>

Patrick(WF)

Is er al meer bekend wat betreft de binddag? Jan als voorbinder helemaal goed, maar voor de rest
komt er nog weinig los qua aanwezige winkel/sponsor, voorbinders. Ben wel erg benieuwd.
Groet Patrick

Beertje

Jaap en Beertje zijn ook weer graag van de partij :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Wilco

Quote from: Marco B on November 18, 2016, 13:56:25
Staat in de agenda (zolang ik maar niet hoef te binden :) )

Marco dat is toch een kwaliteit van je naast veelzijdig OH en.

JB

Arno,
Zet mij en Perry (Golddigger) ook maar op de lijst.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Marco B

Quote from: Wilco on December 26, 2016, 17:10:15
Marco dat is toch een kwaliteit van je naast veelzijdig OH en.

Haha Wilco, je zult misschien nog verbaasd staan van mijn bindsels. 't Is bij mij net als met werken: kan ik best goed, maar vind ik zeker niet echt leuk :)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Troutbuster

Broeders!!

Hier wat patronen van Classic Wet Mayflies

















Een aantal van deze patronen gaan we trachten te maken op de 21e aanstaande  ;D 8)

Tot dan

Gr

Jan
"Petri Heil"


Herman

Ziet er weer mooi uit Jan!
Jammer dat ik niet kan aansluiten...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Jan Bruins

Leuk Arno 👍

Zet mij ook maar op de lijst.

Groet,  Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

Troutbuster



Ireland 2017 on my mind 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Plantje

Ben benieuwd naar hoe die door het water gaan!

Troutbuster

Rudy,

Deze patronen "gaan" niet door het water zoals vele patronen wel doen, maar deze Wet Mayflies immiteren de hatchende meivlieg in de Emerger stadia!

Ze worden aangeboden net onder het wateroppervlak, meestal aan een droge lijn met lange leader en in een team van 2 of 3.

De wind doet de rest, wel belangrijk om zo goed mogelijk contact te houden met de vliegen, en de waterspiegel goed in de gaten houden met als referentie de punt van de vliegenlijn.

De takes zijn vaak goed te zien doordat de vliegen zich net in de waterspiegel bevinden.

Na geruime tijd zullen de vliegen toch wat dieper zakken en door een langzame retrieve (figure eight) vis je ze naar je toe met aan het eind een langzame lift (vaak volgt dan alsnog een aanbeet!)

Wil je het team toch langer hoog in het water houden is de "washing Line" techniek een goede optie!

De puntvlieg is dan een hoog drijvend patron, de Wet Mayflies aan de droppers zullen wel in de waterspiegel zakken maar minder snel diep!

Beide technieken zijn "dodelijk" op meren waar een Mayfly hatch gaande of te verwachten is medio mei tot eind juni.

Op stromend water zullen deze patronen zelden worden ingezet, maar als single fly kan het wel, als zijnde een spent Mayfly immiterend, en dan uiteraard klassiek, "Down and Across"

Gr

Jan
"Petri Heil"