Wandel/Waadschoen!!!

Started by Troutbuster, October 24, 2012, 19:10:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders, de ideale waadschoen !!

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/aanbiedingen/schoen-softsh-hoog-men-ridge.html


Soft Shell en VIBRAM zool!!

Ik heb ze intussen en werkt buitengewoon goed!

Blauw, ponemd natuurlijk niet, maar ze zijn er ook in zwart (neeee.... niet in de voor sommigen onder ons zo gewilde kleur ROSE!! ;))

Neem ze 2 à 3 maten groter dan je schoenmaat!!!

Doe er je voordeel mee!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}


Troutbuster

Tsja, als je op grote voet leeft, zijn er geen passende maten verkrijgbaar ;) ;)

Voor de "normale" schoenmaten een prima alternatief voor de vaak veel duurdere schoenen met VIBRAM zolen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Mooie tip Jan, maar let wel ff op dat deze Vibram niet gelijk is aan de Vibram die voor waadschoenen wordt gebruikt.

Deze is veel harder en plakt minder. De Vibram voor waadschoenen heeft een andere samenstelling en is veel zachter en heeft daardoor meer 'kleefkracht'...

Als dit niet van belang is.... een prima alternatief.


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

hmz, 45 is toch niet zo groot ? ;)

Useless

Quote from: Sieger on October 24, 2012, 19:18:34
Mooie tip Jan, maar let wel ff op dat deze Vibram niet gelijk is aan de Vibram die voor waadschoenen wordt gebruikt.

Deze is veel harder en plakt minder. De Vibram voor waadschoenen heeft een andere samenstelling en is veel zachter en heeft daardoor meer 'kleefkracht'...

Als dit niet van belang is.... een prima alternatief.
Klopt Sieger, ik dacht hetzelfde. Ik hou het toch maar op de geijkte, bekende waadschoenen.

weerwolf

een soort van winter en zomerbanden idee? qua grip dan?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harlin

Quote from: Sieger on October 24, 2012, 19:18:34
De Vibram voor waadschoenen heeft een andere samenstelling en is veel zachter en heeft daardoor meer 'kleefkracht'...
Is met/tussen gewone schoenen al een flink verschil in samenstelling.
Heb ook verschillende schoenen met vibram.
Denk je gewoon over een stuk betonpad te lopen waar je alle dagen over loopt.
Andere vibram samenstelling en je ligt bijna op je platte muil.
Is echt verschieten als je het totaal niet verwacht, en denkt op safe te spelen.

Wordt zowiezo niets met die schoenen, met me, als ze 3 maten groter moeten zijn.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bone F

Ik vind ze wel een beetje laag zodat er dus sneller steentjes naar binnen kunnen met alle gevolgen. Mijn DAM waadschoenen ( € 57,-) voldoen prima en de zool blijft er ook nog onder bij het waden op een zuigende ondergrond. Ze zijn wel glad maar met een aantal aluminium strips eronder (zelf geklungeld) heb je voldoende grip en glijd je (bijna) niet meer uit op nat gras/gladde oevers. Voordeel is ook nog dat ze lichtgewicht zijn dus loop je niet met van die gewichten aan je voeten.

Frans

Useless

Als je even op het internet zoekt: Imagoschoenen met Vibram-zool van €180 voor €105. Weet je zeker dat échte waadschoenen hebt die daar ook voor gemaakt zijn en kosten (voor niet leden) nog iets minder dan de wandelschoenen van de ANWB.
Heb ze inmiddels fors getest en moet zeggen dat ze mij prima bevielen. Goede grip op zowel nat gras als in het water. Is misschien ook een tip?

Troutbuster

#10
Prima Tip Marco!!
Geweldig zelfs!

Maar....

De intussen "verguisde" Human Nature wandelschoenen van de ANWB doet er niet voor onder!

Deze "wandel" schoenen, bieden, door de Vibram, altijd en overal grip! (slippery zolen kan Human Nature, en dus ANWB, zich niet permitteren!!)

Moet ook wel anders zouden ze als wandelschoen niet deugen!

Gladde, groen uitgeslagen paden, natte omstandigheden, rotsachtige gebieden, deze schoen geeft vertrouwen en grip! (door de VIBRAM ;) ;) ;))

De Soft Shell bied ook nog eens een vederlichte schoen (mijn vrouw gooide bijna de doos met inhoud weg omdat ze afgaand op het gewicht dacht dat de doos leeg was!!)

Prima alternatief voor de duurdere merkschoenen (uitzonderingen daargelaten)

Natuurlijk geven de gerennomeerde merken in eerste instantie meer vertrouwen, maar mijn Patagonia Rock Grip Waad schoenen van €  189,- zijn na 2 jaar finaal naar de klote!! >:( >:( (geven nog wel goede grip maar.....)

Dus.......


Gr

Jan
"Petri Heil"


Useless

't Zal ook best werken Jan en als het jou goed bevalt is dat het belangrijkste.
Maar bedenk wel dat Vibram geen soort zool is maar een merknaam. Vibram maakt dus diverse zolen voor diverse toepassingen. Eén daarvan is het maken van zolen voor bijvoorbeeld wandelschoenen en een andere is het maken van zolen speciaal voor waadschoenen. Wellicht is het onderlinge verschil niet groot, maar dat er verschil is, is haast wel zeker.

Sieger

Uit eigen ervaring weet ik dat de Vibram onder de Meindl schoenen (speciaal voor bergwanden) absoluut niet geschikt is om over kletsnatte rotsen te lopen. Eigen ervaring: lees gescheurde knieband.....

Vibram kent alleen in de Sport-tak al 7 deelgebieden (van Rock&Climbing tot Watersports...).... Allemaal met hun eigen eigenschappen en sterke/zwakke punten... Ik zou nooit (echt nooit) een wandelschoen gebruiken als waadschoen. Waarschijnlijk gaat het vaak goed, maar die ene keer dat het echt nodig is heb je net niet de grip....
Heb nu dit afgelopen seizoen de Vibram onder de waadschoen gehad. Mijn ervaring tot nu toe zijn heel positief. Houvast in het water en goede grip als je in het gras loopt.... (op het gras gleed ik met de viltzool nog wel eens weg...)...

Lees de site van Vibram zelf maar eens.... daar zal zeker wel een deel goede marketing achter zitten, maar ook een grote kern van waarheid....


Sieger

HappyFisherman

Ferrari, geweldige wegligging, stuurt heerlijk, remmen zijn ook perfect, maar met zo'n auto is de kans op een ongelukje geloof ik net zo groot als met mijn blauwe wagentje :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Staan wel beiden op dezelfde rubberen bandjes Bram  :)

Killer-Bug

Los van het feit welke vibram zool .
Als ik ga vissen /Hiken met de rugzak vind ik het sleuren met extra schoenen vreselijk .
Een waadpak in je rugzak steken lukt nog aardig  maar die extra schoenen !
Daarom heb ik overwogen om neopreen sokken te kopen .
Als mijn waadschoenen dan nat zijn doe ik de sokken aan en heb ik alsnog droge voeten om te wandelen .
Een goed zool (geen vilt ) van mijn waadschoenen zal dan wel onontbeerlijk  zijn .
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Philip

mijn maat 48 + 3 maten = 46 en een keukenschaar dus :P. Vraag me ook af wat de lijm er van vind om wadend gebruikt te worden?