Het alternatief voor een vliegvisvest

Started by Enc0unt3r, January 16, 2016, 16:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Ik heb een sling pack aangeschaft. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Nu loop ik wel tegen een praktisch probleem aan: waar bevestig ik nu mijn netje met magneetsluiting aan? Het gaat goed zolang ik de tas op mijn rug heb maar als ik deze naar voren draai hangt het net of in het water of ligt ie bovenop de tas voor mijn vakjes waar ik bij wil.

Iemand suggesties?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BV

Ik heb nu een paar jaar een Patagonia slingpack , en hang daar mijn Fencl  schepnet in.
Zo een aluminium schepnet wat scharniert tussen de steel en de hoepel van het net, en dat dus toe gevouwen over de band van de slingpack.
Voor mij de handigste oplossing

jo flyfishing

als het pack op je rug hangt met het net vast hoog met magneet op je schouder vastgemaakt komt dat toch goed?
al je het pack naar voor draait, hangt het net gewoon wat lager in het midden van je rug of net iets verder.
Of zie ik dat verkeerd?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

iMarco

Quote from: BV on January 28, 2016, 19:04:00
Ik heb nu een paar jaar een Patagonia slingpack , en hang daar mijn Fencl  schepnet in.
Zo een aluminium schepnet wat scharniert tussen de steel en de hoepel van het net, en dat dus toe gevouwen over de band van de slingpack.
Voor mij de handigste oplossing

Kan je een link sturen welk net je gebruikt. Klinkt interessant...


iMarco

Quote from: jo flyfishing on January 28, 2016, 20:44:53
al je het pack naar voor draait, hangt het net gewoon wat lager in het midden van je rug of net iets verder.
Of zie ik dat verkeerd?

Ja ik denk het wel. Het sp draait volledig van rug naar voren. Dat is dus verder dan van schouder naar midden van de rug. Maar ik heb het nog niet in de praktijk uitgetest dus misschien valt het nog wel mee.

BV

http://www.fish-ing.cz/podle-vyrobce/fencl/podberak-fencl-sklapeci-velky.html

Ik moet zeggen dat ik er haast niks van vind online, maar het net wel in Belgïe bij P&S heb gekocht.

Het gaas zelf wil ik wel nog ooit vervangen door een Brodin-net , omdat ik het wat diep vind.

iMarco

Diep is ie wel ja. Ik ga d'r effe op studeren... Tnx.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jo flyfishing

Lijkt me sterk op deze
http://www.allfish.be/detail/4540329-folding-nets

Dit w-e staat hij op de beurs in charleroi.....
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Koen

Quote from: iMarco on January 28, 2016, 16:41:03
Ik heb een sling pack aangeschaft. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Nu loop ik wel tegen een praktisch probleem aan: waar bevestig ik nu mijn netje met magneetsluiting aan? Het gaat goed zolang ik de tas op mijn rug heb maar als ik deze naar voren draai hangt het net of in het water of ligt ie bovenop de tas voor mijn vakjes waar ik bij wil.

Iemand suggesties?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja daar had ik ook ff last van, maaaaaaaar Guideline heeft de oplossing voor.

https://www.flyandspin.nl/guideline-easy-fold-net-serie.html

iMarco

Bedankt voor het meedenken mannen! Ik heb deze besteld: Guideline Easy Fold Net

Marco


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk