plakkende lijn

Started by PdH, August 17, 2016, 23:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PdH

Een vraag die mij al een tijdje bezig houdt. Als ik wat langer aan het vissen ben gaat mijn lijn steeds meer aan mijn hengel plakken. je voelt en ziet hem kleven . Ik merk dat dat het werpen beïnvloedt. Maar waar zou ik de oorzaak moeten zoeken.
Wordt de lijn poreus en neemt deze meer water op.
Is het gewoon het nat worden van de hengel en moet ik hem afdrogen.

Heeft iemand daar ook ervaring mee.
Lijn is in dit geval  een WF #3.
grtn, Peter.

jan114

Wat je ook kunt proberen is de hengel poetsen met auto was dan plakt hij niet meer.

Scaramouche

zeker in de zomer heb ik dat ook. ik denk dat het algen zijn of zo. Altijd een doekje mee tijdens het vissen om de lijn even goed schoon te trekken en een tube line slick als het echt niet meer leuk is doet wonderen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Bekend probleem. Zeker bij de lichtere lijnklasses. Lijn droogmaken en vetten en hengel poetsen zijn de opties. Hoe vuiler het water hoe sneller het gebeurd. Ik heb gemerkt dat bij waden het ook sneller gebeurd ( lijn ligt voor je in het water ) een stripmandje kan dan handig zijn
Tight lines!!

PdH

Bedankt allemaal. Ben dus niet de enige. Lijn schoonmaken deed ik al wel. Maar pas aan het eind van een sessie/ visdag. En dan komt er inderdaad veel troep vanaf. Nu dus ook maar tussendoor doen.
grtn, Peter.

marc

Lijn eens goed schoonmaken met lauw water en zeep,goed afdrogen.
Alle troep is nu verdwenen,lijn pakt ook veel minder vuil.
Velen gebruiken één of andere line dressing,meestal zit er echt veel te veel van dit spul op de lijn en zijn de gevolgen een plakkende lijn.
Grt