Waadschoen alternatief

Started by Koen, May 04, 2022, 21:55:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Heren,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor een waadschoen. Ik ga met mijn broertje op de motor naar Noorwegen hengel spul gaat mee. Ik heb wel normale waadschoenen, alleen die zijn best lomp en nemen veel ruimte in beslag op de motor. Ik zoek dus iets kleiner. Schoenen ipv boots bijvoorbeeld.  Sportschoen is lastig omdat die vaak te smal zijn. Heb wel een waadsok aan mijn pak zitten namelijk  ;D

Ik snap dat ik wat stevigheid in de schoen ga opgeven, maar ik heb nu eenmaal geen aanhanger achter de motor  ;D

Koen.

gijsie20

#1
Hi Koen,

Geen ervaring mee, maar wellicht zoiets?
https://flysupply.nl/product/2029/12830/Simms-Westshore-Slip-On-Shoe-River-Rock-/

Ha zie net dat dit iets voor zonder waadpak/sok is eigenlijk. Maar wie weet, grotere maat dat het past? Wellicht past er nog een stud in de zool. Lijkt me lastig zoiets te vinden.

henkverhaar

Quote from: Koen on May 04, 2022, 21:55:30
Heren,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor een waadschoen. Ik ga met mijn broertje op de motor naar Noorwegen hengel spul gaat mee. Ik heb wel normale waadschoenen, alleen die zijn best lomp en nemen veel ruimte in beslag op de motor. Ik zoek dus iets kleiner. Schoenen ipv boots bijvoorbeeld.  Sportschoen is lastig omdat die vaak te smal zijn. Heb wel een waadsok aan mijn pak zitten namelijk.

Surfschoentjes (nadeel: slappe zool)? Waadschoenen voor flats (nadeel: je moet wel de sok van je waadpak er in kunnen krijgen)? Sandalen (nadeel: sokken en voeten zijn 'onbeschermd' tegen met name scherpe stenen; je moet een sandaal vinden die veel tractie biedt op gladde stenen)? Geen waadpak meenemen, alleen waadschoenen (nadeel: koud water)? Lichtgewicht waadschoenen (een aantal aanbieders hebben waadschoenen met een bovenkant van textiel en alleen 'zware' zolen; nadeel: veel minder steun tegen zwikken en zo)?

Driesjan

Hoi ik heb laatst duikschoenen gekocht voor in de belly. 5mm schoen gekocht( zat beter icm mijn flipper), maar toen ook de Bare 7mm schoen gepast. Zat goed en loopt als een gymschoenen, sterke dikke zool. Passen in een duikwinkel noodzakelijk voor juiste maat. Wellicht een optie, . Check it out.


jo flyfishing

#4
Waadschoenen aandoen om te rijden? ;) , of bagage in de zijspan?
Maar anders, er bestaan best wel wat verschillende soorten duikschoentjes in neopreen, al dan niet met stevige zool.
Voor droogpak duikers (wat onderaan eigenlijk hetzelfde is als een waadpak) bestaan er ook 'rockboots', wat meer op een normale schoen lijkt en niet in neopreen is.
keuze te over bv hier
https://www.sublub.nl/categorie/536/droogpak-schoenen.html


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Ha Koen, op welke motor ga je, en rijden jullie allebei op een motor?
Zoals je weet ga ik ook altijd op motorvakantie en sleep ook alles mee. Heb je bijvoorbeeld koffers waar een extra tas op bevestigd kan worden maar nog niet van die tassen? Ik heb er een paar over van de Stelvio, passen niet op de Tiger. Kan ze zaterdag meenemen naar Baggelhuizen.

Groet,
Gert

Koen

Thx allemaal :)

Gert, ik ga met de Norge inclusief zij en top koffer en roltas, bedankt voor het aanbod, maar koffers heb ik dus al  ;D

Duikwinkel is inderdaad wel een optie, zal es rondkijken. Zowiezo wel handig, want mijn oudere waadschoenen zijn door mijn flippers naar deen klooten geholpen  ;D

Iemand wel es geprobeerd met jesus nikes? Heb Teva sandalen. Zit helemaal om je voet heen. Niet perfect, maar wel makkelijk meenemen.

Gert

Ja, was ik dus niet duidelijk genoeg..... Ik heb die tassen over, niet de koffers  ::hulp::
Maar denk niet dat je daar wat aan hebt op die Norge.

En de Jesus Nikes: In Luxemburg wel eens gedaan. Maar zand en steentjes stromen gewoon tussen voeten en sandalen door op stromend water. Zand is geen probleem, maar steentjes: au!..... Dus afhankelijk van de bodem is het te doen.

henkverhaar

Quote from: Koen on May 05, 2022, 17:26:34
Iemand wel es geprobeerd met jesus nikes? Heb Teva sandalen. Zit helemaal om je voet heen. Niet perfect, maar wel makkelijk meenemen.

Ja. Mijn grootste bezwaar is het volstrekt ontbreken van grip op gladde stenen. Als de bodem uit zand of fijn grind bestaat (en niet constant onder je voeten wegloopt...) is het redelijk te doen...

Menno_siemensma

ik zou ook voor surfschoenen gaan, goedkoop genoeg om niet al te zuinig mee om te gaan, en meeste rivieren wel te doen, maar helaas studs gaan dr niet in blijven zitten dus oppassen met gladde oevers en stenen met algen etc.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JEVDE

Quote from: henkverhaar on May 06, 2022, 07:47:14
Ja. Mijn grootste bezwaar is het volstrekt ontbreken van grip op gladde stenen. Als de bodem uit zand of fijn grind bestaat (en niet constant onder je voeten wegloopt...) is het redelijk te doen...

Dit soort oplossingen (van Korkers of veel goedkoper) zou ook nog kunnen, evt in combinatie met stevige surf-/duikschoenen)



wegen weinig en nemen minder ruimte in. Toch goede grip en veilig.