Wintervissen

Started by Sittingbull, January 01, 2021, 18:29:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sittingbull

Hallo vliegvissers,

Allereerst een gelukkig, gezond en succesvol vliegvisjaar.
Ik heb een vraag : weet er iemand mooie en goede bereikbare vliegvis plekken o.a. havens/jachthavens aan de Maas in de omgeving van Oss afstand ongeveer 25 km (ook aan de overkant).
Graag jullie reacties.

Groetjes

Pieter Hendriks

Dre

Ik ken de regio niet maar zelf zou ik google maps er eens bij pakken. Als je vervolgens de weergave op satelliet zet krijg je heel gedetailleerd te zien hoe de omgeving eruit ziet.
Op die manier kun je goed zien of een plek bereikbaar is voor jou type vervoer, zelf de plek waar je de auto zou willen parkeren.
Het is eigenlijk overal wel mogelijk om te vliegvissen, geef je ogen de kost. Het geeft enorm veel voldoening om je eigen stekken te vinden, voor mij is dat ook een onderdeel van de hobby.
Voordeel van vliegvissen is dat je in water kunt vissen die door "normale" vissers vaak worden overgeslagen omdat ze bijv. te klein of te begroeid zijn.
Juist die watertjes zou ik pakken en je zult zien dat je regelmatig tegen verassingen aan zult lopen.

Sittingbull

Bedankt Dre, zal eens  gaan kijken op Google maps

wh82

T probleem met veel jachthavens in mijn ervaring is dat je er helemaal niet kunt komen omdat er een hek staat waar je zonder pas niet langs komt.

EB86

Linthse Ham is geen jachthaven, maar heel erg mooi viswater

Beertje

Quote from: EB86 on January 05, 2021, 14:32:21
Linthse Ham is geen jachthaven, maar heel erg mooi viswater
Jammer dat daar geen camping meer is!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sittingbull

Lithse Ham ken ik is inderdaad mooi water en goed wadend te bevissen.

Fly4Fish

Ik ken het "probleem".

Bij mij in de buurt liggen veel havens, maar bijna allemaal ontoegankelijk. Alleen al naar de poort kijken, is een berisping oplopen  ::wtf::

Nu heb ik nog wel de keuze uit 2 industriehavens die knettervol vis liggen in de winter, maar niet voor het vliegvissen geschikt zijn, té diep en de vis ligt té ver uit de kant.
Nadeel is ook nu dat de witvis maar op een klein moment van de dag aast en je moet ze al aan de gang krijgen met een voertje.